ANWAR CUBA MEMUTAR BELIT KENYATAAN WALL STREET JOURNAL

>> 30 January 2012


Anwar menegaskan betapa kenyataannya di Wall Street Journal diputarbelitkan oleh media-media BN dalam menjatuhkan reputasinya.
“I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians.“ 
Pendirian saya ini ternyata sejajar dengan prinsip perjuangan Parti Keadilan Rakyat yang menjunjung tinggi prinsip Keadilan Sejagat dan tegas membela hak mereka yang dizalimi. Selain itu pandangan saya ini ternyata selari dengan Resolusi 1397 Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Inisiatif Keamanan Arab (Arab Peace Initiative) yang berteraskan Penyelesaian Dua Negara atau lebih dikenali sebagai Two-State Solution. Malahan dasar luar negara juga menekankan prinsip Penyelesaian Dua Negara sebagaimana yang diungkapkan YB Menteri Luar ketika Perbahasan Perhimpunan Agung PBB Sesi ke-66 pada 27hb September 2011 di New York - Anwar Ibrahim
Bersungguh-sungguh Anwar cuba memutar-belit kenyataan yang dikeluarkannya sendiri. Ini kata-kata yang tidak bijak dari Anwar, "Pendirian saya ini ternyata sejajar dengan prinsip perjuangan Parti Keadilan Rakyat yang menjunjung tinggi prinsip Keadilan Sejagat dan tegas membela hak mereka yang dizalimi". Di waktu ini, Israel yang dizalimi atau Palestin yang dizalimi?

Ini isu akidah. Tidak ada kena-mengena dengan isu PBB. Apa hukumnya menyokong Yahudi laknatullah? Dan ini bukanlah putar-belit media BN sebaliknya inilah kata-kata Anwar sendiri. Sudah semakin terserlah pekung di dada bertuankan Yahudi.

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP