MEDIA ANTARABANGSA: ADAKAH ANWAR CUBA MENGGADAIKAN EKONOMI ORANG MELAYU?

>> 15 February 2012


Anwar  menyatakan akan menghapuskan dasar ekonomi berasaskan kaum dengan menggantikannya dengan Agenda Ekonomi Baru yang lebih cekap di sebuah portal antabangsa.

“So the [opposition] economic policy clearly states that we have to dismantle what we consider as obsolete race-based New Economic Policy to replace it with the Malaysian Economic Agenda which promotes growth, which has to bring back Malaysia into a growing vibrant economy, more competitive able to attract - as in attractive destination for investments,” he said. - Voice of America

Cuba kita fikir dari kenyataan Anwar ini. Ekonomi Malaysia dimonopoli kaum Cina dan Melayu adalah minoriti. Adakah Anwar maksudkan akan menghapuskan monopoli ekonomi oleh kaum Cina atau menggadai ekonomi Melayu yang sekangkang kera? Kenyataan ini sebenarnya ditujukan kepada siapa?

Saya percaya Anwar menujukan kenyataan ini kepada orang Melayu. Pastinya ini salah satu agenda untuk menggadaikan hak Melayu untuk meraih undi bukan Melayu.

Sebelum ini pun DAP pernah melakukan perkara yang sama dengan menghapuskan DEB di Pulau Pinang walaupun orang Melayu Pulau Pinang hanyalah pemegang ekonomi yang paling kecil. Sudahlah ekonomi Pulau Pinang sememangnya dikuasai kaum cina, peluang kaum Melayu untuk bersaing juga ditutup. Anwar pula sekadar menutup mata dan merestui perbuatan parti kafir harbi ini. Inikah yang dimaksudkan Anwar sebagai Agenda Ekonomi Baru yang akan terus menerus membuka jurang ekonomi orang Melayu?

Kenyataan Anwar teramat tidak jelas dan sangat perlu dipersoal? Sekali lagi, kenyataan Anwar ini ditujukan untuk kaum apa?

1 comments:

Anonymous,  February 15, 2012 at 12:55 PM  

Yang jatuhkan Melayu siapa? Kalau bukan Melayu sendiri.Pengkianat bangsa!

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP