KHALID IBRAHIM SEMEMANGNYA MENGELABAH

>> 09 February 2012


Memetik laporan The Star bahawa Khalid Ibrahim mengeluarkan kenyataan tidak mendapat maklumat lanjut mengenai penangkapan Azmin Helmi di Indonesia.

"Information received by the state government was based on reports from newspapers and news portals,"

Masalahnya, kenapa Khalid Gagap mengelabah untuk mengeluarkan kenyataan sedangkan pada waktu semalam kes penangkapan itu masih belum disahkan siapa? Malah kenapa kerajaan negeri perlu diungkitkan dalam kenyataan di atas?

Hari ini pastinya Khalid Ibrahim bertambah mengelabah kerana lelaki yang ditahan itu sememangnya disahkan oleh PDRM sebagai Hilmi Hazimin Malek yang juga merangkap kekasih gelap Eli bogel.

Jika dikaji isu ini secara jelas, semasa penahanan ini Hilmi media Indonesia menjelaskan dia adalah ahli parti politik di Malaysia. Keterangan ini pastinya datang dari mulut Hilmi sendiri. Jika tidak masakan media Indonesia tahu mengenai latar belakang politik Hilmi.

Jadi pemergian Hilmi ke Indonesia membawa atas nama PKR. Apa tujuannya? Tidak diketahui. Malah Hilmi merupakan orang buruan PDRM sejak 2 tahun.

Andaian yang boleh dibuat setakat ini, Hilmi ke Indonesia kerana pelbagai sebab tapi apa yang pasti salah satu sebabnya atas urusan PKR. Urusan apa itu, masih tidak diketahui hingga laporan bapak polisi Indonesia dikeluarkan.

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP