HAJI HADI KELUAR FATWA MENGARUT LAGI

>> 06 September 2012


Haji Hadi mengeluarkan kenyataan media yang bertajuk "Melayu wajib kuatkan PAS dalam PR". Bunyi tajuk ini seperti seruan kerana menggunakan perkataan "wajib" yang merujuk harus dilakukan dan sekiranya tidak dilakukan akan mendapat dosa.

Tajuk artikel ini sahaja sudah menyimpang jauh dari akidah. Sekiranya seorang Melayu tidak mahu menyokong PAS adakah ianya jatuh hukum berdosa? Adakah ini yang dimaksudkan dengan tajuk kenyataan media Haji Hadi ini?

Seperti sedia maklum, orang Melayu Islam mampu berfikir mengenai pemesongan tajuk oleh Haji Hadi ini. Malah ini bukanlah kali pertama Haji Hadi mengeluarkan kenyataan menggunakan nas-nas agama demi kepentingan politik. Tetapi agak membimbangkan sekiranya seorang Melayu Islam yang kurang kesedaran terjerumus ke dalam kancah permainan "wajib. haram, dosa dan pahala" oleh pemimpin PAS yang berselindung di sebalik imej Ulama' tetapi kata-katanya amat meragukan dan membawa kepada pemecah-belah umat.

Jadi ada baiknya Jabatan Agama menerangkan kembali kepada seluruh orang Melayu Islam bahawa perkataan-perkataan seperti wajib, dosa, pahala, neraka dan lain-lain bukanlah milik mutlak PAS.

2 comments:

Anonymous,  September 6, 2012 at 8:09 PM  

Kita lagi mulia dari Haji Hadi. Dia dah berapa kali merai majlis China Kafir dengan segala benda haram.

Berapa kali dia duduk meja botol minuman keras beratur.

Jangan cerita pasal Melayu lah tok guru bongok. Ko sekor China PR pun tak dapat ko Islamkan.

Jahanam punya orang!

Anonymous,  September 7, 2012 at 2:33 PM  

Assobiyah dah halal ke....?

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP