KRISIS REJIM LIM GUAN ENG DAN TUDM BUTTERWORTH

>> 28 October 2012


Rejim Lim Guan Eng cuba bermain dengan api dengan mengheret TUDM ke kancah kezaliman pentadbirannya. Ini berikutan dengan krisis tanah atau tapak kem TUDM Butterworth yang cuba dirampas rejim DAP menggunakan kuasa veto.

Hal ini sudah pun lama berlaku dimana rejim DAP Pulau Pinang mengarahkan agar kem TUDM Butterworth dipindahkan ke satu tapak kem baru yang terletak di Kulim. Perkara ini tidak dipersetujui oleh kesemua pihak tertinggi TUDM.

Ini kerana lokasi TUDM Butterworth itu amat strategik sekali dalam mempertahankan kepentingan negara sekiranya perkara buruk berlaku. Ini termasuklah Pelabuhan Bayan Lepas, Jambatan Pulau Pinang dan rakyat Pulau Pinang sendiri yang yang majoritinya tinggal di pulau.

Tujuan rejim DAP "menghalau" TUDM Butterworth ke Kulim tidak lebih dari tindakan bermotifkan wang. Ini kerana seperti yang diketahui, tanah di Pulau Pinang bernilai amat tinggi. Tapak kem itu sendiri bernilai jutaan ringgit sekiranya dijual oleh rejim DAP kepada mana-mana pemaju. Kerana wang, keselamatan negara tergadai.

Dalam pada itu, wakil TUDM dilaporkan telah pun menyatakan bahawa TUDM Butterworth akan hanya berpindah ke Juru dan tidak akan menerima lain-lain lokasi. Tetapi perkara ini telah pun ditolak oleh rejim DAP dengan alasan bahawa kos pembinaan di Juru adalah mahal. Jadi apabila menyebut tentang "mahal", pastinya sudah jelas bahawa motif ini tidak lebih dari wang.

Sehingga ini masih belum ada sebarang kata putus. TUDM Butterworth juga diminta agar terus dengan pendirian mereka demi menjaga keselamatan negara berbanding dengan rejim DAP yang lebih mementingkan poket dan kroni mereka.

3 comments:

Anonymous,  October 28, 2012 at 2:20 PM  

sebenarnya selain bermotifkan wang, tujuan sebenar rejim DAP nak halau TUDM supaya org melayu terus berkurangn di pulau pinang dan org cina terus bertambah. tanah tudm kelak, tidak mustahil slps dirampas akan dijual kpd syt kroni utk bangunkn kondominium mewah yg hanya mampu dibeli oleh org cina. jd melayu dan india dgn sendirinya akan pergi kerana desakn hidup. rumah tiada, sumber pndapatan disekat. gerai diroboh. dihalang dan dirampas. tp gerai2 cina2 dibiar dan diberi keistimewaan khas...

Anonymous,  October 28, 2012 at 4:00 PM  

TUDM ni dibawah naungan agong.. jadi DAP kapir ni nk cr pluang nk melagakan umat islam malaysia skali lg dgn menggunakan perkhidmatan hanjeng2 setianya dlm PAS.. kali ni mmg melayu x akan dok diam lg dah...

tungkaran hati October 28, 2012 at 9:57 PM  

SAF lebih sesuai kot ditempatkan kat kem tersebut !

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP