SEORANG WARTAWAN HAPRAKAH BERFAHAMAN SYIAH DIKENALPASTI?

>> 29 October 2012


Seorang wartawan Haprakah dikenalpasti membawa fahaman syiah secara terbuka dalam penulisan dan artikel lidah penipu rasmi PAS itu. Seperti yang diketahui, PAS seringkali menafikan bahawa penglibatan sebarang unsur Syiah di dalam parti tersebut sedangkan bukti menunjukkan dengan jelas betapa Timbalan Presiden parti sendiri berfahaman Syiah dengan seringkali mengangkat Khomenei yang merupakan musuh ahli Sunnah wal Jamaah dalam kenyataan.

Wartawan ini seringkali menulis mengenai pergolakan di negara arab yang berkaitan dengan negara-negara yang mempunyai pengikut dan pemimpin Syiah yang ramai dan berpengaruh. Penulis ini juga pernah dikritik kerana menulis artikel mengenai kenyataan pemimpin Syiah di pentas antarabangsa. Dalam pada itu penulis ini sama sekali tidak pernah menulis mengenai pandangan mana-mana ulama Sunnah sama ada di Malaysia atau pun diperingkat antarabangsa.

Penulis ini juga amat mengagungkan Mat Sabu dalam penulisan. Tanpa segan silu penulis cuba mencorakkan penulisannya mengenai Mat Sabu supaya sebaris dengan ilmuwan agama dalam PAS sedangkan seperti yang diketahui Mat Sabu bukanlah dari golongan ilmuwan agama sebaliknya lebih kepada seorang keldai belaan DAP.

Saya pernah mendengar khabar angin dari beberapa sumber bahawa penulis ini sememangnya berfahaman Syiah. Apabila bersembang dengannya mengenai pergolakan agama, penulis ini akan sentiasa mempertahankan tindakan ulama' Syiah yang sewenang-wenangnya menghina para sahabat nabi dan menghalalkan nikah Mutaah.

Penulis ini juga dikhabarkan mempunyai gambar 12 Imam pujaan pengikut Syiah di rumahnya. Pada masa dahulu pula pada era 80 an dan 90 an, seperti yang diterangkan oleh beberapa penulis Haprakah yang telah meninggalkan PAS, markas PAS dan pejabat Haprakah sendiri tanpa segan silu menggantung gambar Khomenei di dinding menandakan ketasuban mereka kepada pemimpin tersebut.

Persoalannya, siapakah penulis ini? Jeng jeng jeng...

1 comments:

Anonymous,  November 3, 2012 at 10:13 PM  

Please lets us know, kebenaran itu memang pahit!

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP