CERAMAH MAT SABU DI REMBAU: UNIT AMAL PAS MENYERANG PERKASA DAN ORANG AWAM

>> 07 October 2011

Saya baru pulang dari ceramah Mat Sabu di Rembau. Keadaan tegang berlaku semasa ceramah di mana unit amal PAS memulakan kekecohan dengan menyerang kumpulan Perkasa, bekas parajurit dan orang awam yang berkumpul kira-kira 100 meter dari kawasan ceramah.

Tujuan Perkasa, bekas parajurit dan orang awam ini berkumpul untuk menyerahkan memorendum bantahan mengenai isu komunis kepada Mat Sabu. Penyerahan memorendum hanya dibenarkan oleh Chegu Bard setelah unit amal PAS memulakan pergaduhan. Insiden tumbuk-menumbuk dan perkelahian berlaku.




Akibat dari pergaduhan ini, pihak polis terpaksa campur tangan dengan memisahkan unit amal PAS dan penyokong PAS daripada pihak Perkasa, bekas parajurit dan orang awam.



Akhirnya setelah keadaan kembali tenang, Chegu Bard membenarkan 2 wakil Perkasa untuk menyerahkan memorendum kepada Mat Sabu dengan diiringi kumpulan penyokong pembangkang. Tetapi semasa wakil Perkasa ingin menuju ke tempat ceramah Mat Sabu, wakil unit amal PAS kembali menyerang 2 wakil Perkasa itu. Chegu Bard terpaksa menenangkan penyokong-penyokong PAS yang dilihat terlalu agresif untuk menyerang wakil Perkasa itu.

Unit amal PAS mengerumuni wakil Perkasa untuk melakukan serangan.

Chegu Bard sedang berucap untuk menenangkan keadaan.

Kerana keadaan terlalu tegang, kawasan ceramah terpaksa ditutup daripada orang awam. Orang awam yang ingin mengikuti ceramah terpaksa duduk berjauhan dari kawasan ceramah. Keadaan kembali tenang setelah pihak Perkasa berjaya menyerahkan memorendum.

Berikut ialah gambar-gambar sekitar ceramah:

Sekitar pergaduhan



Barisan puak PAS yang dipisahkan oleh pihak polis.



Unit amal kembali menyerang wakil Perkasa



Wakil Perkasa memberikan ucapan setelah selesai menyerahkan memorendum



Di mana ada PAS di situ ada derma



PS: Semasa ceramah, Mat Sabu dengan muka tak malu menyatakan sekiranya PR menang pada PRU nanti, dia akan dilantik sebagai Menteri Keselamatan Dalam Negeri. Muahahaha..... Tak sedar diri punya doraemon. Kalau Mat Sabu jadi menteri, berapa ramai la agaknya bini orang yang dia kebas.

8 comments:

Anonymous,  October 7, 2011 at 1:48 AM  

mah...muka abg ada bau mah..huhuhu

tak basuh muka ker sabu? mesti tak wudhu dan tak solat hihi. oh lupa..kaki 'main' bini org tak kejekan solat

INI ORANG YANG PAS ANGKAT JADI PEMIMPIN NOMBOR 2!!

pooodah cit...jijik!!

Anonymous,  October 7, 2011 at 3:13 AM  

PERK@SA aka UMN@ kena serang???..padan muka korang semua,.nama je Melayu tp letak otak kt celah BURIT..org elok wt majlis Aidilfitri korang sebok nk wt kecoh sampai ada org PAS berdarah idong & mulut..bila org nk btol2 bertempor reti plak ngata org GANAS..

Anonymous,  October 7, 2011 at 3:41 AM  

anon 03:13

majlis aidilfitri hape kejadahnya. sekarang dah bulan berapa ni bai..
nama ja pakai kopiah tapi perangai macam samseng. macam binatang.

Anonymous,  October 7, 2011 at 7:28 AM  

Setuju dgn anon 3:41. Pakaian tiru Nabi konon tapi akhlak jauh dari akhlak Nabi.

Orang2 Pas tiada akhlak, mereka merasa diri mereka sahaja yang betul, bakal ahli syurga. Mereka merasa orang selain dari kumpulan mereka wajib dibunuh, walaupun saudara mereka sendiri.

BEKAS AHLI PAS
Pemegang jawatan tinggi peringkat kawasan

Anonymous,  October 7, 2011 at 7:56 AM  

unit amal pas menyerang perkasa? betul ke ko orang nih? hah.. Bukankah diorang pengamal sunnah nabi dan zuhud? Golongan sezuhud itu mana boleh serang orang lain.. saudara seagama pulak tu.. hahahahha

Telok Perang,  October 7, 2011 at 11:22 AM  

Hello banggang 3:13, yg letak muka kat celah burit ialah Mat Saburit, org no 2 PAS yg korang sanjung dan puja tuuu...!!! Bos no 2 kaki burit, anak buah pun ikut letak muka kat burit..hahahahahaha...banggang la mangkok PAS....

Telok Perang,  October 7, 2011 at 11:22 AM  

Hello banggang 3:13, yg letak muka kat celah burit ialah Mat Saburit, org no 2 PAS yg korang sanjung dan puja tuuu...!!! Bos no 2 kaki burit, anak buah pun ikut letak muka kat burit..hahahahahaha...banggang la mangkok PAS....

Anonymous,  October 7, 2011 at 7:12 PM  

Nak tiru mcm Nabi konon tapi perangai mcm BABI.Korang serang sesama Melayu dan Islam. Jenis binatang ape korang ni selain dari BABI???? Bangsat!!

Post a Comment

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP