TUAN IBRAHIM DIMINTA JANGAN BERCAKAP JIKA TERLALU BODOH UNTUK FAHAM!

>> 05 March 2012


Jika tidak mengiktiraf kewujudan negara Israel, mengapa perlu menghantar surat rasmi kepada negara Yahudi tersebut? 
Itu persoalan yang ditimbulkan Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sejurus kembali ke tanahcair kelmarin terhadap pendedahan tiga surat yang ditulis oleh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada perdana menteri negara haram Yahudi tersebut. - Haprakah

Penyakit bodoh yang tersampuk di kalangan pemimpin PAS sudah ke tahap kronik. Tuan Ibrahim menyatakan bahawa tindakan kerajaan menghantar surat ke Israel menandakan Malaysia mengiktiraf Israel. Bukankah ini kenyataan bodoh namanya?!

Disini pula ada satu situasi untuk difikirkan. 

Ada seorang yang tidak dikenali mengaku sebagai saudara anda sedangkan anda tidak mengenali orang tersebut. Dan orang itu pula tidak henti-henti mengatakan anda dan dia bersaudara. Jadi pastinya penyelesaiannya bercakap dengan orang tersebut dengan menafikan perhubungan itu. Jadi adakah tindakan anda bercakap dengan orang itu menandakan anda sudah mengaggap dia sebagai saudara anda?

Situasi sebenarnya Pakatan sendiri sudah terjerat dengan pengemukaan surat tersebut kepada umum yang dengan jelas menunjukkan tuduhan Pakatan Rakyat kepada Tun M sama sekali adalah fitnah. Dan sehingga ke hari ini para pemimpin Pakatan yang bersubahat memfitnah sama sekali tidak meminta maaf. Dan bertambah malang buat Pakatan apabila pemimpin PAS yang terlebih pandai seperti Tuan Ibrahim cuba menjadi hero dengan mengeluarkan kenyataan bodoh seperti di Haprakah.

Sampai bila penyakit bodoh di kalangan pemimpin PAS mahu sembuh?

2 comments:

Anonymous,  March 5, 2012 at 1:59 PM  

Tuan Ibrahim,

Dr M hantar surat kepada Israel kerana negara Israel MEMANG wujud. Ada Presiden, ada Perdana Menteri & barisan kabinet., ada rakyat, dsbnya. Tidak ada sesiapa yang menafikan kewujudan negara yang bernama Israel itu. Halal atau haram kewujudan negara itu terletak sama ada kita MENGIKTIRAF atau TIDAK negara itu.

Kalau tak wujud, bermakna Dr M hantar surat kepada hantu (itu pun wujud jugak dalam alam ghaib!)

Maka, tolong jangan pertikaikan penghantaran surat itu. Surat itu JELAS MENOLAK sebarang pengiktirafan kepada negara haram Israel...; bukan seperti Ketua Pembangkang kamu, Tuan Ibrahim, yang MENYOKONG sebarang langkah yang menjamin keselamatan bagi negara haram Israel itu.

Tak usah jadi pemimpin laa, kalau bangang sangat, my dear..!

Anonymous,  March 5, 2012 at 3:45 PM  

Apa peduli sampai nak hantar surat? Kalau surat rasmi maknanya utk urusan rasmi. Kalau beyul la nak hantar surat sangat boleh saja hantar surat tak rasmi dan alamatkan terus kepada individu tersebut. Buat apa pakai kepala surat kerajaan? Bodoh la. Kalau tak iktiraf jadi kenapa nak berahsia sangat pasal surat tu selama ni? Kalau tak iktiraf maknanya memang tak wujud la negara tu. Jadi macam mana leh jumpa alamat yg tak wujud tu.. Akai ada ka? BODOH...

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP