JAWAPAN PALING TIDAK MUNASABAH DARI BLOGGER PEMBANGKANG. KEPALA HOTAK KAU!

>> 08 December 2011

Sebuah blog pembangkang mengeluarkan kenyataan yang paling tidak munasabah dalam membela kredibiliti Kerajaan PAS Kelantan dalam isu jumlah masjid yang dibina di negeri tersebut.



Di waktu ini kebebalan PAS dalam media mereka dalam memberikan fokus terhadap isu jumlah masjid yang dibina adalah gagal! Isu yang dibangkitkan ialah jumlah masjid yang dibina, bukannya ukuran kejayaan Islam berbanding agama lain. Lain yang ditanya lain yang dijawab.

Seperti yang diketahui, kegagalan Kerajaan PAS Kelantan ialah memakmurkan Islam di negeri yang dipanggil "Serambi Makkah". Kerajaan PAS Kelantan lebih gemar membina tokong dan negeri tersebut sedangkan rumah ibadat umat Islam terus dipinggirkan.

Seharusnya PAS perlu membuang slogan "Jaguh Islam" dalam nama parti mereka kerana mereka hanyalah bertopengkan agama untuk meraih undi dan segala tindak-tanduk mereka mencerminkan kegagalan sebuah kerajaan yang konon-kononnya paling Islam di dunia ini. Tidak cukup pada itu, mereka akan sentiasa menyalahkan orang lain di atas kegagalan mereka. 

Sila lihat perbandingan antara dua gambar ini.

Tokong di Tumpat Kelantan yang tersergam indah dan dijaga rapi 

Masjid Tok Guru yang sudah memasuki tahun ke 4 pembinaan dan masih belum siap

Berdasarkan kepada gambar ini, adakah kebajikan umat Islam dijaga oleh kerajaan PAS Kelantan? Mungkin penganut agama PAS sukar untuk menerima hakikat ini tetapi inilah kenyataan. Kerajaan PAS Kelantan lebih gemar menjaga kebajikan para kafir dari umat Islam sendiri.

1 comments:

Anonymous,  December 8, 2011 at 9:09 PM  

Kata dah. Puak2 yang beragama PAS ni memang paling tinggi tahap bahlul, bodoh dan bangangnya.

Nak buat macam mana. Kalau berfikir ikut lutut boleh kira lagi tapi ni fikir ikut jubor, inilah hasilnya.

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP