SEMPENA CERAMAH ANWAR, NEGERI SEMBILAN SUDAH BERTUKAR MENJADI KELANTAN

>> 30 April 2013


Hari ini Anwar Ibrahim dijadualkan akan berkunjung ke Negeri Sembilan untuk menipu di atas pentas ceramah. Berbeza kali ini, Anwar akan berkunjung hampir seluruh Negeri Sembilan untuk menjual temberangnya kepada para penjilatnya dari PKR, PAS dan DAP.

Apa yang menghairankan disini, beberapa kawasan di sekitar Seremban sudah mula didatangi kenderaan dari kawasan luar dari Negeri Sembilan. Kebanyakannya kenderaan tersebut menggunakan nombor pendaftaran dari Kelantan, Terengganu dan Selangor.

Sebelum ini perkara yang sama pernah berlaku semasa program Jelajah Kebangkitan Rakyat di Seremban Selatan dimana pekan Seremban Selatan sudah bertukar menjadi Kota Bharu kerana dibanjiri dengan pencacai tegar PAS dari Kelantan yang dibayar khas untuk meramaikan majlis.

Saya juga percaya taktik yang sama akan digunakan untuk menunjukkan kepada masyarakat Seremban konon-kononnya Anwar mempunyai pengaruh yang kuat di Negeri Sembilan sedangkan seperti yang diketahui pencacai-pencacai yang diangkut itu telah dibayar.

Tetapi taktik ini sudah pasti terlalu senang dikesan. Taktik Anwar untuk memperbodoh-bodohkan rakyat ini sudah semakin tidak laris kerana penduduk tempatan sendiri tidak mahu menjejakkan kaki ke kawasan Anwar berceramah. Seandainya Anwar tidak melakukan taktik ini, saya percaya Anwar akan menerima nasib yang sama seperti yang diterima oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang berceramah dengan kerusi.

1 comments:

Anti Pembangkang,  May 1, 2013 at 8:52 PM  

Biar boto.

http://www.youtube.com/watch?v=NLkrYjSq5F8

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP