KES LIWAT: TANGGUH LAGI. BERAPA BANYAK TANGGUH DA...

>> 10 November 2011

KUALA LUMPUR 10 Nov. - Penggulungan hujah di peringkat pembelaan dalam kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim ditangguhkan ke 8 dan 9 Disember ini atas alasan pasukan pembelaan Ketua Pembangkang itu tidak dapat menyelesaikan transkrip nota prosiding kes tersebut.

Tarikh itu ditetapkan selepas peguam-peguam, Datuk Param Cumaraswamy dan Sankara Nair yang mewakili Anwar bersama Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden dan Timbalan Pendakwa Raya, Wong Chiang Kiat menemui Hakim Mahkamah Tinggi di sini, Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah di kamar beliau pagi ini.

Nair menerusi emel yang dihantar kepada pihak media hari ini menjelaskan, disebabkan gagal menyudahkan transkrip nota prosiding, pihaknya telah memohon agar tempoh untuk memfailkan hujahan bertulis mereka dilanjutkan.

Dengan kebenaran penangguhan tersebut, tarikh 23 dan 24 November yang sebelum ini ditetapkan untuk penggulungan hujah tersebut telah dilapangkan oleh mahkamah.

Anwar, 64, dibicarakan atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 26, di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008. - Utusan

Sudah muak rakyat menantikan keputusan kes liwat. Sudah berapa tahun pihak pembelaan asyik meminta tangguh dan memberikan bermacam-macam alasan. Sudah ada khabar angin yang mengatakan Anwar akan selamat dari pihak sebelah sana manakala di sebelah sini pula mengatakan Anwar pasti ke Sungai Buloh.

Buat masa ini pihak pembelaan masih gagal menunjukkan sebarang bukti kukuh dan alibi yang kuat untuk Anwar Ibrahim. Jadi, harapan untuk Anwar ke Sungai Buloh amat tinggi.

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP