SAR KEDAH TERIMA BANTUAN PUSAT

>> 02 April 2012


ALOR SETAR 2 April – Sebanyak 11 buah Sekolah Agama Rakyat (SAR) di negeri ini menerima sumbangan kerajaan pusat bernilai lebih RM6.4 juta, kata Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah.

Beliau berkata, sumbangan itu membolehkan pihak sekolah membangunkan sekolah mereka bagi kepentingan masa depan pelajar demi memperoleh pendidikan yang sempurna.

Beliau hari ini menyampaikan baki sumbangan bernilai RM1.6 juta kepada Sekolah Rendah Islam Darul Aman (SRIDA).

"Pada November tahun lalu, wang agihan pertama bernilai RM1,000 telah disampaikan dan hari ini kita ingin menyampaikan baki sumbangan untuk kegunaan pihak sekolah,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Pengerusi dan Pentadbiran Kewangan SRIDA, Syed Solehhudin Syed Osman berkata, SRIDA yang hampir empat tahun tidak menerima bantuan bersyukur kerana ini merupakan kali pertama mereka mendapat bantuan tunai daripada kerajaan pusat.

"Sumbangan ini akan digunakan untuk membayar baki kos pembinaan bangunan baru dan ia juga akan digunakan bagi membantu membina pembangunan insan guru-guru di sini.

"Selain itu, SRIDA juga sedang membuat perancangan untuk membangunkan dan membaiki jalan di sekitar kawasan sekolah,” kata Syed Solehhudin. - BERNAMA

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP