AKSI KURANG AJAR TIDAK BERADAB KUMPULAN ANAK IKAN ANWAR SEMASA DEMO KHEMAH PTPTN

>> 17 April 2012



Lihatlah sendiri aksi kurang ajar mereka ini yang konon-kononnya bergelar mahasiswa. Lihatlah bagaimana undang-undang diperkotak-katikkan oleh mereka ini. Sedangkan perbincangan dan rundingan telah dilakukan tetapi lihat sendirilah siapa yang keras kepala dalam hal ini.

Tambah menghairankan apabila warga kota yang lain mampu mematuhi undang-undang DBKL tetapi mengapa mereka tidak langsung menghormati undang-undang yang telah termaktub. Perlu diingat bahawa kebebasan yang diberikan bukanlah mutlak sedangkan mereka ini terlalu bodoh untuk memahami perkara tersebut.

1 comments:

Anonymous,  April 17, 2012 at 10:37 AM  

Modal si buncit ni hanya hak perlembagaan hak perlembagaan ... tanye dia balik dia tau ke apa itu perlembagaan ???? ... nak cakap pasal hak... dia tau ke setiap hak itu ada had dan etikanya... hidup mahasiswa ... mahasiswa ini tahu ke sipakah yg memberi kehidupan sehingga dia berjaya digelar mahasiswa. Ingatlah zaman ibubapa kite terpaksa bergadai hata benda utk mendptkan ilmu tp masa ni semuanye diperolehi dgn mudah... masih lg tak bersyukur.... sdgkan telah diingatkan oleh Allah swt sesungguhnya yg memberi adalh lbh baik dr meminta.. so...janganlah terlalu banyak meminta dan sy cabar kpd semua mahasiswa yg terlibat ini mungkin ada antaranya sedang dan sudah pun menikmati PTPTN ... pulangkan lah kembali PTPTN yg yg tlh kamu persetujui dan berikan kpd mereka yg memerlukan... dan perjuangkanlah nasib kedua ibu bapa dan keluarga dahulu dr kamu memperjuangkan pd sesuatu yg belum pasti. Cadanagan saya pd kerajaan atau badan PTPTN kenalpasti mahasiswa ini dan tarik balik PTPTN yang tlah diberi dan kalau sayalah yg menentang pemerintah saya akan pastikan anak2 dan keluarga saya takkan gunakan segala kemudahan yg diberikan oleh pemerintah malu rasanye... umpama jari telunjuk menunjuk sedangkan jari kelingking kita mengait... malang bagi saya sebagai ibu sekiranya salah seorang dari mahasiswa yg berdemo ini adalah anak saya... jauhkanlah.....Ya Allah kau kembalikan ketengangan kepada mahasiswa ini, Ya Allah kau kembalikan sifat hormat menghomati,kurniakanlah kembali bahasa indah yg keluar dr mulut mereka ini dan kau tanamkanlah kembali niat asal mereka untuk masuk ke IPTA ... dan jadikanlah mereka mahasiswa yg berjaya dengan cemerlang bersih sebersihnya...amin...amin...

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP