KHABAR DARI JAKARTA

>> 30 November 2011


Salam,

DI waktu ini saya berada di Jakarta kerana menyelesaikan pekerjaan dan melancong. Di waktu yang lain saya akan memberikan laporan mengnai cara hidup dan suasana di Indonesia. Sekian

Read more...

THE LAST STAND FOR PKR. SHIT OR GET OFF!

>> 27 November 2011


Pakatan Haram sedang sibuk membincangkan sebuah lagi perhimpunan haram untuk meraih undi dari rakyat. Masing-masing dilihat ada agenda tersembunyi yang cuba ditutup demi mengaburi mata rakyat. Dapat dilihat sendiri bahawa sebenarnya perhimpunan haram Bersih bukanlah sebuah perhimpunan yang benar-benar memperjuangkan 8 tuntutan tersebut.

Jika tidak masakan penganjur Bersih gagal mendapatkan permit walaupun kerajaan sudah pun berlembut untuk memberikan permit. Hasil daripada himpunan Bersih yang lalu, Pakatan membuat kesimpulan bahawa perhimpunan tersebut ialah perhimpunan yang GAGAL!. Bukanlah satu kejayaan jika perhimpunan tersebut gagal menarik tidak sampai pun 0.01% daripada jumlah rakyat Malaysia.

Kini skrip yang sama dimainkan. Nama lama Bersih 2.0 ditukar kepada Bersih 3.0. Tujuan dan agenda mereka masih sama.

PAS mahu mengembalikan undi Melayu yang telah hilang
PKR mahu meyelamatkan parti yang kian rapuh dan menjadikan Anwar PM menggunakan jalan belakang (kira main belakang la ni)
DAP mahu bangsa Melayu berpecah-belah. Yang untung bangsa bukan Melayu

Dan disini perlu diingat wahai para pembaca sekalian. Sekiranya perhimpunan Bersih benar-benar ikhlas dilakukan, masih terdapat banyak jalan yang betul untuk digunakan. Kita bukannya negara dunia ketiga yang gemar melakukan huru-hara. Kita adalah negara yang menduduki tangga ke 21 negara paling di dunia.

Dan tujuan utama PR menganjurkan perhimpunan hanyalah sebagai jalan untuk memporak-perandakann kerajaan dan menyelamatkan Anwar Ibrahim dari dipenjarakan. Saya percaya sekiranya Anwar telah dipenjarakan, maka tidak akan wujud lagi perhimpunan Bersih edisi yang lain di masa depan.


Read more...

ANWAR IBRAHIM: MELAYU YANG LUPA DARATAN?! KAH KAH KAH!!!

>> 26 November 2011


Sam Ketot menegaskan semalam dalam ucapan dasar Kongres Nasional PKR bahawa "PM mesti Melayu". Anwar pula menegaskan PM tidak semestinya Melayu. Alamak! Mana satu mahu percaya ni?

Pemuda DAP telah pun melancaukan Sam Ketot di media mereka yang berbahasa Cina kerana mengeluarkan kenyataan itu. Kenyataan Sam Ketot itu ada benarnya. Selama ini jika tidak boleh menjadi PM, orang Melayu di Malaysia ini masuk politik untuk apa? Kalau setakat hendak bantuan, jadi bukan Melayu pun boleh dapat. Kita memasuki arena politik kerana mahu menjadi tuan di tanah kita sendiri. Mengapa pula selama lebih beratus tahun kita ditindas kita sewenang-wenangnya mahu memberikan kuasa kepada kaum pendatang yang hanya tahu menjarah hasil bumi kita dan lalu berambus apabila hasil bumi sudah kering kontang?

Tetapi lain pula dengan Anwar. Al-maklumlah sebab takut dengan bos besar Pakatan Haram Lim Kit Siang maka terpaksalah Anwar mengeluarkan kenyataan menghentam puak sendiri. Ini sudah jadi retorik politik Hang Jebat ni. 

Kebodohan Anwar ialah kerana mahu jaga hati kaum minoriti, kaum majoriti amat terluka hati. Anwar sememangnya anak Melayu yang lupa daratan. Konon-kononnya dia sanggup melakukan apa sahaja untuk menolak ideologi perkauman. Tetapi jangan lupa wahai Nuar al-Juburi, Malaysian Malaysia hanya konsep palsu kerana mereka tetap menganggap diri mereka cina dan tujuan utama mereka mahu perkataan "Melayu" itu dihapuskan. Bak kata pepatah Melayu lama, "pelanduk selalu lupakan jerat tetapi jerat tidak lupakan pelanduk".

Penjilat-penjilat al-Juburi dan DAP, jangan jadi bodoh la!

Read more...

VIDEO NENEK TERBANG DILANGGAR KERETA DI CHINA

Read more...

DISKRIMINASI KAUM DI SINGAPURA: VIDEO CARA MELAYU DITINDAS

Read more...

JANJI PALSU PAS. MASIH PERLUKAH ANDA PERCAYA?!

Read more...

ESOK PAKATAN HARAM AKAN BUAT KECOH DI KLCC! POLIS SILA AMBIL TINDAKAN!

>> 25 November 2011

Esok Pakatan Haram akan sekali lagi menganjurkan demo membantah akta baru yang bakal menggantikan akta ISA. Perhimpunan ini dihebahkan oleh seorang blogger gay tua penjilat al-Juburi Tukar Tiub.


Pada sebelah malam pula mereka akan mengadakan demo di sebelah pasar seni. Mereka akan mengadakan bantahan sambil memegang lilin ala-ala orang kafir. Sudah lupakah mereka hukum itu difatwakan haram?


Oleh itu sila hebahkan supaya pihak polis dapat mengambil tindakan terhadap kumpulan-kumpulan pengacau ini yang jelas akan menimbulkan huru-hara pada esok hari.


Read more...

KARNIVAL NEGERI SEMBILAN ICT 2011. SEMUA DIJEMPUT HADIR

Read more...

TONY PUA ENGGAN MEMINTA MAAF DAN TETAP MENERUSKAN PENIPUAN


Tony Pua terus mengatakan bahawa kandungan dalam susu KR1M untuk bayi tidak sihat untuk bayi. Tony Pua juga menegaskan kandungan vitamin A yang berlebihan didapati melanggar Akta Peraturan Makanan yang menetapkan tahap piawaian untuk susu tepung tersebut.

Apa yang amat musykil disini, setakat ini Tony Pua langsung tidak mengeluarkan dari manakah datangnya hasil kajian tersebut dan makmal mana yang digunapakai untuk melakukan eksperimen tersebut. Telah dijelaskan di dalam akhbar the star bahawa kandungan dalam susu tepung tersebut adalah selamat. Kenyataan ini diumumkan sendiri oleh Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai berdasarkan kepada kajian yang dilakukan oleh Kementerian Kesihatan.

Seperti yang diketahui umum, Tony Pua sememangnya gemar menipu dan akan terus menipu untuk meraih sokongan. Walaupun telah pun dibongkar segala penipuannya, Tony Pua enggan meminta maaf dan tetap dengan penipuan murahan ini. Apa yang dikesalkan, strategi politik Tony Pua yang gemar mengelirukan rakyat ini akan memberikan implikasi buruk kepada minda rakyat dalam pertimbangan kepada kehidupan seharian.

Jadi. rakyat tidak perlu percaya cakap seorang penipu seperti Tony Pua yang gemar mengada-adakan cerita yang tidak benar. Lihat sahaja penipuan Tony Pua sebelum ini dalam isu Lynas dan isu penjawat awam. Kesemua kenyataan Tony Pua berbelit-belit dan amat mengelirukan. Hari ini cakap lain dan besok cakap lain. Boleh pakaikah cakap orang sebegini? Oleh itu orang seperti Tony Pua ini perlu disaman untuk mengajar Tony Pua lebih bersopan dalam mengeluarkan kenyataan.

.

Read more...

ISU PPSMI: DAP DAN PKR BERBALAH! PADAN MUKA!

Walaupun tidak pernah mengumumkan secara rasmi, namun DAP dilihat lebih condong menyokong gerakan PPSMI. Walaupun terdapat ahli dikalangan mereka yang tidak bersetuju dengan perkara ini, namun sikap beruk sebahagian ahli parti itu sudah jelas seolah-olah PPSMI ialah pendirian rasmi mereka.


Dapat dilihat betapa lantangnya beberapa barisan kepimpinan DAP seperti Tony Pua mempolitikkan isu ini menandakan sokongannya terhadap isu PPSMI. Apa yang perlu diperjelaskan disini, isu PPSMI bukanlah satu isu yang sewenang-wenangnya boleh dipolitikkan demi meraih sokongan terhadap parti. Ini kerana perkara ini perlu dikaji oleh para ilmuwan, bukannya haprak seperti Tony Pua yang menyokong kerana mahu meraih populariti.

Tetapi berlainan pula dengan PKR. Secara jelas Nik Nazmi menyatakan bahawa PKR sesekali tidak menyokong PPSMI. Nik Nazmi juga menyatakan secara jelas bahawa tiada kata sepakat dalam PR mengenai isu PPSMI dan pendirian DAP dalam isu ini tidak mewakili suara PR. Tambahan lagi secara jelas Nik Nazmi menyatakan PPSMI tidak termasuk dalam polisi PR!


Ini secara jelas menunjukkan keretakan yang hebat di antara PKR dan DAP. Satu parti mengatakan mereka menyokong PPSMI dan mengakui ianya hasil kata sepakat PR manakala satu parti lagi tidak menyokong PPSMI dan turut mengakui ianya mewakili suara semua parti di dalam PR. Mana satu yang betul ni?!

Sila lihat wahai pembaca sekalian. Sudah dinyatakan banyak kali bahawa isu PPSMI tidak harus dipolitikkan dan inilah jadinya kalau ada pihak yang masih berdegil mahu mengambil kredit dan mencari populariti dalam isu ini. DIharap pihak BN tidak sesekali mengikut jejak sumbang pembangkang yang mahu mempolitikkan isu ini. Kepada PR pula, padan muka korang dah bergaduh sebab isu ni.

Read more...

DAP CUBA JADI BARUA MAJLIS MB NEGERI SEMBILAN

>> 24 November 2011


Sila lihat kepada gambar. Ini adalah wajah-wajah para barua DAP di majlis MB Negeri Sembilan pada beberapa minggu lepas. Memang dasar tak tahu malu. Dah lah tak dijemput, lepas tu cuba jadi barua di majlis orang lain.

Pesanan kepada DAP Negeri Sembilan,

Kalau nak berkempen, buat majlis sendiri, bukannya menyibuk di majlis orang lain!

Sila baca laporan penuh politik N9.

Read more...

ANTHONY LOKE KEPANASAN DENGAN BLOGGER UMNO NEGERI SEMBILAN

Anthony Loke merangkap seorang ahli DUN yang tak boleh pakai mengeluarkan kenyataan menyerang seorang sahabat blogger dari Negeri Sembilan di laman tweeter. Semuanya bermula dengan hanya satu sindiran yang pendek dan tajam dari blogger tersebut.


Kemudian perbalahan berterusan antara blogger dan Anthony Loke.


Sahabat blogger ini mengeluarkan sebuah kenyataan iaitu "rakyat N9 benci DAPig". Secara jelas disini, sekiranya anda tidak sehaluan dengan para pemimpin rasis DAP, anda akan digelar rasis, pro Melayu, dan lain-lain lagi kenyatan menghina.

Walau apa pun syabas kepada sahabat blogger yang mengeluarkan kenyataan secara berdepan di laman tweeter. Anda mengeluarkan kenyataan yang benar sama sekali. Sememangnya rakyat Negeri Sembilan amat benci dengan DAP kerana pemimpin mereka langsung tidak pernah menjaga kebajikan kaum Melayu dan India di kawasan mereka. Malah mereka menganak-tirikan bangsa Melayu dan India.

Read more...

MUDAHNYA KAMU DITIPU KAFIR HARBI WAHAI UMAT ISLAM...

Gambar-gambar ini sudah cukup untuk menceritakan bagaimana bodohnya sebahagian umat Islam di Malaysia yang terlalu mudah percaya dengan kata-kata seorang kafir harbi.



Jangan tertipu wahai umat Islam dengan polemik politik sebegini. Ini hanyalah sekadar kempen politik. Di waktu ini para kafir harbi sanggup untuk melakukan apa sahaja untuk mendapat undi untuk memerintah Malaysia. Jangan lupa dahulu di Singapura perkara yang sama pernah berlaku. Kafir harbi menipu umat Islam di Singapura dengan polemik yang sama dan apabila mereka mendapat kuasa, taring mereka akhirnya keluar. Mereka memusuhi umat Islam di Singapura dan menindas mereka dengan pelbagai cara.

Lee Kuan Yew sanggup bersongkok untuk menarik hati para pengundi Islam

Masihkah perlu anda meletakkan kepercayaan anda kepada seorang kafir harbi wahai umat Islam. Telah diterangkan di dalam al-Quran bahawa mereka sesekali tidak akan berhenti berusaha sehingga kamu mengikut telunjuk mereka. Sudah sampai masanya anda menolak para musuh Islam dan ejen-ejennya sebagai pemimpin.

Ejen-ejen penjual agama kepada kafir harbi

Nota: artikel ini ditulis bertujuan untuk menyedarkan anda dengan isu surau dirobohkan oleh ejen-ejen para kafir harbi.

Read more...

TONY PUA LOVES TO LIE!



KUALA LUMPUR: Claims by the Opposition of excessive vitamin A in Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) baby growth milk powder have been proven to be unfounded, said the Health Ministry.

However, the KR1M oyster sauce did not pass the ministry's test and would be taken off the shelves, minister Datuk Seri Liow Tiong Lai said at a press conference in the Parliament lobby here Wednesday.

"The analysis of (milk powder) samples from the manufacturers by the ministry showed that the content of vitamin A did not exceed the maximum the 5,000 IU as stated in the Food Regulations Act 1985,” Liow added.

He also chided DAP publicity secretary Tony Pua for misleading the public.

"I would thank him if he had come to us and asked the ministry to verify the quality of the product.

"However, he chose to do it for his own political mileage," he said.

He also noted that Pua was confused with the rulings in the Food Regulations Act.

"The milk powder is categorised as a growing up milk powder, which is under rule 395 while he had compared it with the ruling of a follow up milk.

"Our findings shows that the KR1M growing up powder milk has 3240 I.U/100g. It does not exceed the maximum level of vitamin A," Liow said.

He also said samples of the oyster sauce showed it was below the standard under the Food Regulations Act.

"We have instructed the Domestic Trade, Consumerism and Cooperative Ministry to take action," he added.

"We are looking at looking all the allegations made by Pua and urge the public to come forward if they find any food not safe. We will take immediate action," he said.

Pua had recently claimed that the KR1M milk powder did not contain at least 15 of the legally required essential fatty acids, vitamins and mineral while its vitamin A content was 802% above the permissible level. - the star

Read more...

PAS CUBA KELENTONG ORANG SARAWAK. WAKAKAKA......

>> 23 November 2011


Ketua pemuda PAS Sarawak cuba menipu sekalian rakyat jelata bahawa BN bukan lagi pilihan rakyat Sarawak. Statistik yang dikeluarkan oleh si bebal ini berdasarkan statistik PRN yang lalu dimana kekalahan besar SUPP. Boleh pakaikah statistik sebegini?

Jika begitu, di mana pula hendak diletakkan statistik BN mendapat 2/3 dengan mudah? Di mana pula statistik PAS masih lagi mengekalkan rekod telur Omega di Sarawak? Amat hairan dengan kenyataan si bebal ini kerana hanya melihat statistik yang kecil tetapi gagal untuk melihat statistik yang besar.

Jika begini kenyataan yang dikeluarkan si bebal ini, mengapa pula PAS tidak meletakkan jumlah calon yang besar di Sarawak? Apa macam, ada berani? 

Tujuan sebenar PAS mengeluarkan kenyataan ini tidak lain dan tidak bukan untuk meyakinkan DAP dan PKR bahawa PAS masih mampu untuk memenangi kerusi di Sarawak. Tetapi bak kata seorang blogger dari Sarawak, "jangan mimpi!". Namun setelah mengeluarkan kenyataan ini, masih mampukah DAP dan PKR memberikan kepercayaan kepada PAS untuk bertanding lagi di Sarawak?

Sudah terbukti PAS tidak relevan di Sarawak. Jadi kepada Mohammad Arifiriazul, sila keluarkan kenyataan yang lebih bijak, bukan sekadar hentam kromo.

Read more...

ANTHONY LOKE CUBA MENJILAT BERAK TONY PUA


Semalam sidang DUN Negeri Sembilan agak kecoh. Anthony Loke mengeluarkan kenyataan bahawa DAP Negeri Sembilan sesekali tidak akan mengurangkan jumlah kakitangan awam jika Pakatan Rakyat dapat memerintah Malaysia. Anthony Loke juga mengutuk kata-kata Tony Pua dan mengatakan idea itu adalah idea individu, bukan idea parti. Malah Anthony Loke cuba meyakinkan para hadirin sidang bahawa perkara itu tidak akan berlaku.

Isa Samad bangun mencelah mengatakan mereka dari parti yang sama dan mengapa terdapat perbezaan idea? Tambahan pula Tony Pua bukan sekadar YB malah mempunyai jawatan dalam parti. Kemudian berlakulah edisi pembohongan dari Anthony Loke dalam usaha meyakinkan hadirin sidang tentang apa yang diperkatakan olehnya.

Kebodohan Anthony Loke ialah mengeluarkan kenyataan itu semasa sidang DUN. Kenyataan itu sepatutnya dikeluarkan di media massa secara terbuka, bukannya dengan cara meraih populariti semasa sidang DUN. Apakah yang dapat dilakukan DUN hasil perbincangan perkara ini? Jawapannya hanya membuang masa bersidang!

Tambahan pula, Tony Pua langsung tidak pernah memohon maaf terhadap kenyataan bodohnya itu. Malahan terdapat media-media pembangkang yang cuba sedaya upaya meyakinkan apa yang dikatakan Tony Oua itu berasas. Kenapa Anthony Loke perlu terhegeh-hegeh untuk menyapu segala keburukan yang dibawa Tony Pua? Tujuannya tidak lain dan tidak bukan hanyalah sekadar modal kempen politik dan Anthony Loke tidak ikhlas untuk mengeluarkan kenyataan tersebut.

Jika Anthony Loke ikhlas untuk mengeluarkan kenyataan, kenyataan menghentam Tony Pua perlu dikeluarkan pada sidang Dewan Rakyat, bukannya sekadar sidang DUN! Isa Samad juga menyatakan keengganan Tony Pua menunjukkan kenyataan itu ialah kenyataan parti. Ini satu ulasan yang amat dipersetujui sama sekali. Jika tidak, masakan DAP tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap Tony Pua? Dan kakitangan awam yang menyokong Pakatan Rakyat, masih perlukah anda menyokong parti yang akan menggelapkan periuk nasi anda?

Read more...

NIK AZIZ MINTA RAKYAT BERDOA ELAKKAN BANJIR. USAHA MANA?

Kungfu kipas dari Tok Guru

Nik Aziz menyeru rakyat Kelantan berdoa kepada Allah supaya dijauhi dari banjir. Al-maklumlah, sekarang sudah masuk musim tengkujuh. Negeri pantai timur akan menghadapi banjir akibat hujan lebat. Amaran berjaga-jaga dan darurat akan diumumkan bila-bila masa sewaktu musim tengkujuh nanti.

Cuma apa yang mahu dikatakan, setakat doa tidak cukup. Selama 20 tahun kerajaan PAS memerintah Kelantan, apakah inisiatif yang diambil oleh kerajaan PAS Kelantan untuk menghadapi banjir dengan lebih baik dan berkesan?

Setakat ini usaha kerajaan Kelantan ke arah mengelakkan banjir hanya sedikit. Apa yang ditekankan disini ialah mencegah lebih baik dari mengubati. Persediaan menghadapi banjir ialah perkara asas kedua kerajaan PAS Kelantan sekiranya kerajaan PAS Kelantan memberikan usaha mengelakkan banjir dengan lebih baik.

Permasalahan banjir di Kelantan bukan masalah baru tetapi sudah berpuluh tahun. Berbeza dengan negeri-negeri yang turut menghadapi banjir seperti Kedah, Terengganu dan Perlis, kerajaan negeri Kelantan masih gagal memberikan satu usaha yang berkesan untuk mengatasi masalah banjir.

Kata-kata hikmah ialah "usaha, doa, tawakkal" tetapi kata-kata Nik Aziz pula ialah "doa sahaja". Ini bukan isu yang mahu dipolitikkan tetapi isu ini dibawa supaya kerajaan Kelantan lebih membuka mata terhadap permasalahan negeri, bukan hanya tahu rembat balak berjuta-juta tapi duit hilang entah kemana.


Read more...

N. SURENDRAN MELANCARKAN PERANG TERHADAP POLIS?!

>> 22 November 2011


Naib presiden PKR N. Surendran menyatakan secara jelas di akhbar keldaian daily bahawa PDRM dipergunakan oleh UMNO untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim berhubung skandal video seks China Doll. N. Surendran juga menuduh para pegawai PDRM dan Tan Sri Gani Patail sebagai dalang siasatan skandal tersebut untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim.

Pertuduhan yang dikeluarkan oleh N. Surendran ini amat berat sekali kerana setakat ini N. Surendran masih gagal memberikan apa-apa bukti menunjukkan konspirasi kerajaan  dalam video seks Anwar Ibrahim. N. Surendran dengan muka tidak tahu malu menyeru kerajaan menghentikan siasatan terhadap skandal tersebut. Jawapan yang seharusnya diberikan kepada N. Surendran ialah "kepala hotak engkau!".

Jika Anwar Ibrahim yakin yang dirinya difitnah, mengapa perlu takut? N. Surendran mungkin telah terminum air kaki Anwar Ibrahim. Kerana itu dia sanggup mengeluarkan kenyataan bodoh menyerang PDRM dan individu tertentu sedemikian rupa. Jika Anwar yakin dirinya bukan pelakon dalam video tersebut, Anwar Ibrahim hanya perlu melakukan satu perkara sahaja iaitu sumpah laknat dengan menjunjung al-Quran.

Sekiranya Anwar Ibrahim mampu melakukan perkara tersebut sewaktu video tersebut sedang hangat di pasaran, saya pasti dan percaya kerajaan Barisan Nasional yang wujud di waktu ini tidak akan lagi wujud kerana sebahagian besar para pemimpin akan melompat parti. Tetapi, mampukah Anwar untuk bersumpah laknat? Sekiranya di waktu ini Anwar baru terhegeh-hegeh hendak bersumpah laknat, masanya sudah menunjukkan  ianya terlambat untuk dilakukan.

Mungkin para penjilat Anwar telah buta hati mereka kerana kuasa tetapi cuba bertanya kepada diri sendiri, mengapa Anwar masih tidak mampu bersumpah laknat? Berbalik kepada N. Surendran, sekiranya pemimpin BN yang terlibat dalam skandal tersebut, adakah dia akan meminta kerajaan menghentikan siasatan? Dimanakah sikap adil seorang peguam dalam Pakatan Rakyat?


Read more...

PR MENJILAT LUDAH SENDIRI LAGI. USTAZ KAMAL SAIDIN BOGELKAN PR LAGI


Hari ini secara rasminya Khalid Gagap mengumumkan kesediaan rejim PR Selangor untuk bekerjasama dengan kerajaan pusat untuk membangunkan negeri. Ini amat bertentangan dengan kenyataan para pemimpin PR yang lain di mana negeri-negeri di bawah naungan PR tidak perlu meminta bantuan pusat.

Sebelum ini segala bentuk bantuan yang kerajaan pusat berikan kepada PR disambut dingin. Malah jika dilihat di Pulau Pinang setelah kemasukan pelabur asing yang dibawa kerajaan pusat pada 2010, Lim Guan Eng dengan muka tidak tahu malu mengatakan usaha tersebut ialah usaha kerajaan negeri sedangkan ianya ialah usaha Kementerian Perusahaan.

Sikap sebegini sememangnya terkenal dikalangan para pemimpin PR. Mula-mula mereka menolak pembangunan. Kemudian apabila pembangunan dibawa masuk, mereka akan terhegeh-hegeh mencari kredit supaya rakyat tertipu dengan taktik kotor ini. Hari ini mereka terhegeh-hegeh untuk meminta bantuan kerajaan pusat untuk membawa pembangunan ke dalam negeri naungan mereka. Perlukah kerajaan pusat melayan kerenah mereka ini? Jangan dilayan permintaan sebegini kerana sememangnya diketahui semestinya ada udang disebalik batu.




Read more...

TAHNIAH! MANDUR MENGATASI BURUH BINAAN MELALUI PENALTI

>> 21 November 2011


Akhirnya Indonesia tewas lagi di tangan Malaysia. Tahniah untuk pasukan negara. Walaupun bermain dengan cemuhan yang dilemparkan oleh penyokong-penyokong lawan yang perangai macam beruk, namun kita masih mampu mengekalkan pingat emas. Viva Harimau Muda!

Read more...

AMK PERSOAL BERAPA BANYAK PM BAYAR BLOGGER. WAKAKAKA... BLOGGER SILA BACA!


Hari ini AMK atau lebih dikenali sebagai anjing-anjing peliharaan Anwar mempersoalkan berapakah jumlah yang dibayar PM kepada pejuang maya Barisan Nasional. AMK lembu juga mempersoalkan dari manakah datangnya wang yang diperuntukkan untuk para pejuang maya.

Sila baca petikan dari akhbar Keldaian Daily,


KUALA LUMPUR 21 Nov: Angkatan Muda KEADILAN (AMK) mempersoal sumber kewangan yang diguna Umno-Barisan Nasional untuk membayar pejuang upahan siber (cyber Trooper) bagi memenangkan mereka dalam pilihan raya umum akan datang. 
Naib Ketua AMK, Azmizam Zaman Huri berkata, terdapat kebimbangan sumber kewangan itu diperoleh hasil wang pembayar cukai
“Kita menuntut Datuk Seri Najib Razak memberi penjelasan mengenainya. Datuk Najib jangan bersembunyi di sebalik Cyber Trooper. Beliau perlu menjawab skandal NFC (National Feedlot Corporation) dan bukan mengupah Cyber Trooper untuk mengalihkan isu,” katanya. 
Beliau mengulas kenyataan Najib semalam yang menyuarakan sokongan terbuka terhadap Cyber Trooper Umno BN untuk berdepan Pakatan Rakyat menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13. 
Najib dalam kenyataannya berkata, beliau mengiktiraf pejuang siber sebagai ‘pengamal media sosial’ dan menganggap mereka sebagai askar baru kepada gabungan parti itu. 
Presiden Umno itu turut mengingatkan bahawa Umno-BN bakal tumbang dalam pilihan raya jika gagal memanipulasi media baru. 
Justeru itu AMK menyeru rakyat agar menolak fitnah yang dilemparkan Cyber Trooper yang ditaja Umno-BN dengan mendapatkan maklumat dari media alternatif dan Pakatan Rakyat. 
“Maklumat ini boleh diperoleh dengan melayari laman sesawang Keadilandaily, Harakahdaily dan Roket selain menghadiri penerangan dan ceramah Pakatan Rakyat,” kata Azmizam. 
Walaupun tiada angka rasmi menyatakan jumlah sebenar yang dibayar kepada Cyber Trooper itu, namun difahamkan ia mencecah ribuan ringgit bagi seorang blogger upahan. 
Antara taktik Cyber Trooper Umno ialah memanipulasi gambar dan video lucah terhadap pimpinan Pakatan Rakyat, dan pada masa sama ‘kebal’ dari tindakan undang-undang.


Sila lihat kembali kenyataan bewarna merah.  Jumlah yang dibayar kepada pejuang maya mencecah ribuan ringgit! AMK bangang ini mungkin mendapat maklumat yang dicekup sesuka hati. Pejuang maya Barisan Nasional yang mendapat bayaran tidak sampai 10% jumlahnya dari jumlah keseluruhan pejuang maya. Jika hendak dikatakan ada yang dibayar, itu sememangnya benar. Tetapi jika hendak kata semua, itu salah sama sekali.

Sebelum ini blog ini dikongsi bersama para pejuang maya MCA dan selama 3 tahun berkhidmat, kami tidak pernah menerima satu sen pun bayaran dari mana-mana pihak. Hari ini blog ini bergerak secara solo dan masih belum menerima apa-apa bayaran. Jika tidak masakan blogger Barisan Nasional perlu mengemis untuk meminta bantuan daripada parti sendiri.

Jangan dibandingkan kami dengan para pejuang Pakatan Haram yang menerima jumlah jutaan ringgit dari beberapa pihak. Sila tanya kepada Pojie pondan dan RPK berapa yang dia perolehi dari Anwar Ibrahim. Sila tanya Milo Gampang, Din Merican dan lain-lain. Jika mereka mengatakan tidak mendapat bayaran, itu namanya penipu besar!

Oleh itu, jangan sekali-kali samakan kami dengan pejuang maya Pakatan. Kami tidak menerima apa-apa bayaran kerana bayaran utama yang kami minta ialah Barisan Nasional memenangi PRU nanti dengan majoriti besar. Kami juga bukan pejuang yang membabi buta mempertahankan orang yang salah seperti Anwar Ibrahim dan para pemimpin Pakatan Haram. Kerana itu sekiranya kami menyebarkan fitnah, kami sedia disaman oleh mana-mana pihak.

Read more...

PROJEK SPICE: KERAJAAN PULAU PINANG HADAPI 4 SAMAN


Kerajaan Pulau Pinang kini sedang menghadapi 4 saman daripada 4 warga Pulau Pinang. Keempat-empat mereka ialah Khoo Yen Her, R. Rama Krishnan, Abdul Manan Abdul Manap dan K. Sathiasilan. Saman ini berhubung dengan salinan dokuman Jawatankuasa Perbandaran Pulau Pinang dan pemaju SPICE iaitu Eco Meridian Sdn Bhd.

Buat masa ini tiada pihak yang mengeluarkan apa-apa kenyataan mengenai saman ini. Sejak rejim Lim Guan Eng memerintah Pulau Pinang, terlalu banyak saman dihadapi oleh kerajaan negeri berhubung dengan pelbagai  insiden.

Apa yang perlu ditekankan disini, slogan CAT laungan Ketua Menteri lidah bercabang hanyalah sekadar slogan sahaja. Pendedahan mengenai penyelewengan isu SPICE telah pun didedahkan oleh para blogger Pulau Pinang. Dan tidak sekadar itu, malah terlalu banyak penyelewengan kerajaan negeri Pulau Pinang dalam pengurusan kewangan. Rakyat Pulau Pinang perlu membandingkan apakah CAT laungan lidah biawak sudah mencapai sasaran atau pun hanya satu slogan penipuan untuk menawan hati rakyat.

Read more...

PARTI KITA AKUI GOYANG DENGAN NAJIB DAN ABANG DIN


KOTA BHARU: Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) tidak akan meletak calon untuk bertanding di kawasan Parlimen Pekan dan Pagoh pada pilihan raya umum akan datang, kata Presidennya Datuk Zaid Ibrahim.

Anggota Parlimen Pekan disandang oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sementara Anggota Parlimen Pagoh disandang oleh Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Zaid berkata, walaupun KITA mahukan perubahan kepada rakyat, ia hanya akan meletakkan calon di kawasan yang difikirkan sesuai dan mampu dimenanginya.

"Ini bererti kita tidak akan letak calon di Pekan atau Pagoh. Perubahan kapada saya bukan bererti Perdana Menteri baru atau tukar tampuk pemerintahan. 

"Kalau BN berubah kepada dasar lebih terbuka dan demokratik, ia akan mendapat sokongan parti KITA. Yang kita mahu rakyat mendapat manfaat daripada perubahan tersebut," tambahnya. 

Beliau berkata, KITA akan mengumumkan calon secara berperingkat dan akan menumpukan untuk bertanding di kawasan di mana pengundi tidak berpuas hati dengan wakil rakyat sedia ada. - BERNAMA

Read more...

AKHIRNYA WAN AZIZAH CUBA MENJADI PENYELAMAT 3 LEMBU PKR


Akhirnya penyelamat untuk 3 lembu PKR kunjung tiba tetapi kali ini bukannya Anwar Ibrahim sebaliknya Wan Azizah. Wan Azizah?! Mana Azmin dan Anwar pergi?

Petikan berita pembangkang,

KUALA LUMPUR: Skandal penyelewengan projek ternakan lembu melalui National Feedlot Corporation (NFC) Sdn Bhd yang dimiliki keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil, adalah tragedi buat negara. 
“Penyelewengan itu menjadi tragedi dan tambah jadi tragedi apabila kita pula dipersalah dan mereka mendakwa tidak bersalah,” kata Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail. 
Beliau kesal kerana Pengerusi Eksekutif Nasional Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail menyalahkan pembangkang dalam skandal berkenaan. 
Kata Wan Azizah, Salleh sebagai individu bertanggungjawab harus memberi penjelasan jitu kepada rakyat tanpa memalitkan ‘dosanya’ kepada orang lain. 
“Kalau ada fakta mengatakan kita menyeleweng, saya nak tanya siapa sebenarnya menyeleweng, orang yang terima duit atau kita (pembangkang),” katanya. 
Bercakap pada majlis penyerahan wang zakat daripada Yayasan Aman kepada 80 penerima di Pejabat Khidmat Rakyat Lembah Pantai, beliau berkata, pembohongan sudah sebati dengan Umno dan kroninya. 
Terdahulu, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar mengesahkan pinjaman kepada NFC tidak dibawa dalam Kabinet sebaliknya cuma dibincang Jawatankuasa Projek-projek Berimpak Tinggi. 
“Itu membawa banyak persoalan bagaimana pengagihan RM250 juta wang awam dilakukan,” kata Wan Azizah.

Penjelasan mengenai isu NFC telah pun dikeluarkan dan dinyatakan beberapa hari lepas. Mungkin Azizah terlepas baca berita mengenai isu penuh dalam hal ini. Agak musykil juga kerana di dalam penjelasan ini, Wan Azizah sebenarnya tidak langsung mengeluarkan kenyataan berani untuk menyerang mana-mana pihak seperti kebiasaannya. Apa yang pasti, 3 lembu dalam PKR yang konon-kononnya cuba menjadi hero akan dibogelkan satu-persatu di mahkamah nanti apabila saman dikeluarkan.

Read more...

BLOGGER PEMBANGKANG KATA POPULARITI PR JATUH KERANA ROSMAH?! WAKAKAKA...

>> 20 November 2011


Mungkin perkara ini agak kelakar bunyinya tetapi ianya adalah perkara benar yang dibawa pembangkang. Nampaknya usaha pembangkang untuk memburukkan Datin Sri Rosmah Mansur akan berterusan kerana mereka melihat isteri PM sebagai punca kejatuhan populariti pemimpin pembangkang seperti Anwar Ibrahim, Nik Aziz dan Lim Guan Eng.

Apakah ini secara tidak langsung untuk menunjukkan usaha mereka memburuk-burukkan Datin Seri Rosmah sebagai makan tuan? Sememangnya diketahui segala isu berkaitan isteri PM seperti kes Altantuya, beg tangan Birikins, cincin RM 24 juta dan menunaikan haji secara ekspress hanya isu propoganda murahan untuk meraih simpati pembangkang tetapi rakyat mulai celik kerana satu-persatu kebenaran ditunjukkan.

Jadi sememangnya benar, di waktu ini pembangkang sanggup berbuat apa sahaja untuk menaikkan populariti mereka termasuk mengeluarkan hasil kajian bodoh seperti di atas. Mungkin isyaratnya sudah jelas di mana pembangkang akan kalah teruk sekiranya PRU diadakan.

Rakyat telah bersuara. Ini masanya untuk menolak rejim Anwar Ibrahim dan segala politik fitnah!

Read more...

DAP BERPOLITIK DI SEKOLAH LAGI. KURANG AJAR!



It is one of the most hottest issues in the Chinese media but missed by the English and Bahasa Malaysia mainstream and of course, it is no surprise that pro-opposition Malaysiakini has totally blacked out the news.

But Taiping DAP MP Nga Kor Ming has come under heavy shelling for using a Chinese school to campaign for the general election, sparking off angry protest from the teachers and parents, who find such blatant act despicable.

So upset is the school that its board of governors chairman Ng Cheong Seng has decided to quit. He had complained that a group of people were behind the campaigning at the Hua Lian School’s Canteen Day.

He did not name names but the entire Chinese community is aware that he was referring to the DAP scumbags.

But the arrogant Nga has even defiantly asked the media what was wrong with the DAP putting up banners at the Canteen Day! He has even told off Chinese community leaders that in future they should not invite DAP to attend their events following the Hua Lian School incident.

Nga and the DAP leaders deserves a smack on their faces for the way they have responded, thinking they are the Kings in Town now.

The school board has now appealed to Ng to reconsider his decision to quit his post while his deputy, Chen Bao Sui, has openly said the school did not want to see any politician or political party campaign in the school.

The school has also demanded that Nga give an explanation for the blatant campaign at the school. They also wanted him to name “the people” which Nga claimed had used Ng for “political mileage” and “how these people had done so.”

The board has also demanded that Nga answer “whether the DAP respects the school’s authority” as the party had put up the banners defiantly.

We can be sure that Nga would not have evidence to back his allegations because if he dare to name names, without evidence, he can be sure he would be sued out of his pants. 


Read more...

DAP KURANG AJAR DI PULAU PINANG

Read more...

KHALID GAGAP @ KHALID PENAKUT DIHENTAM UMNO

>> 19 November 2011


Hari ini Khalid Gagap dihentam UMNO kerana mengumumkan keengganan membubarkan DUN dan mengadakan pilihanraya sebelum Jun 2012.

Petikan akhbar,

PUTRAJAYA: Umno has lashed out at Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim for refusing to participate in the upcoming general election if it is called before June next year.
Umno vice-president Datuk Seri Mohd Shafie Apdal said holding elections separately would not just trouble the voters but also costly. 
“Selangor voters residing outside the state would have to return twice to cast their votes and that will incur some costs. 
“This is not to mention the cost to hold a series of elections,” he told newsmen here on Saturday.
Khalid had on Thursday cited the just approved state budget for next year as the reason for the possibility of not participating in the election if it was called before June. 
“We do not want to shortchange the people,” he said after closing the state assembly sitting.
Mohd Shafie also said the refusal indicated that the Parti Keadilan Rakyat-led Selangor government was not confident in retaining the state. 
“They are not confident of getting the support from the people and I think that is the reason for it,” he said. - The Star
Strategi yang dimainkan Khalid Gagap ini tidak lain dan tidak bukan untuk cuba mengekalkan kuasa Pakatan Rakyat ke atas Selangor. Kajian yang ditunjukkan di akhbar-akhbar pada minggu lepas jelas menunjukkan populariti Najib lebih baik dari pemimpin pembangkang seperti Anwar, Lim Guan Eng dan Nik Aziz.

Kerana itu Khalid Gagap terpaksa mengumumkan Selangor hanya akan mengadakan pilihanraya pada Jun 2012. Apa yang perlu difikirkan di sini, masih ingatkah anda pada kata-kata ketua pembangkang yang beriya-iya mengatakan bahawa rakyat sudah semakin tidak sabar untuk menukar kerajaan? Jika begitu, mengapa Khalid Gagap perlu takut sekiranya pilihanraya akan diadakan pada masa terdekat?

Sekarang siapa yang penakut sebenarnya? Barisan Nasional atau pun para rejim penjilat Anwar?

Read more...

SIHAT ATAU SAKIT, JANJI BOLEH MENANG!


KANGAR 19 Nov. – Kewibawaan calon yang boleh membawa kemenangan pada pilihan raya umum adalah lebih penting daripada tahap kesihatan mereka, kata Menteri Besar Perlis Datuk Seri Dr Md Isa Sabu hari ini.

Beliau berkata, walaupun tahap kesihatan boleh diambil kira sebagai kriteria pemilihan calon, apa yang lebih penting ialah mereka perlu berwibawa dan mendapat sokongan pengundi.

Seseorang calon yang mempunyai masalah kesihatan tetapi berwibawa dan masih boleh berkhidmat dengan sempurna tidak seharusnya diketepikan, katanya.

Beliau berkata demikian ketika menutup program wacana ilmuan negara (Winner) peringkat Parlimen Kangar bertajuk “Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen: Kesungguhan Kerajaan Membentuk Pilihan Raya Yang Telus” di Auditorium Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN) Perlis di sini. - Bernama

Read more...

RAFIZI YANG KEPANASAN AJAK KHAIRY BERDEBAT

>> 18 November 2011


Penjilat jambu Anwar Ibrahim iaitu Rafizi Ramli mengeluarkan surat untuk berdebat dengan KJ.


Surat ini dikeluarkan oleh Rafizi di blognya pada hari ini. Dikhabarkan juga KJ telah pun menyahut cabaran Rafizi untuk berdebat. Cuma perlu diingatkan disini, apakah tujuan debat ini? Jika hanya sekadar untuk melepaskan geram kedua-dua pihak, maka pengakhirannya masih tergantung. Oleh itu cadangan yang paling baik, jika mahu berdebat, sila berdebat di mahkamah.

Di waktu ini para blogger pro kerajaan telah pun menyarankan agar Rafizi dan beruk seangkatan dengannya disaman kerana mengeluarkan kenyataan yang tidak benar. Debat ini pula bertujuan untuk menunjukkan siapa benar dan siapa salah di mata rakyat. Jadi biarlah sahaja hakim yang menentukan siapa benar dan siapa salah. 

Apabila di mahkamah, yang kalah akan jadi arang. Kepada pihak pengurusan NFC pula, bukti telah cukup untuk mengatakan Rafizi mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah. Saman sahajalah! Tunggu apa lagi?!

Read more...

KES BUNUH: POLIS MENCARI 7 LELAKI TERLIBAT


KAMPAR - Polis sedang mengesan tujuh lelaki bagi membantu siasatan berhubung kes bunuh seorang lelaki yang ditemui dengan kesan kecederaan di kepala dan badan di hadapan Restoran Lucky San, Jalan Tasek, Pekan Gopeng di sini Sabtu lepas.

Ketua Polis Daerah Kampar, Supt. Abdul Aziz Salleh berkata, mereka yang dikehendaki polis ialah G. Sarawanan, 31, beralamat di No 1 Jalan Merdeka, Desa Lawan Kuda, 31600 Gopeng; P. Alaigeswearan, 26, beralamat di L-78 Jalan Kinta 8, Taman Kinta, 31600, Gopeng; V. Raguwaran, 22, beralamat di No 31, Lawan Kuda Baru, 31600 Gopeng.

Selain itu, polis turut mencari A. Raymond George, 31, beralamat di No B276, Lorong Kolam Kopisan Baru, 31600 Gopeng; S. Visvanathan, 28, beralamat di No 28, Jalan 4, Taman Kinta Baru, 31600 Gopeng; G. Nanthakumaran, 33, beralamat di No.

1 Jalan Merdeka, Desa Lawan Kuda, 31600, Gopeng dan A. Shaivalingam, 22, beralamat di No 8 Jalan Dobi, Changkat, Batu Gajah.

Polis meminta mereka tampil ke balai-balai polis berhampiran atau sesiapa yang mengenali mereka menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Kampar di nombor telefon 05-4652222 atau 05-4650020 talian hotline untuk membantu siasatan, katanya pada sidang akhbarnya di sini hari ini. - Bernama

Read more...

TERIMA KASIH PEMBANGKANG KERANA MEMPROMOSIKAN KR1M


Dalam kekalutan pembangkang menghentam KR1M, secara tidak langsung di waktu ini populariti KR1M melonjak. Ucapan terima kasih perlu diberikan kepada Nurul Izzah al-Juburi dan Tony Puaka yang melantik diri sendiri sebagai duta KR1M secara tidak rasmi.

Dua mangkuk yang menjadi duta KR1M tanpa sebarang bayaran

Strategi pembangkang akhirnya telah makan tuan. Di waktu ini permintaan untuk membuka KR1M di kawasan-kawasan yang tidak diliputi adalah tinggi. Dakwaan pembangkang mengenai harga dan kandungan e-coli dalam susu dilihat hanyalah penipuan. Bukti yang diutarakan adalah tidak kukuh berdasarkan harga perbandingan dan laporan makmal yang tidak diiktiraf.

Dengan ini, sekali lagi ucapan terima kasih kepada Nurul Izzah al-Juburi dan Tony Puaka yang berjaya mempromosikan KR1M secara besar-besaran.

Read more...

BN MAHU LETAK CALON RECYCLE?

>> 17 November 2011


KANGAR 17 Nov. - Barisan Nasional (BN) Perlis mungkin meletakkan calon “kitar semula” pada pilihan raya umum ke-13 jika calon berkenaan boleh membantu membawa kemenangan, kata pengerusinya, Datuk Seri Dr. Md Isa Sabu hari ini. 
Menurutnya, apa yang lebih penting ialah setiap calon BN perlu diterima rakyat dan para pengundi serta calon itu berupaya membantu kemenangan BN walaupun ada yang melihat faktor umur sebagai penghalang calon tertentu. 
"Mungkin akan berlaku “re-cycle” atau kitar semula calon yang bermakna bekas wakil rakyat juga boleh dicalonkan semula jika berpotensi membawa kemenangan,” katanya kepada pemberita semasa diminta mengulas kriteria calon BN bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang. 
Beliau yang juga Menteri Besar Perlis mengambil contoh dirinya yang dicalonkan semula pada pilihan raya umum lalu setelah berehat selama satu penggal apabila tidak lagi menjadi wakil rakyat. - Bernama

Ini cadangan yang menarik untuk memastikan kemenangan pada PRU akan datang . Ini juga mungkin faktor pengubah utama yang membawa kekalahan besar BN pada PRU yang lalu apabila calon yang tidak disukai dicalonkan oleh parti.

Sehubungan itu cadangan ini perlu disambut baik malah mungkin perlu diamalkan oleh semua negeri demi memastikan kemenangan BN dalam usaha meraih kembali dua pertiga. Cuma diharapkan calon yang akan dikitar semula bukanlah dari kalangan calon yang sudah expired seperti calon Pakatan Haram seperti Lim Kit Siang dan Karpal Singh yang sudah berapa kali melalui fasa recycle.

Read more...

TAHNIAH UNTUK ANAK TERENGGANU



KUALA TERENGGANU 17 Nov. - Terengganu terus mengekalkan pencapaian terbaiknya dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) buat kali ke-11 berturut-turut.

Seramai 3,548 calonnya memperoleh semua A (15 peratus) daripada 22,801 calon, peningkatan 0.2 berbanding tahun lalu manakala gred purata negeri bertambah baik kepada paras 2.15 peratus. - utusan

Read more...

KHALID GAGAP UMUM SELANGOR TIDAK AKAN ADAKAN PILIHANRAYA SEHINGGA JUN 2012


Sebentar tadi berlangsung sidang DUN Selangor. Khalid Gagap mengumumkan bahawa Selangor tidak akan mengadakan pilihanraya sehingga Jun 2012. Kenyataan ini turut disahkan oleh wakil dari DAP iaitu Teng Chang Khim melalui tweeternya di MalaysiaKini.


Ini secara tidak langsung menunjukkan Khalid Gagap enggan membubarkan DUN Negeri Selangor sekiranya PRU akan diadakan pada masa terdekat. Dapat dilihat strategi Khalid Gagap ini adalah untuk memastikan Pakatan akan dapat terus memerintah Selangor melalui cara kotor.

Sudah pastinya cara ini akan memberikan masa kepada rejim Khalid Gagap masa untuk berkempen habis-habisan kerana di waktu ini mereka sedar bahawa populariti Pakatan Rakyat amat rendah sekali. Ini juga memberi tamparan kepada negeri-negeri naungan Pakatan Rakyat bahawa mereka akan boleh kehilangan negeri-negeri tersebut sekiranya PRU diadakan pada masa terdekat.

Persoalannya di sini, apakah Khalid Gagap akan terus berkeras sekiranya didesak oleh kerajaan pusat untuk mengadakan PRU di masa terdekat atau pun Khalid Gagap akan akur? 

Read more...

BUKTI DAP SOKONG SOSIALIS. ORANG ISLAM, MELAYU SOKONG DAP SILA BACA


Fakta ini diambil dari laman blog DAP sendiri. Mungkin ramai yang tidak perasan dengan fakta ini kerana hanya fokus ke halaman tertentu. Selama ini juga mungkin anda tertanya-tanya apakah hala tuju parti tersebut. Jika ada yang menyatakan hak kesama-rataan, jawapannya tidak lengkap kerana jawapan yang sebenarnya ialah hak kesamarataan berpandukan kepada fahaman sosialis!


The Petaling Declaration 
The Petaling Declaration reaffirms that DAP is to achieve its objective of creating a democratic socialist Malaysian Malaysia through peaceful, democratic and constitutional struggle. 
The Petaling Declaration also reaffirms the call to abolish the quota system, and calls on the Government to seriously deal with the problems of rural poverty, land ownership, manpower training and provision of basic infrastructure, so as to eradicate class polarisation. 
The Petaling Declaration makes many suggestions on how to build a clean, efficient and caring government. The concrete measures to combat corruption and to promote democratisation are still valued as the guiding principles of our struggle. (1981)

Sekarang ini cuba pula anda bertanya, mengapa pula kita perlu menentang fahaman sosialis?

Kita perlu menentang fahaman sosialis kerana fahaman ini fahaman yang beranak-pinak dari fahaman komunis. Mungkin ada yang mengatakan bahawa fakta sosialis anak kepada komunis adalah salah tetapi jangan terlupa satu fakta, pengasas fahaman sosialis dan komunis ialah orang yang sama iaitu Karl Marx.

Sekarang lihat pula apa yang dimaksudkan dengan democratic socialist seperti yang dinyatakan di dalam Petaling Declaration. Democratic socialist ialah fahaman moden dari sosialis yang menekankan tahap penguasaan pemimpin negara dari kalangan ahli politik, bukannya dari kalangan tentera. Itu sahaja perbezaannya dengan fahaman sosialis yang asal dan perkara yang lain tetap sama (klik) seperti warna rasmi ialah warna merah, penguasaan ekonomi berpusat kepada pemerintah dan lain-lain.

Seperti yang diketahui juga, fahaman sosialis tidak pernah mengikitiraf agama dan kaum keturunan seseorang kerana fahaman ini hanya menekankan tahap penguasaan ekonomi dan politik dalam negara (klik). Jadi, sekiranya DAP berkuasa, tiada lagi Islam sebagai agama rasmi, tiada lagi hak-hak orang Melayu, tiada lagi hak keistimewaan bumiputera dan bermacam-macam lagi.

Oleh itu, sebagai seorang Islam dan Melayu, masih mahukah anda menyokong DAP? Dan juga kepada kepada pemimpin-pemimpin DAP yang berbangsa Melayu seperti Tunku Aziz dan Ahmad Ton, perlukah anda memberikan kepercayaan anda kepada orang yang sentiasa mahu menghapuskan hak anda? Sila jawab wahai para orang Islam dan Melayu dalam DAP.

Read more...

HUSAM MUSA MENJILAT DAP. SANGGUP JADI BARUA ISU TEOH BENG HOCK


Wajah seorang penjilat tegar DAP. Bangsat ini sanggup menjual kalimah Allah dihadapan para kafir harbi demi meyakinkan bahawa PAS sentiasa bersedia dan sanggup mati demi DAP.

Isu Teoh Beng Hock telah pun ditutup secara rasminya pada beberapa bulan lepas. Malangnya ada seorang barua bernama Husam Musa yang mempolitikkan isu ini demi kepentingan parti. Kenyataan pembangkang dalam isu TBH hanyalah kenyataan menghasut kerana setakat ini mereka masih gagal memberikan bukti TBH dibunuh. Oleh itu, perlu ditanya kepada Husam Musa apa pula hukumnya memfitnah orang lain membunuh tanpa bukti?

Read more...

JANGAN KETAWA


ps: ukurlah baju di badan sendiri. Wakakaka....

Read more...

FUZIAH REAKTOR BIKIN KECOH. MAHU POTONG GAJI MENTERI SAINS

>> 16 November 2011


Fuziah Reaktor membuat kecoh di Sidang Dewan Rakyat semalam apabila menyatakan cadangan untuk memotong gaji Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi. Cadangan Fuziah Reaktor telah ditolak oleh Speaker Dewan Rakyat.

Isu untuk memotong gaji Menteri Sains ini tidaklah lain iaitu isu Lynas yang tidak laku. Fuziah mempertikaikan Kementerian Sains gagal menjawab soalan yang diajukan olehnya Dengan itu usul memotong gaji dicadangkan atas kegagalan tersebut. Fuziah Reaktor ini terlebih cerdik agaknya. Kalau gagal menjawab soalan penyelesaiannya potong gaji. Kalau begitu semasa sidang DUN negeri sudah ramai pemimpin pembangkang akan dipotong gajinya kerana mereka juga turut gagal menjawab banyak soalan yang diajukan.

Selepas "kejayaan" video klip murahannya, Fuziah Reaktor dilihat makin melampau dalam mempromosikan isu Lynas. Sudah berapa kali dinyatakan, sekiranya ada segala percanggahan, Fuziah Reaktor harus berdebat dengan Dr Che Rosli wakil rakyat PAS kerana Dr Che Rosli ialah pakar nuklear yang mengesahkan Lynas selamat dan segala hujah yang dikeluarkan pembangkang adalah penipuan untuk meraih populariti semata-mata.

Di waktu ini kita tertanya-tanya, masih relevankah isu Lynas dijaja untuk dijadikan modal kempen politik?

Read more...

MCA NEED NOT APOLOGISE TO DAP


KUALA LUMPUR: The DAP is in no position to demand for an apology from the MCA over the party's stand on overseas Malaysians voting in the general election, said MCA president Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.

Dr Chua said he would not repond to whatever challenges that were thrown at him by DAP secretary-general Lim Guan Eng.

"I have been asking DAP to publicly tell the people whether the implementation of Hudud by PAS would affect the non-Muslims.

"I also asked the DAP whether the implementation of Hudud would bring a detrimental impact to the country's social, economic, political and educational system on the non-Muslims.

"Not one leader from the DAP or Pakatan Rakyat, which has been openly persuading the non-Muslims to support PAS, is able to give the people a clear and firm answer.

"In view that the top leadership of the DAP is not even democratically elected, hence it is the least qualified party to talk about democracy.

"Please do not politicise the overseas voting issue as a way out of not being able to face the people in answering my questions on the implementation of Hudud law by PAS," Dr Chua said in a statement.

He reiterated MCA's stand that "it is not against overseas Malaysians voting in the upcoming general election."

"However, there are simply too many factors to be considered and resolved before it can be done," he said. - star online

Read more...

NAJIB LEBIH POPULAR DARI AHLI POLITIK PEMBANGKANG

KUALA LUMPUR 17 Nov. — Populariti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meningkat dengan mantap sejak 2009 tetapi yang sebaliknya berlaku kepada tiga pemimpin utama pembangkang, demikian menurut kajian oleh Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Selain daripada Najib, kajian terhadap populariti lima personaliti kepimpinan di Malaysia yang dijalankan oleh Unit Kajian Media dan Pilihan Raya UIAM menunjukkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad terus kekal popular walaupun berundur pada 2003 manakala Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, menyaksikan populariti mereka merosot.

Prof. Datuk Syed Arabi Idid daripada Jabatan Pengajian Komunikasi UIAM, mengetuai kajian itu dari Mac 2008 hingga Julai 2011 bersama penyelaras penyelidikan, Azrul Hisyam Wakichan.

Satu sampel rambang purata 1,500 responden terdiri pengundi Melayu, Cina dan India dari seluruh negara ditanya mengenai kepuasan mereka terhadap kualiti kepimpinan kelima-lima pemimpin itu Kajian itu menunjukkan peningkatan dalam populariti Najib adalah hasil usaha berterusan beliau untuk mendekati hati rakyat dan memimpin negara ke arah masa depan yang lebih cerah.

"Kajian ini dengan jelas menunjukkan responden Melayu, Cina dan India kini menerima Datuk Seri Najib,” katanya.

Pada Okt 2008, 35 peratus responden Melayu, 33 peratus Cina dan 41 peratus India menunjukkan yang mereka puas hati atau sangat puas hati dengan Najib tetapi menjelang Julai 2011, penerimaan masing-masing meningkat kepada 59 peratus, 45 peratus dan 62 peratus.

"Hakikatnya rakyat kini lebih bersedia menerima Datuk Seri Najib sebagai pemimpin mereka,” kata Syed Arabi yang menjalankan kajian mengenai populariti pemimpin-pemimpin sejak 1989. — Bernama

Read more...

MESTI TENGOK! BAKAT INSAN JALANAN






Di antara kelima-lima ini, yang mana satukah yang terbaik?

Read more...

FUZIAH REAKTOR TERCEKIK BOM NUKLEAR


Fuziah Reaktor semakin terdesak untuk meraih sokongan. Terbaharu ialah dengan penghasilan video promosi murahan yang terang-terangan tindakan memperbodohkan diri sendiri dan melihatkan kebodohan diri sendiri di mata rakyat.


Fuziah tetap menjual isu yang sudah tidak laku lagi. Sudah terang-terangan isu Lynas hanyalah pembohongan Pakatan kepada rakyat, mengapa perlu diteruskan lagi pembohongan ini?


Mampukah Fuziah mengeluarkan fakta sains untuk melawan hujah Dr Che Rosli yang juga seorang saintis nuklear? Setakat ini apa yang mampu dilakukan oleh Fuziah hanyalah membohong, menipu dan memutar belit fakta. Kumpulan Fuziah penipu ini juga turut disertai ramai lagi kaki penipu dari Pakatan seperti Janice Lee, Anthony Loke, Teresa Kok dan ramai lagi.

Sampai bila agaknya Fuziah mahu dan kumpulan kaki penipu ini mahu terus membodohkan rakyat dan diri sendiri? Perlu diingatkan bahawa kebenaran mengenai Lynas telah pun dinyatakan oleh Dr Che Rosli merangkap ahli parlimen dari PAS. Sekarang ini, siapa tipu siapa?

Read more...

FAKTA YANG AKAN MEMBUATKAN DAP PANAS

>> 15 November 2011

Tahukah anda bahawa Malaysia menduduki tangga ke 19 dunia dalam senarai negara paling aman di dunia? Data terbaru ini dikeluarkan oleh Institute for Economics and Peace pada 25 May 2011. Malaysia jauh mendahului negara-negara kebanggaan Lim Guan Eng dan para penjilat DAP seperti Hong Kong (22), Singapura (24), Taiwan (27), dan China (80).

Jadi, segala dasar pandang ke negara berkedudukan majoriti kaum Cina harus ditolak kerana negara-negara tersebut terbukti lebih bawah dari Malaysia. Jadi secara tidak langsung kenyataan Lim Guan Eng yang Johor tidak selamat adalah penipuan semata-mata.


Jika anda masih tidak percaya dengan fakta ini, sila klik di sini untuk melihat kesahihan senarai ini. Jadi kepada para super rasis DAP, perlukah anda mengamalkan dasar menoleh ke Singapura dan Hong Kong lagi?

Read more...

LANGIT TERBELAH DI PONTIANAK

Gambar hiasan

JAKARTA - Penduduk Pontianak di Kalimantan Barat heboh melihat langit di atas bandar itu “terbelah” dua hari lepas, namun pakar astronomi menjelaskan ia bukan kejadian luar biasa.

Dalam kejadian selama 11 minit itu, terbentuk ruang jalur memanjang seolah-olah sebuah lebuh raya terbentang di langit antara awan yang bergumpal.

Peneliti Utama Astronomi-Astrofisika Lembaga Penerbangan dan Antariksa Nasional (Lapan), Thomas Djamaluddin berkata, fenomena langit terbelah seperti itu sering berlaku ketika matahari terbit atau terbenam.

"Pernah muncul di Yogyakarta pada tahun 2010 lalu. Ia juga boleh berlaku di banyak tempat,” Djamaluddin dipetik sebagai berkata oleh portal berita VIVAnews hari ini.

Beliau menjelaskan bahawa langit terbelah, dalam bahasa ilmiah dikenali dengan istilah “crepuscular ray”, iaitu awan menghalang cahaya matahari ketika senja atau fajar.

Mengenai kejadian di Pontianak itu, Djamaluddin berkata, penelitian terhadap foto langit terbelah itu memperlihatkan bahawa keadaan awan di arah barat adalah sangat tebal dan awan itulah yang menghalangi cahaya matahari.

“Fenomena langit terbelah tidak ada kaitan sama sekali dengan cuaca melampau atau petanda bencana alam,” katanya. – Bernama

Surah Al-Inshiqaq,


Apabila langit terbelah (1)

Serta mematuhi perintah Tuhannya, dan sudah semestinya ia patuh (2)

Bukti kekuasaan Maha Pencipta sekalian alam....

Read more...

MILO BANGKAI JANGAN BANDINGKAN KAPAL SECOND HAND DENGAN KAPAL BARU!

Milo Bangkai mengeluarkan kenyataan bahawa Malaysia memperuntukkan RM 6 billion untuk 6 buah kapal manakala Filipina membelanjakan RM 32.7 juta untuk sebuah kapal yang sama. 

Kapal yang sama?!

Untuk pengetahuan anda sekalian, kapal yang dimaksudkan sebenarnya jauh berbeza di antara kapal milik Filipina dengan Malaysia. Berikut ialah fakta yang akan diterangkan satu persatu.

1. Model

Kapal milik Filipina ialah kapal second hand yang dibeli dari US Coast Guard. Nama model kapal tersebut sebenarnya ialah Hamilton Class Cutter. Kapal ini dibina pada 1965 dan diberikan nama USCGC Hamilton. (KLIK). Malaysia pula membina kapal yang baru dan bukannya membeli kapal second hand dari mana-mana negara.

2. Kos

Kos pembinaan Hamilton Class Cutter pada tahun 1965 ialah $20 juta atau bersamaan RM 70 juta. Filipina membeli dengan harga hanya RM 32.7 juta kerana kapal tersebut ialah kapal second hand. Dan perlu diingat bahawa US mempunyai tenaga pakar yang murah dalam industri perkapalan jika hendak dibandingkan dengan Malaysia. Tambahan pula harga RM 70 juta itu ialah harga pada tahun 1965. Berapa pula nilai kapal ini jika hendak dibandingkan dengan masa kini? Malaysia pula membina kapal tersebut sendiri di pelabuhan Lumut yang akan diuruskan oleh BNS Sdn Bhd dan tidak membeli dari mana-mana negara luar.

3. Bentuk kapal

Bandingkan bentuk kedua-dua kapal ini. Ada berapa banyak perbezaan?

Hamilton Class Cutter

Kapal SGPV

4. Kapasiti kapal

Kapasiti kapal milik Filipina ialah kapal bersaiz kecil yang berkelajuan 52 km sejam dan jumlah krew sebanyak 173 orang manakala saiz kapal Malaysia ialah saiz medium yang boleh mengisi lebih banyak dari kapal milik Filipina.

Fakta-fakta ini sudah cukup untuk mengatakan Milo Bangkai sebagai penipu! Segala fakta yang ditulis oleh Milo Bangkai sebenarnya hanyalah fakta yang diolah dengan sesuka hati.

Read more...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP