RUSUHAN UPSI: PENDIRIAN PAS SOKONG PERUSUH

>> 01 January 2012


Memang menjadi tradisi PAS yang gemar menghuru-harakan negara. Terbaru PAS menyatakan bahawa kesalahan harus diletakkan pada PDRM kerana menggunakan keganasan terhadap para perusuh. Ini kenyataan manusia yang pendek akal. Pernahkah PAS terfikir bagaimana caranya untuk mengawal keadaan yang seperti darurat ini? Adakah perusuh harus dijulang?

Cuba anda berfikir sejenak. Sekiranya seseorang mahu merobohkan rumah anda, apakah anda akan menjemput orang itu makan di dalam rumah? Dan persolan yang paling utama, keganasan tidak akan berlaku jika tiada rusuhan. Soalan kepada mahasiswa bangang ini, siapa suruh anda merusuh?

Dan sekali lagi, kerajaan tidak perlu melayan kerenah mahasiswa-mahasiswa bangang ini. Pihak UPSI juga perlu bertegas dengan membuang sesiapa yang terlibat. Pihak UPSI juga perlu meminta segala ganti rugi kepada penganjur. Jika dibiarkan, makin kurang ajarlah anak-anak ikan Anwar Ibrahim ini.

5 comments:

Anonymous,  January 1, 2012 at 12:53 PM  

APA ke Benda yang nak dirusuhkan sangat tu? Nak kata tak dapat masuk U dah pun jadi kononnya Mahasiswa. Nak kata kebulur tak makan tak mampus juga, elok sihat pula nak merusuh.

Jadi apa ke benda yang nak di rusuhkan yang masih tak puas hati tu?

Nasib baik bukan anak anak aku, kalau tidak aku terajangkan je..

Anonymous,  January 1, 2012 at 12:59 PM  

tangkap, dakwa kat mahkamah, pastu buang U, esok lusa kalau ada yang merempat kitorang jawab, hah, ko pilah merusuh kat tempat adamadli, kat tempat syukri, kat tempat nurul izzah, kat tempat anwar, kat tempat PKR, tempat PAS, tempat DAP, doranglah dalang merosakkan masa depan engkorang! BAHLUL

Anonymous,  January 1, 2012 at 1:27 PM  

Kecik2 tak nak mampos...! Dah besar menyusahkan negara...!

Puuiihh..!

BINAHIAS.COM.MY January 1, 2012 at 1:33 PM  

NEGARA YANG AMAN DAMAI,SEMUA GOLONGAN MENIKMATI KUALITI HIDUP YANG MEWAH, TERDAPAT SEGOLONGAN MANUSIA YANG SANGAT GILER BERHAJAT MELIHAT NEGARA INI HURUHARA DAN KACAUBILAU. SEBENARNYA PERATURAN DAN UNDANG2 SUDAH ADA DAN CUKUP CUMA MENTERI KITA LEMBEK DAN BENYEK. TAK MAMPU NAK MENCEGAH. SENYUM JER. INGAT CANTEK SGT KER MUKA TU MCM SIAL JEW. TANGKAP LER PENGACAU NI. ORANG NAK TIDOR PUN SUSAH TAU.

nik ajis bodo@bangang,  January 1, 2012 at 10:22 PM  

babi punya adam adli..habis la hang lepas ni..masa dpan hang mmg gelap...lepas anwar kuar jel nanti hang kheja la tadah pungkork hang kat Al juburi tu yekk...

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP