INILAH PEKERJAAN MB PALING SIBUK DALAM DUNIA

>> 25 October 2012



Khalid Ibrahim seringkali mendakwa bahawa UMNO dengan sengaja mencari kesalahannya dan Pakatan Rakyat Selangor dalam usaha merampas kembali negeri tersebut. Khalid juga sering kali melemparkan tuduhan atas kesalahan dirinya kepada pihak lain atas kesalahan dan kelembapannya mentadbir Selangor.

Seringkali Khalid Ibrahim mewar-warkan kepada rakyat bahawa segala barisan kepimpinan kerajaan Selangor sentiasa bertungkus-lumus "membantu" (merompak??!) rakyat. Segala hasil kerja yang baik sentiasa dikreditkan kepada mereka walaupun mereka tiada apa-apa sumbangan kepada sesebuah program atau projek.

Tetapi inilah hakikatnya MB Selangor ini. Ketika rakyat sedang dihimpit dengan pelbagai masalah, MB Selangor dan barisan pimpinan exco negeri sibuk berceramah politik ke sana sini. Lagaknya masih seperti pembangkang walaupun sudah bergelar kerajaan. Perkara seperti ini sama sekali tidak membantu menyelesaikan masalah rakyat Selangor yang semakin membukit.

Rakyat bukan mahu mendengar kata-kata manis lagi. Sekarang ini rakyat mahukan kata-kata manis yang dijanjikan dahulu ditunaikan!

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP