MENGAPA ASIA SENTINEL NEWS SUKA MEMBURUK-BURUKKAN KERAJAAN MALAYSIA?

>> 25 June 2012


Asia Sentinel News merupakan sebuah akhbar tabloid alam maya yang berpusat di Hong Kong. Akhbar ini mirip kepada akhbar-akhbar alam maya tempatan seperti Malaysiakini dan Malaysian Insider. Tetapi agak menghairankan mengapa dalam banyak artikel Asia Sentinel gemar menghentam Kerajaan Malaysia dalam pelbagai aspek. Yang terbaru mengenai isu kapal selam Scorpene yang telah dibuktikan fitnah semata-mata tetapi isu ini dimainkan oleh Asia Sentinel seperti terlalu benci kepada Kerajaan Malaysia. (KLIK)

Untuk pengetahuan, akhbar Asia Sentinel mempunyai seorang editor bernama Philip Brown yang berbangsa Yahudi. Philip Brown juga merupakan penulis artikel untuk International Herald Tribune. Untuk pengetahuan, International Herald Tribune dipenuhi oleh rakan-rakan Anwar Ibrahim. Malah George Soros juga dikatakan mempunyai pemilikan saham ke atas International Herald Tribune.

International Herald Tribune juga mempunyai reputasi dan hubungan yang berkaitrapat dengan akhbar-akhbar pro Israel seperti Haaretz (Israel), The Guardian (United Kingdom) dan The Moscow Times (Russia). Malah dalam banyak negara tidak sehaluan dengan Israel, akhbar-akhbar ini memainkan peranan menghentam pemimpin-pemimpin dan kerajaan negara tersebut.Jadi jangan hairan sekiranya akhbar tabloid Asia Sentinel juga mempunyai peranan yang sama untuk menghentam Kerajaan Malaysia kerana ianya dilobi oleh kroni-kroni Anwar Ibrahim di luar negara yang berbangsa Yahudi.

Sebuah artikel The Moscow Times menghentam kerajaan sendiri kerana Russia mempunyai polisi tidak akan tunduk kepada Israel.

1 comments:

Anonymous,  June 28, 2012 at 4:42 PM  

Mohon dipautkan blog saya di blog ini. Blog anda telah saya pautkan.

http://assassincyber.blogspot.com

TQ

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP