INILAH MELAYU BANGSAT YANG SANGGUP BERSEKONGKOL DENGAN CINABENG

>> 30 July 2013



Seperti diramalkan, memang akan ada pemimpin Melayu bangsat yang sanggup bersekongkol dengan cinabeng untuk menjahanamkan bangsa sendiri. Si Mahfuz Bean ini dijemput untuk berceramah di sebuah program anjuran Dong Jiao Zong yang membantah pelan pendidikan Malaysia 2013-2025.

Apa yang kelakarnya, Mahfuz Bean sendiri pun belajar takat SPM sahaja untuk membantah pelan pendidikan tersebut. Tambahan pula Mahfuz Bean sendiri sebenarnya tidak faham bahawa asas persatuan cinabeng membantah pelan pendidikan tersebut kerana konon-kononnya ianya memundurkan Bahasa Cina tetapi si Mahfuz Bean ini tak habis-habis berleter-leter pasal pendidikan rakyat. Agak menghairankan kerana dari mana pula timbulnya dasar pendidikan rakyat ini?

Tambah menghairankan apabila si Mahfuz Bean ini tak habis-habis berleter-leter pasal sekolah agama rakyat depan cinabeng. Rasa-rasanya ada tak cinabeng di Malaysia ini yang ambil kisah pasal sekolah agama rakyat? Pernahkan cinabeng hantar anak mereka ke sekolah agama rakyat? Lagi hairan apabila ceramah bodoh seperti ini pun masih ada orang yang tepuk tangan. Agak-agak cinabeng ini sebenarnya faham atau tak dengan leteran panjang Mahfiz Bean ini?

Inilah akibatnya kalau jiwa Melayu terlalu murah untuk dibeli. Cinabeng memetik gitar, Melayu bangang beriya-iya menari macam si Mahfuz Bean.

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP