DONG JIAO ZONG KURANG AJAR!

>> 26 March 2012


Dong Jiao Zong mencerminkan sikap ultra kiasu golongan masyarakat cina yang prejudis terhadap bangsa lain. Ini kerana agenda-agenda dibawa mereka hanyalah lebih tertumpu kepada satu kaum sahaja tanpa mengira sensitiviti dan keadaan bangsa yang lain.

Semalam berlangsung Perhimpunan Pendidikan Cina yang diadakan di Kajang. Perhimpunan ini diselanggara oleh Dong Jiao Zong serta beberapa NGO lain. Dalam pada itu Timbalan Menteri Pendidikan iaitu Wee Ka Siong dijemput sebagai tetamu.

Permasalahannya mula timbul apabila sekumpulan penyangak Dong Jiao Zong cuba menyerang Wee Ka Siong kerana tidak puas hati di atas permasalahan sekolah cina.

Apa yang cuba dikatakan disini ialah sikap kurang ajar Dong Jiao Zong yang menjemput Wee Ka Siong lalu menyerang dan menghalau keluar Wee Ka Siong dari majlis. Bukankah sangat biadap?

Jadi dari ini apa gunanya kerajaan mendengar lagi tuntutan mereka sedangkan mereka sendiri gagal menghormati seorang Timbalan Menteri?

Malah Dong Jiao Zong ini lebih bersikap seperti lalang kerana kumpulan ini juga pernah berbincang dengan pembangkang mengenai agenda mereka. Jadi ada baiknya kumpulan radikal ini tidak dilayan kerana mereka sendiri pun tidak menyumbang apa-apa kepada masyarakat cina jika dibandingkan dengan jasa MCA sebelum ini.

3 comments:

Anonymous,  March 26, 2012 at 11:21 PM  

Boleh tak u jangan tulis bukan-bukan sangat banyak?
Ada orang menyerang Wee Ka Siong kerana orang itu tak boleh control emosi dia.. dia yang bermasalah - jadi jangan fitnah dong jiao zong kurang ajar. kalau macam ini, orang BN ada tahi hitam 1.. jadi kita patut marah BN tak guna juga ke??!!!!
oh.. senangnya u nak selesai masalah macam ini. patutlah malaysia sampai sekarang masih sangat teruk perkembangan. tak maju langsung.

dan dong jiao zong pun tak tau wee ka siong datang tiba-tiba.

memanglah kena dengan isu sjkc... kebanyakan study di sjkc ialah kaum cina. topik pun cakap selamatkan sekolah cina. kalau kamu orang tak biarkan dan tak berat sebelah terlalu teruk kenapa orang nak buat perhimpunan ini?

cikgu sekolah cina ajar BC tiba-tiba dia sendiri pun tak tau kenapa dipindah ke sk ajar BI. pelik tak kamu.

kenapa semua isu u nak kait dengan politik??? ini ialah dong jiao zong, kenapa nak berkaitan dengan MCA???
then saya nak kaitkan PERKASA dengan UMNO juga!!!!

cth: budak mau makan.
Penyelesaian - bagi makan
kalau mak tak mau bagi lagi sampai anak itu terlalu lapar, anak tu minta & beritahu dia nak makan nasi.
Then sekarang u ialah mak, u cakap:
oh... kenapa mau makan nasi?? kamu hanya fikir sendiri, u selfish. u tak fikir abang u sudah 100kg, dia kena makan 10 mangkuk nasi sehari. kalau tidak, abang akan lapar. jadi, adik, kamu hanya minum air cukuplah. janganlah tamak sangat."
Lepas tu perut Adik berbunyi kerana kelaparan.
MAk cakap :" adik sangat kurang ajar,perut dia berbunyi, teruk betul perut dia. abang mari kita keluar makan KFC, tak payahlah peduli adik yang selfish. tak jaga udara rumah.. berani perut dia nak berbunyi. adik tu tak duna betul, tak payah peduli dia. anjing itu lagi bagus. nanti kita habis makan KFC, tulang tu bawah balik rumah bagi anjing makan. adik tu lagi berguna berbanding dengan adik.
anjing jaga rumah. adik hanya tau minta 1 mangkuk nasi, tak tau jaga rumah.






apa dia mau makan.
itu

Anonymous,  March 26, 2012 at 11:25 PM  

be profesional , kalau nak ambil tindakan . tangkaplah orang yang menyerang wee ka siong. kenapa nak salahkan semua orang?

Anonymous,  March 26, 2012 at 11:26 PM  

be profesional la. polis tu tak tau tangkap orang ak?? polis buat apa? ambil gaji sahaja ?
kenapa nak salahkan semua orang dong jiao zong?

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP