PAS SELANGOR TERUS MENUNJUKKAN KEBODOHAN MEREKA

>> 25 January 2012


Pembantu Exco Hal Ehwal Agama Selangor, Dr Shafie Abu Bakar (gambar) yakin segala urusan berkaitan hal ehwal agama di Selangor akan lebih licin selepas portfolio itu dipegang sendiri oleh Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim. 
Menurutnya yang juga Adun PAS Bangi, dengan kelebihan yang ada pada Khalid selaku Menteri Besar, ianya akan memudahkan 'banyak benda' termasuk dalam urusan dengan Majlis Agama Islam Selangor (Mais), Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Tidak disangka PAS semakin hari semakin bebal dan benar-benar menjadi anjing suruhan PKR dan DAP. Kehilangan kerusi exco agama tidak menjadi masalah bagi PAS. Memberi amanah portfolio agama kepada boneka kafir harbi amat disenangi PAS seperti apa yang diucapkan wakil PAS di atas.

Apa sudah jadi PAS? Semakin lama semakin dayus? Memang benarlah kata-kata Hasan Ali betapa parasit PAS menjadi Pak Sanggup kepada PKR dan DAP. Selama krisis yang berlaku antara umat Islam dan kafir di Selangor, apakah peranan yang dimainkan Khalid Gagap? Dimanakah pendiriannya sebagai pemimpin Islam dalam isu murtad DUMC dan rampasan arak?

Agak mengejutkan betapa orang seperti Khalid Gagap disambut gembira oleh keldai-keldai PAS untuk memegang portfolio agama Islam di Selangor. Maka dengan ini, akan menarilah kafir harbi memijak umat Islam di Selangor. Lebai-lebai PAS pun sekadar menjaga kain sendiri dan bukannya ambil kisah dengan nasib umat Islam di Selangor. Take beer PAS!

2 comments:

Anonymous,  January 25, 2012 at 8:33 PM  

Salam,
Syabas memang benar bagai dikata olrh adun bangi tu. Jadi kalau baik jadi baiklah ia, tapi kalau buruk gambarannya, buruklah ia. Apa pun kita tengok dulu syeikh Khalid ini menjalankan amanha baru ini. Tapi secara zahirnya, ia tak layaklah. Maka kalau, maknanya Pas tak layak pegang jawtan yang lain. Sama seperti zaman jajahan odulu. Malah lebih teruk. Kalau dulu jawtan agam diberikan juga pada orang yang layak, tapi sekrang amanah itu diberikan kepada orang lain yg jauh lagi jahilnya.
Apapun, Pas kata nak ganti Umno, nampaknya PKR ganti Pas yope.

Anonymous,  January 27, 2012 at 6:49 PM  

Adakah UMNO lebih islamik dari PAS? Mengapa beliau tidak boleh memegang jawatan tersebut? Mengapa Islam PAS lebih sederhana dan segala isu boleh dirunding dan dibincangkan? Mengapa Islam UMNO adalah seperi Islam anutan pengganas yang tahu membunuh, menipu dan memusnah sahaja?

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP