AKHIRNYA LIDAH BERCABANG GUAN ENG HILANG KEPETAHAN BERKATA-KATA

>> 19 February 2012

Gambar dari Utusan Malaysia

Akhirnya terbongkar sudah segala penipuan Lim Guan Eng kepada maysarakat cina. Selama ini Guan Eng gemar menggembar-gemburkan betapa kerajaan DAP Pulau Pinang adalah sangat hebat selaras dengan kehendak rakyat. Tetapi semasa debat diantara Lim Guan Eng dan Chua Soi Lek, tiada satu pun soalan yang mampu dijawab Guan Eng terutamanya isu tol di Pulau Pinang.

Saya antara wakil yang menghadiri sidang debat itu. Dapat dilihat bagaimana wajah Lim Guan Eng seolah-olah hilang rasionalnya apabila ditanya mengenai keupayaan kerajaan DAP dan janji-janji yang lalu. Seperti biasa, taktik yang digunakan ialah menyerang UMNO padahal isu yang dibangkitkan ialah mengenai DAP.

Lim Guan Eng gagal menjawab dengan fakta sebaliknya mengalihkan dengan temberang murahan. Portal pembangkang seperti Malaysiakini pula tidak habis-habis memenangkan Lim Guan Eng sedangkan sangat jelas semasa debat penyokong-penyokong DAP hanya mampu berdiam dan bergendang apabila Lim Guan Eng mengutuk kerajaan sedangkan soalan tidak langsung dijawab!

Akhirnya, Lim Guan Eng check-mate!

ps: amat setuju dengan kenyataan Chua Soi Lek, "saya tiada jawatan dalam kerajaan dan bukannya Ketua Menteri tetapi saya masih boleh menjawab soalan penonton".

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP