AHLI UMNO TOLONG JAGA IMEJ PARTI!

>> 02 September 2013


1. Sekarang tengah heboh mengenai mesyuarat cawangan UMNO. Semua tengah sibuk berkempen sebelum Pemilihan Bahagian dan Pemilihan Agung UMNO.

2. Tetapi dalam pada itu ada beberapa berita yang tidak sedap didengar apabila terdapat cawangan-cawangan yang gagal mesyuarat apabila tidak memenuhi kuota mesyuarat iaitu 1/4 daripada kesuluruhan jumlah ahli cawangan.

3. Ini perkara yang memalukan apabila UMNO yang mewakili BNsebagai parti pemerintah gagal untuk melakukan mesyuarat dan pemilihan di peringkat cawangan. Tidak perlu disebut cawangan yang mana tetapi di Bahagian Seremban ini sahaja yang diketahui sudah 4 cawangan gagal melakukan mesyuarat dan pemilihan atas sebab tidak cukup kuota mesyuarat.

4. Seharusnya ketua-ketua cawangan dan ahli UMNO sendiri harus mempunyai rasa tanggung jawab dan dedikasi kepada parti. Cukup sekadar datang mesyuarat sebagai asas untuk mengukuhkan parti dan bukannya datang mesyuarat sekadar untuk merebut jawatan dan melobi sesama sendiri.

5. Harap dapat disampaikan sesama kita supaya UMNO terus gah menegakkan ketuanan Melayu  dan bukannya dikenali sebagai parti yang gagal melakukan mesyuarat.

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP