BUKTI MALAYSIAKINI PORTAL RASIS!!!

>> 19 August 2011

Tahukah anda mengapa sebahagian portal MalaysiaKini hanya ditulis di dalam bahasa cina dan tiada dalam bahasa melayu? Saya yang boleh bertutur dalam bahasa cina sikit-sikit akan mendedahkan sesuatu yang tidak pernah diketahui orang melayu dan bangsa lain.

Ini pendedahan saya

Kebanyakan berita yang ditulis MalaysiaKini dalam bahasa cina kebanyakannya menyebarkan ideologi rasis kepada kerajaan dan bangsa melayu. Ini boleh dilihat sendiri berdasarkan tajuk-tajuk dan berita yang dipaparkan.

Laporan dalam Malaysiakini dalam bahasa cina pada 18 Ogos 2011:


Terjemahan artikel ke dalam Bahasa Melayu:

"SURUHANJAYA MENJELASKAN MENGENAI KESALAHAN DALAM KOD "00". PELAYAR INTERNET MENDEDAHKAN 2 PENGUNDI MEMPUNYAI MASALAH YANG SAMA"

Pegawai Suruhanjaya menjelaskan, masalah pengundi-pengundi yang lahir dalam kod "00 berpunca daripada kesilapan kerani menginput maklumat. Pelayar internet kemudiannya mendedahkan dua lagi pengundi yang mempunyai masalah yang sama.

Lihatlah betapa halusnya mereka menanamkan perasaan benci terhadap institusi kerajaan kepada masyarakat cina. Kenapa berita ini tidak pernah ditulis atau dihebahkan ke dalam bahasa melayu?

Saya percaya sekiranya berita ini ditulis dalam bahasa melayu semestinya blogger-blogger pro kerajaan akan mencari kesahihan dan lalu menghentam dan memalukan mereka atas isu yang sengaja diada-adakan.

Bukankah ini bertujuan menghasut masyarakat cina untuk membenci kerajaan?

Satu lagi bukti bahawa MalaysiaKini adalah musuh utama kerajaan ialah apabila anda membuka portal MalaysiaKini dalam bahasa cina, anda akan melihat paparan iklan yang memaparkan blog-blog anti kerajaan yang tidak akan anda jumpa di dalam versi bahasa tamil, inggeris dan melayu. Ini contohnya:




Lihatlah bagaimana mereka menyokong BERSIH dan pembebasan tahanan PSM yang dikenakan ISA pada tempoh hari. Lihatlah betapa hebatnya mereka memesongkan pemikiran masyarakat cina. Tidak hairanlah golongan muda cina tidak mahu mempercayai Barisan Nasional lagi.

Apakah selepas pendedahan ini KDN di bawah hishamudin hanya mahu berdiam diri dan hanya memberi amaran sahaja? Apakah tidak cukup bukti ini untuk menghentikan operasi MalaysiaKini?

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP