ANWAR MEMBUKTIKAN DIRINYA MEMANG PENAKUT!

>> 18 March 2012


IPOH: Datuk Seri Najib Razak berkata, keputusan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang enggan berdebat dengan blogger, Raja Petra Kamaruddin di Kent, England adalah satu tindakan yang tidak konsisten. 

Perdana Menteri berkata: "nampaknya dia (Anwar) tidak sanggup (berdebat dengan Raja Petra)." 

"Kita mesti konsisten. Bila kita kata kita mengamalkan demokrasi dan kita bersifat terbuka, yang mana dia selalu salahkan kerajaan dengan mengatakan kerajaan (Barisan Nasional) tidak demokratik dan tidak terbuka. 

"Tetapi sebenarnya, kalau kita lihat dari segi tindakan mereka seperti tidak membenarkan sesetengah akhbar serta mengharamkan menghadiri persidangan akhbar mereka, apakah itu konsisten dengan apa yang diluahkan mereka selama ini." 

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas laporan akhbar hari ini yang melaporkan Raja Petra mendakwa Anwar "chicken" (pengecut) selepas meminta penganjur "Forum WikiLeaks" untuk mengeluarkan nama Raja Petra dari senarai peserta forum itu yang berlangsung pada Sabtu di Kent, England. 

Terdahulu, Najib merasmikan bangunan baru Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Wan Hwa2 yang bernilai RM9 juta di Mengelembu dekat sini, hari ini. 

Perdana Menteri berkata, ini menunjukkan apa yang diperkatakan oleh Anwar tidak sama dengan apa yang dilakukannya. 

"Lambat laun rakyat akan mempersoalkan perkara ini," katanya. - BERNAMA

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP