AMK CAKAP TAK SERUPA BIKIN. PIGIDAH!

>> 10 April 2012

Dipetik dari Keldaian Daily,

Biro Penerangan AMK Malaysia melalui kenyataan media ini menyeru semua pengamal media Malaysia agar tingkatkan profesionalisme dan tepat dalam membuat liputan berita, mahupun sudut pandang yang sebenar-benarnya sepertimana ingin dimaksudkan oleh sumber asal terutama ketika ditemu-ramah secara berdepan-langsung mahupun melalui telefon. 
Ini terutamanya berhubung dengan terjadinya banyak salah tangapan oleh para pembaca berita, dan juga penerimaan aduan oleh pelbagai pihak sumber asal berita yang menjadi bahan fokus media. Rata-rata... bla bla bla... ZZZzzzzzzz

Isi artikel di atas AMK menyeru orang lain bercakap benar dalam menyampaikan maklumat. Tetapi, cuba anda kira berapa banyak fitnah media pembangkang terhadap para pemimpin Barisan Nasional? Adakah ini telus?

Jika bercakap mengenai ketelusan, sampai ke besok pun masih belum dapat dijumpai lagi dimanakah ketelusan yang dimaksudkan AMK. Adakah ianya dimaksudkan dengan gambar dibawah ini yang beriya-iya menipu mengatakan Anwar Ibrahim menunaikan haji?


Atau adakah dengan gambar tampal di bawah ini yang didakwa blogger Pakatan bahawa PM sedang menyembah salib?


Sebenarnya media manakah yang tidak telus?

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP