MEMANG SAH RAKYAT KELANTAN KENA KENCING LAGI

>> 08 October 2013


1. Hari ini diumumkan Kerajaan Kelantan akan memperuntukkan RM 170 juta untuk program penyediaan insfrastruktur asas kepada rakyat sempena Belanjawan Kelantan. 2014. Program insfrasrtuktur asas ini merangkumi penambahbaikan jalan raya, pembinaan jambatan, bla bla...

2. Apabila menyebut mengenai jalan raya pastinya kita tertanya-tanya tidak adakah sebarang peruntukan dari Kerajaan Negeri Kelantan untuk menyiapkan projek Lebuhraya Rakyat yang dilancarkan pada Julai tahun lepas?

3. Projek Lebuhraya Rakyat ini mempunyai kos yang dianggarkan bernilai RM 1.8 bilion. Buat masa ini dana yang mampu dikumpulkan tidak langsung mencecah 1/10 dari jumlah keseluruhan kos.

4. Pemimpin-pemimpin PAS sering menyeru agar ahli PAS menderma untuk membangunkan Lebuhraya Rakyat ini (ini seruan sebelum PRU 13). Tetapi pada hari ini seruan itu sudah semakin sayup dan menghilang. Mungkin ada pihak yang sudah kenyang hasil dari seruan pemimpin-pemimpin PAS ini?

5. Malah Kerajaan Negeri Kelantan menunjukkan sikap lepas tangan dengan langsung tidak memperuntukkan sebarang wang untuk membangunkan Labuhraya Rakyat.
  
6. Sudah cukup jelas sekali lagi rakyat Kelantan diperbodohkan oleh pemimpin-pemimpin PAS demi kesinambungan kuasa mereka semasa PRU 13 yang lepas. Apa yang pasti Kerajaan Negeri Kelantan langsung tindak mengambil inisatif untuk menyelesaikan masalah Lebuhraya Rakyat.

7. Tidak mengejutkan dalam masa 10 tahun akan datang, projek ini masih lagi dalam status "pembinaan" kerana kegagalan PAS untuk mengumpul dana. malah tidak menghairankan dalam masa 20 tahun akan datang pula timbul persoalan kemanakah wang projek itu telah dilesapkan seperti kisah tabung Memali.
 

2 comments:

Unknown October 8, 2013 at 10:26 PM  

Sanggup pulak nak mintak pinjam RM2 billion kepada Kerajaan Pusat, kononnya nak menaikkan taraf air bersih..

Yang bagi dulupun belum bayar dah nak mintak yang baru.. Adalah modal kempen sok tu mengatakan Kerajaan Pusat merompak hasil royalty minyak Kelantan.

Husam Musa pulak mentang-mentang dah pakai songkok hitam dan berbaju Melayu, bukan main lagi menghentam Kerajaan Pas Kelantan hari ini, tak tahu memerintahlah, tak ada pembangunanlah bla..bla.. janaparilah..

Anonymous,  October 8, 2013 at 11:30 PM  

org klantan mengong

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP