KAFIRKAH UMNO?

>> 28 April 2013



4 comments:

harito April 28, 2013 at 3:09 PM  

Inilah perangai Nik Aziz yang mengaku sebagai ulamak!. Kenapa tak berperangai sebagai ulamak yang sebenar? Kenapa Nik Aziz tak pernah berhati2 dgn apa yang diucapkan oleh mulutnya.Senang2 nak keluarkan hukum pada org lain. Bab2 amal ibadat org lain samaada Allah terima atau tidak bukan urusan Nik Aziz, itu hak tuhan.Tiada siapa yang tahu kecuali Allah. Apa nik aziz ni mcm confident aje segala amalan dia dapat pahala dan dia ahli syurga kelak. Hebat sungguh tuan guru ni. Inilah ulama yang memecahbelahkan umat islam bukan nak menyatukan umat islam (melayu), padahal Nik aziz patut tahu Nabi lah yang banyak mengajar umat islam hidup dlm perpaduan bukan mengajar perpecahan. kenapa tak ikut style nabi , jgn asyik keluar fatwa yg memecahbelahkan umat islam aje, mulut mesti dijaga pasal anda ulamak tok guru banyak ilmu. Cuba berhikmah sikit dalam keluarkan pendapat bukan ikut hawa nafsu tak molek macam tu!

Anonymous,  April 28, 2013 at 3:26 PM  

Dasar islam korang atas kertas je(dlm perlembagaan pas). Umno pun dlm perlembagaan parti artikel 3.3 ada gak dasar islam. Mung ni nik aziz banyak sungguh dosa mu pada orang umno. Kakau mu tak mintak maaf dgn org umno..dosa mung x terampun diakhirat. Macam2 mung fitnah kepada umno. Jahat sungguh mulut mung.
Banyak jasa umno kpd umat islam dn negara malaysia ini

Anonymous,  April 28, 2013 at 3:33 PM  

Orang tua nyanuk ni dah tak cukup jadi self-proclaimed ulamak dah nak jadi tuhan pulak. Hak mutlak yang boleh menetukan sama ada seseorang itu Islam atau tidak ialah Allah.
Mahasuci Allah dia tidak berkongsi kuasa dengan sesiapapun lebih-lebih lagi dengan orang yang pandai-pandai mengaku dirinya ulamak.

Xpas,  April 28, 2013 at 9:59 PM  

Ahli UMNO yg sembah berhala kapir, yg menyembah tiga tuhan kapir, yg mengistihar diri keluar dr Islam juga kapir, kalau ade lah . Bukan ahli UMNO sahaja, ahli PAS juga.
Ahli UMNO yg bermaksiat kpd Allah swt, yg melanggar perintah larangan, yg meninggalkan perintah wajib, spt juga ahli PAS, spt juga saya dan Muslim Muslim lain adalah berdosa dan menzalimi diri sendiri. Rujuk Al Baqarah 229 dan At Talak 1. Berkekalan sedemikian tanpa istighfar dan taubat menjadikannya fasik. Kafir ? WaAllahu'alam. "...Kamu tak tahu mrk, kamilah yg mengetahui mrk." At Taubah 101.
Kata "Kufur" atau "Kafir" ditafsir dgn pengkelasan dan peringkat peringkat berbeza dlm kitab kitab tafsir, tp Al Quran menyebut dua sifat utama "Kufur" itu adalah "aba was takbara" yg dimulai oleh Iblis mk "ka na mi nal Kafirin" diterjemah dgn perkataan "enggan dan angkuh", "mk jadilah dia dr klgn yg Kafir". Sesetghnya menafsir enggan dgn kata menolak, menolak utk taat, menolak perintah. Benarkah org UMNO sedemikian ? Hanyalah semata mata tuduhan NA, HH dan pentaksub pentaksubnya. Org PAS pun bnyk yg tak melaksanakan semua perintah wajib dan tidak juga meninggalkan semua perintah larangan, jika diikut cara NA dan HH menafsir, kafir semuanya. Jelas double standardnya. Saya sbnrnya musykil, apakah NA dan HH dan ust ust pentaksub PAS sudah berhenti membaca dan mentadabbur Al Quran, dan sudah berhenti dr mendalami Islam, sdg Nabi saw memerintahkan kita utk terus belajar hinggalah ke liang lahad. Semogalah terbuka hati kita semua utk menerima kebenaran. "...dan tiadalah yg dpt mengambil pelajaran kecuali yg mempunyai pintu (hati)." Ali Imran 7.

Post a Comment

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP