MASIH ADA YANG MENDOKONG AJARAN "NEW POLISHIT"?

>> 08 July 2013


Agakmeloyakan melihat gelagat seorang Pak Menteri yang masih menyembah kaki cinabeng dalam membuat keputusan. Mungkin Pak Menteri ini terpengaruh dengan ajaran sesat "New Polishit" yang pernah dibawa oleh seorang bekas ahli kabinet yang telah tewas pada PRU lepas.

Pak Menteri ini menentang penutupan Jonker Walk. Alasan yang diberikan adalah pelbagai. Tetapi pernahkah Pak Menteri ini sedar bahawa bekas Ketua Menteri Melaka tewas bertanding Parlimen kerana tidak dapat undi dari puak-puak pengunjung tegar Jonker Walk? Sedangkan begitu besar jasa bekas Ketua Menteri Melaka tersebut memajukan Jonker Walk semasa memegang jawatan sebagai Ketua Menteri tetapi inilah balasan yang diberikan oleh cinabeng iaitu dengan menikam bekas Ketua Menteri Melaka itu melalui kertas undi.

Situasi sama berlaku di Pulau Pinang dan ianya telah lama diamalkan tetapi Pak Menteri ini tidak pernah pula menjadi hero untuk bertindak sedemikian. Lim Guan Eng telah lama mengamalkan polisi merobohkan gerai-gerai milik orang-orang Melayu. Malah Bazar Ramadhan yang dahulunya ada banyak kini hanya tinggal tiga sahaja. Ini semuanya kerana Lim Guang Eng sedar bahawa orang Melayu tidak mahu memberi undi kepada DAP pada PRU 12 yang lepas. Adakah Pak Menteri ini berani bersuara kepada Lim Guan Eng mempertahankan orang-orang Melayu yang ditindas di Pulau Pinang?

Pak Menteri ini sudah diturunkan pangkat tetapi masih menyibuk segala urusan kerajaan yang tidak berkaitan dengan kementeriannya. Terbaru Pak Menteri ini sibuk pula menyokong akta hasutan dimansuhkan. Sedangkan hal tersebut sama sekali tidak berkait dengan kementeriannya. Pastinya kita tidak hairan andainya JPM mahu campur tangan dalam hal ini tetapi apa pula kaitannya dengan Menteri Pelancongan?

Pak Menteri ini banyak melukakan hati orang Melayu dengan tindakan-tindakan yang bolehlah dikatakan memandai-mandai. Masih ingatkah kita tentang bagaimana Pak Menteri ini boleh mengajak seorang cinabeng yang menghina lagu negaraku dan agama Islam ke Parlimen dan diberikan layanan istimewa seolah-olah cinabeng itu telah menjadi wira?

Tertanya-tanya juga kita, mengapa Pak Menteri ini begitu terdesak untuk mempertahankan cinabeng sedangkan telah terbukti cinabeng tidak lagi bersama kita. Kawasan Parlimen yang ditandinginya pun cinabeng tidak sampai 10%. Ingatkan apabila telah diturunkan pangkat Pak Menteri ini lebih bersikap rasional tetapi rupa-rupanya lebih teruk.

Harap-harap Pak Menteri ini lebih banyak bermuhasabah diri. Jangan sampai nanti digelarkan sebagai Trojan Horse dalam UMNO.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP