HAPRAKAH SUDAH JADI EJEN PESALAH NEGARA

>> 09 September 2012


Agak memalukan dengan tindakan Haprakah yang seolah-olah cuba menjadi ejen kepada kesemua pesalah-pesalah di Malaysia. Ini kerana Haprakah dilihat bertindak lebih sudu dari kuah dengan sengaja memperbesar-besarkan cerita demi kepentingan politik PAS.

Mat Sabu telah pun mengangkat bendera putih dengan menyatakan supaya BN berhenti dari menyalahkan PR dalam isu Mat Jubor dan Ah Moi busuk. Tetapi pada masa yang sama amat menghairankan apabila isu ini masih disensasikan Haprakah seolah-olah kenyataan Mat Sabu itu tidak ikhlas.

Tindakan Haprakah menggesa PM memaafkan Mat Jubor dan Ah Moi salah sama sekali. Ini kerana maaf dari seseorang adalah hak individu tersebut. Sekiranya perkara ini digesa atau dipaksa, maka ianya bertentangan dengan ajaran PKR dan DAP yang memperjuangkan platform kebebasan "hak asasi manusia".

Jadi sekiranya Mat Sabu mahu BN menghentikan isu kurang ajar ini, ada baiknya Mat Sabu menyeru Haprakah, Malaysiakini dan mana-mana portal pembelit pembangkang menghentikan dari melakukan perkara yang sama kerana ianya dilihat amat tidak adil dan berat sebelah.

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP