DONG JIAO ZONG MELANCARKAN PERANG TERHADAP KERAJAAN

>> 28 July 2013


Hari ini Dong Jiao Zong secara terbuka melancarkan perang terhadap kerajaan. Persatuan cinabeng ini melancarkan perang bahawa konon-kononnya dasar pendidikan kerajaan akan datang yang memperjuangkan satu bahasa akan membantutkan pertumbuhan bahasa cina.

Persatuan cinabeng ini sedang giat mengumpulkan tandatangan untuk petisyen bantahan yang akan dikemukakan kepada kerajaan. Jangan hairan pula apabila akan ada Melayu bangsat yang turut sama menandatangani petisyen tersebut.

Selama ini segala permintaan puak-puak cinabeng ini telah sedaya-upaya dipenuhi oleh kerajaan. Kadangkala permintaan tersebut sangat jelas mengguris hati majoriti masyarakat Melayu. Tetapi untuk memastikan "keharmornian", orang Melayu terpaksa beralah walaupun orang Melayu sedar permintaan mereka semata-mata untuk kepentingan kaum cinabeng sahaja dan akan merugikan orang Melayu. Akhirnya PRU lepas telah terbukti bahawa mereka hanya sekadar permintaan mereka dipenuhi tetapi enggan bersama kerajaan untuk membangunkan Malaysia.

Setiap kali mereka ini tampil untuk meminta perkara yang bukan-bukan daripada kerajaan. Persoalannya, adakah ini sememangnya satu permintaan dan keperluan atau pun ianya sekadar ingin mencetuskan huru-hara?

Mungkin di sini ada jawapannya.

Di bawah adalah poster yang digunakan untuk melancarkan petisyen mengarut ini.


Di bawah ini pula poster yang digunakan oleh puak-puak Bersih.


Dimanakah persamaan di antara kedua-dua poster ini? Pastinya logo yang mempunyai lambang tangan yang menggenggam. Mungkin ada yang tidak tahu apakah maksud logo kedua-dua di atas. Video di bawah ini ada jawapannya.



Jadi masih perlukah kerajaan melayan permintaan persatuan cinabeng yang sebenarnya tidak ikhlas ini? Jadi Kementerian Pendidikan sila bertindak kerana mereka sedang giat menggunakan dewan sekolah-sekolah cina untuk menyebarkan dakyah anti kerajaan ini. Untuk pengetahuan hari ini mereka telah menggunakan Dewan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Chung Kwo, Kuala Lumpur untuk program mengumpul tandatangan dari ibu bapa untuk pertisyen ini.

1 comments:

Man driver July 30, 2013 at 9:47 PM  

KERAJAAN KHUSUSNYA KEMENTERIAN PELAJARAN DAN KDN/POLIS PERLU BERTINDAK SEGERA KEATAS KUMPULAN INI DGN KADAR SEGERA SUPAYA DITUDUH DIBAWAH AKTA HASUTAN. JGN SAMPAI ORG MELAYU NANTI NAIK MINYAK DAN HURU HARA NATI BERLAKU BARU NAK BERTINDAK

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP