MESEJ UNTUK ANWARINAS

>> 11 September 2012


Petikan artikel,
Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam kenyataannya hari ini berkata tindakan tersebut menyebabkan ‘syaitan yang dikenali' menangis manakala 'para malaikat yang tidak dikenali' insya Allah akan gembira.

Ekoran itu, Tuan Ibrahim menasihatkan agar semua ahli dan pimpinan tidak terkena perangkap-perangkap yang dipasang oleh musuh dengan gempuran media mereka.

Ini adalah kata-kata yang dikeluarkan Tuan Ibrahim Tuan Man berhubung tindakan Majlis Syura ke atas Nasha kerana mengeluarkan kenyataan yang menimbulkan perasaan marah di kalangan pemimpin PAS.

Dalam penulisan tersebut, Tuan Ibrahim sama sekali tidak menyebut pihak mana yang dipersalahkan dalam isu ini. Sebaliknya hanya kenyataan umum dikeluarkan.

Berbanding dengan mana-mana kenyataan pemimpin PAS sebelum ini, kebiasaannnya UMNO adalah kambing hitam dan akan menerima segala kesalahan dan cacian. Tetapi nama UMNO langsung tidak disebut dalam mana-mana artikel tersebut.

Kepada siapakah mesej ini cuba disampaikan?

Tentunya ianya disampaikan kepada puak Anwarinas yang dilihat sentiasa berusaha menjatuhkan ulama' dalam PAS. Jadi  dalam konteks ini, syaitan yang menangis itu adalah puak Anwarinas yang dilihat sama sekali gagal menjatuhkan Nasha. Malah sehingga ke hari ini tiada satu pun puak Anwarinas mengucapkan tahniah di atas tindakan Majlis Syura.

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP