AZALINA LAWAN DAYANGKU INTAN DI PENGERANG

>> 19 April 2013



Besar Johor Datuk Ghani Othman berentap dengan otai DAP Lim Kit Siang di Gelang Patah dan Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub lawan calon BN Nur Jazlan Mohamed di Pulai satu lagi kawasan yang tentu mencuri perhatian di Johor ialah Pengerang.

Kawasan yang terletak di nun paling hujung di Timor Johor bawah sikit pada Desaru itu bakal panas dengan kemunculan penyanyi Dayangku Intan sebagai calon PKR untuk mencabar calon BN Datuk Seri Azalina Othman Said.

Pengumuman mengenai pencalonan Dayangku Intan dibuat oleh Ketua Cabanr PKR kawasan itu Mat Daud Jumaat.

Beliau adalah penyanyi kedua selepas Aisyah yang jadi ayam tambatan PAS lawan Tan Sri Isa Samad di Jempol,Negeri Sembilan.

Apapun Dayangku Intan dijangka tidak sangat dapat mengugat kedudukan Azalina yang memenangi kerusi parlimen itu tanpa bertanding pada pilihanraya umum 2008.

Pengerang menjadi fokus kerana projek loji gas dan petroleum Petronas RAPID yang bernilai lebih RM 60 billion akan dibina di situ.

Dulunya kawasan berkenaan merupakan sleepy hollow di Johor dimana terdapat kawasan Felda.

Azalina yang merupakan bekas Ketua Puteri UMNO dan bekas Mentero Pelancongan serta Belia dan Sukan diketahui umum sudah bertapak kukuh di kawasan itu.

Beliau juga adalah Ketua UMNO Bahagian Pengerang.

Sebaliknya Dayangku Intan bukan sahaja 'orang luar' tetapi baru saja nak berjinak-jinak dengan kawasan itu.

Penyanyi era 80 an itu dikatakan baru saja menetap di sebuah chalet di Pengerang sejak 14 April lalu untuk mencari pengaruh. - Agenda Daily

1 comments:

Unknown April 20, 2013 at 7:06 PM  

okay la tu...daripada penkid...bukan nak sangat projek tu pun. PKR suruh batalkan projek tu...diorang bukan UMNO nak sapu projek ehehe

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP