EXCO SELANGOR MENUTUP KELEMAHAN DENGAN MENUDUH PIHAK LAIN?

>> 09 October 2013


1. Exco Selangor Iskandar Abdul Samad pemimpin BN konon-kononnya kos sewa rumah mesra rakyat telah dinaikkan oleh kerajaan BN sebelum 2008. Kenaikan ini dikatakan bertujuan untuk menindas golongan kelas bawahan dan sama sekali meletakkan Kerajaan Negeri Selangor sedia ada kini sebagai kambing hitam.

2. Perkara ini dengan segera dibidas oleh bekas Menteri Besar Selangor Datuk Khir Toyo bahawa isu ini tidak pernah dibincangkan dan dilaksanakan sebelum 2008 lagi. Ini bermakna Exco Kerajaan Negeri Selangor sedang melakukan usaha untuk melepaskan diri dengan menyalahkan pihak lain.

3. Perkara ini bukanlah baru di Selangor kerana sebelum ini pun kerajaan negeri yang ditadbir PR seringkali menuding jari kepada pihak lain seandainya tembelang dan kegagalan mereka mengurustadbir negeri dibongkar. 

4. Isu ini cuba ditimbulkan ekoran kegagalan kerajaan PR yang memerintah Selangor sejak 2008 gagal sama sekali melaksanakan projek perumahan mampu milik yang telah dijanjikan sekian lama. Malah dalam keadaan sekarang ini juga Kerajaan Negeri Selangor perlu meredakan kemarahan rakyat Selangor berkenaan kenaikan tarif air.

5. Semua ini hanyalah permainan politik yang merugikan rakyat. Kerajaan Negeri Selangor sekali lagi cuba mempolitikkan isu permasalahan rakyat untuk kepentingan sendiri.

6. Sememangnya mudah menjadi Exco Kerajaan Negeri Selangor kerana tidak perlu bersusah-payah menyelesaikan masalah rakyat sebaliknya segala masalah boleh diselesaikan dengan menuding jari kepada pihak lain.

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP