KEBAJIKAN UNTUK MASYARAKAT CINA AMAT BANYAK. PERNAHKAH MEREKA MENGUCAPKAN TERIMA KASIH?

>> 18 December 2011

PERDANA Menteri Datuk Seri Najib Razak melakukan simbolik merasmikan majlis pecah tanah Bangunan Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia (Hua Zong) di Kuala Lumpur hari ini. Turut memerhati Presiden Hua Zong, Tan Sri Pheng Yin Huah (tiga dari kiri). - Foto BERNAMA
Dalam pada kerajaan Menjaga kebajikan masyarakat cina, semestinya kita tertanya-tanya apakah pengorbanan BN kepada masyarakat cina ini berbaloi. Selama ini pun berapa ramai masyarakat cina yang mengucapkan terima kasih kepada kerajaan. Tambahan pula apa yang dikesalkan semakin mereka dimanja semakin ramai yang kurang ajar.

Spesis ini semakin ramai. Tidak perlu melihat jauh. Lihat sahaja pemimpin-pemimpin DAP yang amat terkenal dengan sikap biadap dengan kurang ajarnya.


Gambar ini ialah contoh seorang pemimpin bangsat yang selama ini tidak pernah menghormati dan cuba memahami adat orang Melayu. Nga Kor Ming dengan kurang ajarnya memakai kasut di dalam rumah orang lain. Masihkah kita ingat pada sejarah? JWW Birch dibunuh oleh Dato' Maharajalela dan Siputum kerana memakai kasut di dalam istana. Tapi kerana masa telah berubah, maka kita lebih bertoleransi dan saling tegur-menegur antara satu sama lain.

Sekiranya Nga Kor Ming melakukan perkara yang sama di zaman penjajah dahulu, mungkin nyawa Nga Kor Ming sudah lama melayang. Tetapi dalam pada kita menegur, pernahkah Nga Kor Ming mengeluarkan kenyataan meminta maaf? Malahan sikap kurang ajar pemimpin-pemimpin DAP ini menjadi ikutan ramai lagi golongan masyarakat cina yang lain.

Lihat sahaja si Haramjadah yang sesuka hati mempermainkan lagu negaraku. Pernahkah si Haramjadah ini meminta maaf kepada kerajaan dan rakyat? Lihat juga video klip cina bangsat mempermainkan azan. Pernahkah masayrakat cina melahirkan perasaan kesal dengan sikap salah seorang ahli mereka.

Mungkin ada yang mengatakan artikel ini berbentuk rasis dan menghasut untuk membenci kaum cina. Pernyataan itu salah kerana artikel ini memberi pandangan dari sudut yang lain iaitu kaum cina mengatakan mereka ditindas sedangkan mereka lebih untung dari orang Melayu. Bantuan yang kerajaan berikan sama taranya di antara Melayu dan Cina tetapi mengapa mereka masih enggan mengucapkan terima kasih dengan mengundi Barisan Nasional? 

1 comments:

hazeeqtaib December 18, 2011 at 4:43 PM  

Wahai pemimpim melayu sekarang dan orang-orang melayu bangkitlah ambil tindakan terhadap bangsa cina ni.

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP