APABILA MASJID SUDAH JADI KELAB MALAM BAGI ORANG PAS

>> 16 July 2012



9 comments:

Anonymous,  July 17, 2012 at 12:25 AM  

Astaghfirullahalazim....senario seperti kuliah ilmu. Kenapa ada alunan gitar dan nyanyian? Kalau tak silap Rasullah bersabda hanya alat bunyi-bunyian seperti gendang yang dibenarkan seperti nasyid Raihan. Kalau dikatakan sesat...marah pulak. Tapi sebagai saorang muslim, dan selalu hadir majlis ilmu, saya amat dukacita penyelewengan pendekatan seperti yang terdapat dalam u-tube di atas. Dah macam senario dalam gereja pulak. Bertaubat lah semua, terutama yang memainkan gitar dan yang menyanyi..tak kira lah senikata tu unsur nasihat, kandungan agama ke, kitab ker..Pada saya itu semua tak kena dan SILAP BESAR.

Anonymous,  July 17, 2012 at 12:52 AM  

depa rasa bila pakai kopiah bagi depa semuanya halal dibolehkan..mungkin lepas ni depa akan cakap zaman nabi pun ada main muzik dan berkaroeke dalam masjid..

semakin sesat dan songsang dah puak2 ni.. masjid dah jadi tempat berkaroeke..siap tarik suara lagi tu... mantop ustud ni..

apa nak jadi tak tau lah..memang dunia dah akhir zaman.......

Meow Bergaya,  July 17, 2012 at 12:57 AM  

Kotak derma jihad dah beredar ke belum waktu ni?

muhamad July 17, 2012 at 2:21 AM  

adakah ini amalan masjid.walaupun nyanyitu harus.bagaimana mereka yg nak beramal di masjid.solat dan sebagainya.siap gan nada rock pulak.apakah hanya dgn alasan nyanyian dakwah.atau lain2 alasan.harap jgn gunakan akal utk menghalalkan.marilah kita belajar sunnah dgn sebenarnya.belajarlah adab masjid dgn sebenar benarnya.semoga Tak seperti gaya gereja.

muhamad July 17, 2012 at 2:21 AM  

adakah ini amalan masjid.walaupun nyanyitu harus.bagaimana mereka yg nak beramal di masjid.solat dan sebagainya.siap gan nada rock pulak.apakah hanya dgn alasan nyanyian dakwah.atau lain2 alasan.harap jgn gunakan akal utk menghalalkan.marilah kita belajar sunnah dgn sebenarnya.belajarlah adab masjid dgn sebenar benarnya.semoga Tak seperti gaya gereja.

muhamad July 17, 2012 at 2:21 AM  

adakah ini amalan masjid.walaupun nyanyitu harus.bagaimana mereka yg nak beramal di masjid.solat dan sebagainya.siap gan nada rock pulak.apakah hanya dgn alasan nyanyian dakwah.atau lain2 alasan.harap jgn gunakan akal utk menghalalkan.marilah kita belajar sunnah dgn sebenarnya.belajarlah adab masjid dgn sebenar benarnya.semoga Tak seperti gaya gereja.

Anonymous,  July 17, 2012 at 7:37 AM  

pas=parti artis semalaysia.apa heran!

bak kata accapan"sudah tukar ka!!

muhamad July 18, 2012 at 1:11 AM  

teringat kata org alim.dalam masjid pun ada diantaranya boleh dikatakan tidak ada amalan yg dikatakan beragama.silap2 amalan lain yg masuk.buat ikut Sedap rasa rasaje.tak rujuk pd yg benar2 alim ulama.

muhamad July 18, 2012 at 1:12 AM  

teringat kata org alim.dalam masjid pun ada diantaranya boleh dikatakan tidak ada amalan yg dikatakan beragama.silap2 amalan lain yg masuk.buat ikut Sedap rasa rasaje.tak rujuk pd yg benar2 alim ulama.

Post a Comment

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP