DAP KEBAL. PKR TERPAKSA BERKORBAN

>> 27 September 2012



Isu Mansor Othman mengutuk Lim Guan Eng dalam rakaman yang didedahkan menimbulkan pelbagai spekulasi. Dalam perkara ini seperti yang dilaporkan media, Mansor Othman menafikan rakaman tersebut dan disiasat oleh lembaga disiplin PKR.

Dalam sidang media pula dapat dilihat bagaimana wajah kepura-puraan Lim Guan Eng yang cuba menyorokkan perasaan sebenar.

Agak menghairankan apabila siasatan tidak dibuat secara menyeluruh. Mansor Othman disiasat manakala Lim Guan Eng masih ibarat raja.

Dalam isu ini timbul persoalan bahawa sejauh manakah siasatan ini.

Pertamanya, rakaman tersebut pastinya dirakam oleh puak-puak mereka sendiri. Malah dari rakaman itu suara Mansor Othman amat jelas. Jadi orang tersebut pastinya duduk berhampiran dengan Mansor Othman pada waktu rakaman itu diambil. 

Siapa yang mampu duduk sedekat Mansor Othman ketika bercakap mengenai hal peribadi dan luahan perasaan seperti rakaman itu? Pastinya orang kepercayaan Mansor Othman sendiri. Ini bermakna kisah pagar makan padi sememangnya tiada kesudahan dalam PKR.

Sekiranya terbukti bahawa rakaman tersebut adalah benar, adakah DAP akan menyiasat Lim Guan Eng seperti dakwaan Mansor Othman iaitu sombong dan bongkak?

Jawapannya sampai mati pun Lim Guan Eng tidak akan disiasat. Inilah situasi di dalam Pakatan Rakyat yang sentiasa berat sebelah.

Sungguh pun PKR dikatakan paling dominan dalam Pakatan Rakyat kerana Anwar Ibrahim bakal calon PM tetapi terbukti siapakah sebenarnya yang paling dominan dan berkuasa.

Di waktu ini ada blogger pro DAP yang menggesa Mansor Othman letak jawatan dan PKR dibuang dari Pakatan Rakyat. Tetapi kebodohan PKR makin terserlah apabila tiada seorang pun yang mempertahankan Mansor Othman dalam hal ini. Malah ada pula di kalangan ahli PKR sendiri yang cuba mendesak Mansor Othman dalam isu ini.

Sepatutnya Pakatan Rakyat Pulau Pinang mempertahankan Mansor Othman kerana berdarah tempatan. Sebaliknya paling menghairankan apabila Pakatan Rakyat Pulau Pinang lebih senang mempertahankan orang luar yang ditendang keluar dari Melaka.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP