INIKAH BAKAL CALON MB JOHOR SEKIRANYA PR MEMERINTAH?

>> 03 April 2012


Dikhabarkan Chua Jui Meng akan menjadi MB Johor sekiranya Pakatan merampas negeri tersebut dari BN. Hal ini sekaligus cuba menutup peluang Din Pudu yang mengidam untuk menjadi MB Johor.

Walau bagaimana pun agak menghairankan dengan percaturan politik pembangkang yang sentiasa mengetepikan orang Melayu sebagai pemimpin. Contohnya di Negeri Sembilan dikhabarkan Aspan Alias akan menjadi MB sekiranya Pakatan memerintah. Aspan Alias sendiri dari parti DAP yang hanya dimonopoli satu kaum dan hanya boneka untuk parti tersebut.

Isinya disini, dimanakah pemimpin yang benar-benar berjiwa Melayu untuk menjadi pemimpin sekiranya Pakatan memerintah?

Ini seolah-olah menunjukkan Malaysia berada di era penjajah sekiranya Pakatan memerintah seperti yang berlaku di Pulau Pinang apabila orang Melayu merempat di bumi sendiri.

Tahniah kepada Anwar Ibrahim kerana menjual bangsa sendiri kepada bangsa lain.

2 comments:

Anonymous,  April 3, 2012 at 8:46 AM  

harkhhhhtuihh.......

Anonymous,  April 3, 2012 at 10:58 AM  

Kemelut perpecahan melaayu dewasa kini adalah di sebabkan KEBODOHAN orang melayu tu sendiri. Mereka terlalu bodoh untuk mengunakan kuasa yang ada pada mereka , cuba korang tengok dengan kaum lain khusus nya orang CHINA yang begitu BIJAK mengunakan sedikit kuasa politik yang ada pada mereka. Di Pulau Pinang contoh nya walaupon belum sampai 5 tahun memerintah orang melayu yang sedia terpinggir secara halus nya di usir dari pulau tersebut dan aku ta terperanjat kalau ia nya jadi SINGAPURA nombor dua. Yang menjelikkan lagi orang melayu sendiri sanggup jadi balaci nya KONON NYA atas konsep perpaduan semua kaum dan hidup samarata. LANCAU kalau china pon akan ikut konsep samarata , mereka banyak duit boleh beli apa sahaja , melayu kat sana apa arak? hancus bro , Di Perak dia perintah melayu jugak jadi KUDA TONGANGAN tanah di pajak dengan angka nombor talipon emergency gitu juga kat kelantan, yang BODOH nya MELAYU , salah sapa. Dengau khabar melayu hanya boleh bersatu bila dalam keadaan tersepit , tu cerita BODOH. Buat apa bersatu kalau kuasa dah terlepas. Jadi lah sperti melayu singapura [ TU pun melayu singapura ta sedar diri ]
Ingat ingat lah bangsa kita ini hanya secebis di dunia ni , bersatu lah semua sebelum terlambat. Kita na lari ke Indon pon , orang sana ta kan terima kita.

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP