CERAMAH RAFIZI LEMBU DI SIKAMAT TIADA SAMBUTAN. HANYA LEMBU YANG HADIR

>> 13 January 2012

MOOoooo....

Malam tadi berlangsung ceramah PKR di DUN Sikamat. Ceramah ini berkenaan penerangan isu NFC dan penceramahnya ialah Rafizi Lembu dan Sam Ketot. Penerangan isu NFC ini sudah tidak relevan lagi kerana sudah pun dikantoikan tetapi PKR masih membawa isu basi dengan harapan rakyat akan termakan kelentaong yang dijaja.

Dalam pada itu. jumlah hadirin amat menakutkan. Ceramah terpaksa bermula lewat kerana hadirin berasak-asak untuk mendengar apa penipuan Rafizi mengenai isu NFC. Inilah jumlah hadirin yang hadir.


Amat ramai bukan? Wakakaka..... sepanjang 30 minit ceramah bermula, inilah sahaja jumlah hadirin yang ada. Jumlahnya tidak sampai 20 orang pun termasuk petugas-petugas ceramah. Kemudian hadirin semakin bertambah dan jumlahnya dalam anggaran 100 orang sahaja. Penat juga untuk saya menunggu hadirin datang.


Dan akhirnya inilah jumlah hadirin yang hadir. Isi ceramah pula tidak lain dan tidak bukan ialah putar-belit PKR mengenai isu NFC yang disampaikan oleh Rafizi. Manakala Sam Ketot tidak habis-habis mengatakan kes liwat Anwar sebagai konspirasi kerajaan untuk menjatuhkan Anwar. Memang kedua-dua mangkuk ini penjilat tegar Anwar. Benda yang salah pun boleh dijadikan modal ceramah.

Antara penceramah lain ialah ADUN Sikamat iaitu Aminuddin Harun. Isi ceramahnya tidak lain dan tidak bukan mengutuk kerajaan negeri dalam aspek pembangunan. Si bebal ini menyalahkan kerajaan negeri kerana tidak membangunkan Sikamat padahal realitinya dia sendiri yang tidak menjaga kawasan DUN Sikamat! Dalam sidang DUN negeri, pernahkah ADUN bebal ini meminta pembangunan dari kerajaan? Sendiri tak buat kerja nak salahkan orang lain pulak. Dan si bebal ini mengutuk sumbangan tong sampah dari kerajaan negeri kepada rakyat. Isu remeh seperti tong sampah pun mahu dipolitikkan. Ini namanya ahli politik tiada kelas!

Gambar ceramah ini jelas menandakan rakyat sudah jelak dengan permainan politik PKR yang gemar menipu. Kerana itu ceramah ini agak suram. Dan ini juga menandakan hayat PKR di bumi perpatih ini hanya tinggal sisa sahaja. Adios PKR!

Jadi, benarkah kata-kata Anwar Ibrahim yang Pakatan Rakyat semakin kuat?

5 comments:

Kenapa peliwat itu bebas?,  January 13, 2012 at 5:49 PM  

ceramah parti tupperware pun lagi meriah...

Anonymous,  January 21, 2012 at 12:05 PM  

kalau kalah dalam PRU nanti mesti kata SPR menipu! SKRIP TAK SEDAR DIRI YANG MEMANG TAK PERNAH DIABAIKAN... pastu nati ambiga dan samad said akan terhegeh-hegeh buat Bersih 3.0,4.0,5.0,6.0 dan seterusnya sampi depa berjumpa Izrael... part tu nanti adelah orang baru lagi yang sambung plak!

Anonymous,  January 24, 2012 at 9:05 AM  

tengok tv3 dan baca utusan kata tak betul. tengok tvpas dan baca harakah itu yang betul... bodoh...bodoh puak2 ni. media sama je... pro pembangkang dan pro kerajaan. mintak maaf lah ye.

Anonymous,  January 29, 2012 at 7:41 AM  

Berdasarkan komen rakan di atas berkaitan media pro-kerajaan dan pro-pembangkang..Para penyokong pembangkang pernah x membaca akhbar utusan malaysia...?Akhbar itu turut memberi ruang kepada pemimpin pembangkang utk mengeluarkan kenyataan bahkan isinya tdk hanya politik semata2. Ada kandungan sukan, luar negara, bisnes dll..tetapi sebaliknya harakah kandungan politik dr awal hgga akhir yg tahunya mengutuk pemimpin2 negara..sedangkan bual bicara dgn Datuk Dr.Haron Din berkaitan LGBT hingga kini tdk disiarkan harakah kerana komen beliau tidak senada dgn pakatan rakyat yg menyokong LGBT ini...Harakah yg perlu tdk dibaca oleh rakyat malaysia...

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP