MAYAT PEJUANG HAMAS DIHINA DI GAZA

>> 27 November 2012


CNN melaporkan bahawa mayat salah seorang dari enam orang pejuang Hamas yang dibunuh di Genting Gaza telah dihina dengan diseret di sepanjang jalan di Bandar Gaza. Perkara ini telah menimbulkan perasaan marah dikalangan rakyat Palestin kerana menghina mayat pejuang tersebut.

Video ini tidak boleh ditonton di Malaysia tetapi boleh ditonton sekiranya anda berada di luar negara di youtube. Di dalam video ini anda boleh menonton bagaimana adegan menyeret mayat rakyat Palestin dengan motosikal  ini disambut dengan kegembiraan oleh penduduk Gaza.

Sampai bilakah penderitaan rakyat Palestin akan berakhir?

5 comments:

Anonymous,  November 27, 2012 at 1:12 PM  

aku rasa 6 org yg dibunuh tu adalah spy israel yg ditangkap secara red-handed (dgn peralatan spy). yg bunuh tu org hamas. cuba check balik.

Anonymous,  November 27, 2012 at 2:15 PM  

bro, kan kat screen tu display tekks 'body of dragged collaborator..' so kena faham dulu ayat tu dulu ..tgk dictionary dulu baru posting :)

Anonymous,  November 27, 2012 at 2:15 PM  

Tajuk video tu menerangkan barua Israel di seret keliling Gaza City. bukannya pejuang hamas.Di Malaysia ni pun ada talibarut Israel.Kalau kita berperang dengan negara Yahudi talibarut ni patut di bunuh dan di sula di khalayak ramai.....

Tauke Ikan November 27, 2012 at 3:57 PM  

isu ni ambik dari paper israel. cnn tulis mayat yang kena tarik tu mayat orang israel belot. paper tabloid haaretz tulis sebenarnya mayat pejuang hamas yang ditarik naik motor, bukannya pembelot israel. cnn tulis spy israel sebab nak tutup kisah betul apa yang berlaku kat mayat pejuang hamas supaya umat islam tak marah.

boleh baca cerita penuh kat surat khabar filpina

Tauke Ikan November 27, 2012 at 4:18 PM  

anda boleh baca berita versi tipu cnn di portal israeli insider, abang malaysian insider

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP