RAKYAT TERPAKSA KELUAR DARI SELANGOR PADA 2014

>> 10 September 2012


Selangot terus bergolak di bawah pentadbiran rejim Khalid Gagap. Terbaru, Krisis air di Selangor dijangka akan terus berlarutan dan akan bertambah parah pada 2014. Ini kerana kerajaan negeri dilihat gagal sama sekali dalam memberi kerjasama kepada kerajaan pusat dalam menangani masalah air di Selangor.

Kerajaan negeri sama sekali tidak akan membenarkan pembinaan Loji Langat 2 kerana berdasarkan kepada Xavier Jayakumar kerajaan pusat gagal mematuhi peraturan yang ditetapkan kerajaan negeri. Ini menyukarkan keadaan kerajaan pusat yang ingin membantu rakyat Selangor dari kekejaman rejim Khalid Gagap yang bertindak lepas tangan dan menyalahkan pihakSyabas berhubung krisis air Selangor di waktu ini.

Tambahan pula rejim Khalid Gagap gagal sama sekali dalam memberikan idea yang berkesan dalam menangani krisis tersebut.

Jadi, rakyat Selangor akan terus mengalami masalah air dengan tindakan kerajaan negeri yang memberikan pelbagai kerenah kepada bantuan yang diberikan kerajaan pusat. Rakyat Selangor dijangka akan terus mengalami masalah air yang berpanjangan dan menjelang 2014 slogan Selangor Darul Kontang akan benar-benar menjadi kenyataan.

Seharusnya kerajaan negeri berlembut dengan inisatif dan bantuan yang diberikan kerajaan pusat kerana ianya bukanlah demi kepentingan politik sebaliknya ianya demi kebaikan rakyat Selangor sendiri. Tetapi kerajaan negeri dilihat lebih gemar mempolitikkan krisis air Selangor dari menyelesaikan masalah tersebut.

1 comments:

Anonymous,  September 10, 2012 at 6:24 PM  

insentif kerajaan pusat? slamat tanggung kos loji hulu langat dgn bil air yg mencanak2!

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP