PENCACAI BERSIH 3.0 MENYERANG DATUK BANDAR KUALA LUMPUR PULA

>> 24 April 2012

Ketaksuban melampau pembasuh berak kafir harbi Ambiga dilihat semakin buta dalam membuat penilaian. Seperti yang diketahui DBKL tidak meluluskan permit BERSIH 3.0 kerana kawasan yang tidak sesuai. Tetapi dalam masa yang sama DBKL sama sekali tidak pernah mengharamkan BERSIH 3.0 sekiranya diadakan di tempat lain. Malah Datuk Bandar Kuala Lumpur dalam sidang media semalam menawarkan 2 lokasi alternatif untuk BERSIH 3.0.

Datuk bandar menyatakan bahawa acara BERSIH 3.0 akan menjejaskan perniagaan para peniaga di sekitar Dataran Merdeka dan para pemandu teksi kerana kawasan itu pastinya akan ditutup.

Agak menghairankan apabila kelembutan Datuk Bandar ini diserang para pencacai Ambiga dengan mengatakan bahawa Datuk Bandar adalah ejen UMNO.




Seperti yang disaksikan, kenyataan Datuk Bandar itu banyak asasnya. Penutupan Dataran Merdeka pastinya akan merugikan para peniaga kawasan sekitar dan pemandu teksi kerana kumpulan ini terdiri daripada golongan agresif dan ekstremis.

Masih ingatkah bagaimana tindakan mereka dalam berdemo? Sedangkan semasa BERSIH 2.0 dahulu berapa banyak rakyat dan kerajaan perlu menaggung kerugian akibat sikap para penjilat Ambiga ini?


Malah sehingga ke hari ini Ambiga masih tidak mengakui kerugian yang mereka lakukan. Mereka masih menyalahkan PDRM kerana tindakan mereka sedangkan PDRM berusaha menghentikan tindakan mereka dari terus melakukan tindakan agresif.

Selama ini pun dapat dilihat bagaimana agresifnya penyokong-penyokong Pakatan Rakyat walaupun tidak diganggu.



Jadi dimanakah jaminan keselamatan yang mampu diberikan oleh Ambiga dan penganjur BERSIH 3.0 kepada rakyat sekiranya diadakan di Dataran Merdeka?

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP