PEMERINTAHAN KUKU BESI OLEH KHALID GAGAP DAN PARA GESTAPO BELAAN DAP SEMAKIN JELAS

>> 16 August 2012


Kenyataan Khalid Gagap di Sinar Harian
“Syabas tidak lagi dibenarkan membuat kenyataan akhbar mengenai operasi air ini melainkan mendapat persetujuan Kerajaan Negeri sebab mengikut perjanjian, Syabas ialah operator pengendalian air kepada Kerajaan Negeri."

Kenyataan Khalid Gagap ini jelas menghalang pihak Syabas dari mengeluarkan mana-mana kenyataan kepada media. Dalam masa yang sama rakyat Negeri Selangor berhak mendengar dari Syabas sebarang kenyataan kerana mereka adalahah penerima bekalan air dari Syabas sendiri.

Dalam pada itu, Gestapo DAP dalam Kerajaan Negeri Selangor pula sewenang-wenangnya menghentam Syabas. Adilkah perkara ini?

Syabas dipaksa dan diperlakukan seperti robot dimana hak-hak mereka untuk bersuara sama sekali dinafikan sebaliknya pihak Kerajaan Negeri Selangor pula boleh sesuka hati berkata apa sahaja mengenai Syabas.

Ini adalah satu bentuk penindasan kepada syarikat anak negeri seperti Syabas. Ini kerana seperti diketahui Syabas gagal menghalang rakyat dari menghidu kebodohan pemimpin Selangor dalam skandal air ini. Syabas pula dilihat mampu mengeluarkan kenyataan benar beserta fakta. Sedang pemimpin Selangor menyalahkan Syabas, semakin besar kebodohan mereka dirungkaikan oleh Syabas sendiri.

Jadi inilah yang dimahukan oleh Khalid Gagap dan Gestapo belaan DAP dalam kepimpinan negeri. Tujuan mereka menghalang Syabas dari mengeluarkan kenyataan seupaya kebodohan mereka tidak lagi dibongkarkan oleh Syabas. Tetapi mereka terlupa bahawa Syabas itu sendiri mewakili rakyat negeri Selangor. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.

Fakta terbaru kebodohan rejim Khalid Gagap mengenai isu air
1. Dulu mereka yang menolak Suruhanjaya yang dibentang di Parlimen, kini mereka yang terkinja-kinja membawa Suruhanjaya tersebut untuk menyelesaikan masalah loji rawatan di Selangor. Bukankah lebih menyenangkang dan tidak membazir masa jika Khalid Gagap awal-awal menerima cadangan Parlimen membawa masuk Suruhanjaya dilantik kerajaan pusat menyelesaikan masalah air Selangor? Kenapa perlu menunggu sekian lama sehingga rakyat terputus bekalan air baru hendak menerima nasihat orang lain?
2. Xavier Jayakumar kata jika dilaksanakan Loji Langat 2 Kerajaan Negeri tidak mampu membekalkan air percuma kepada rakyat kerana kos penyelenggaraan yang tinggi. Kebodohan Xavier Jayakumar ini sukar dirawat kerana realitinya apa gunanya air percuma jika air pun tiada? Lebih baik jika air dibayar tetapi bekalannya tidak putus seperti sekarang ini.

1 comments:

Anonymous,  August 17, 2012 at 8:51 AM  

sekarang baru nak enforce bila dah nyata salah baru nak enforce, kenapa dulu masa mesyuarat bagitua masalah air nak masalah loji air buat bodoh jer tak nak enforce?

apa teruk sangat dorang ni? macam ni ke kebebasan dan demokrasi? ini nama dia kukubesi...MAHAkhalid

Post a Comment

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP