SEJAUH MANA KETELUSAN DAP?

>> 30 September 2011

Baru-baru ini, Lim Guan Eng tanpa menyinggung perasaan rakyat Johor dengan memburuk-burukkan negeri Johor diperingkat antarabangsa.


Video di atas menunjukkan penafian Lim Guan Eng yang mana dia menyatakan dia tidak menghina negeri Johor.

Laporan dari sebuah firma antarabangsa menyatakan sebaliknya. Dalam ucapannya, Lim Guan Eng terang-terangan menghina Johor dengan mengeluarkan kenyataan "jika di Johor, anda akan berisiko diculik pada bila-bila masa" untuk menarik pelabur asing ke Pulau Pinang.

Kenyataannya itu jelas menghina dan mengguris hati rakyat Johor. Sultan Johor sendiri melahirkan rasa kesal ke atas kenyataan Lim Guan Eng itu.

Yang menjadi persoalannya sekarang ini, apakah DAP tidak mengambil tindakan tatatertib ke atas Lim Guan Eng?

Jika begitu, DAP mengamalkan sikap "double standard" di dalam parti. Lim Guan Eng tidak sepatutnya terlepas dari tindakan tatatertib.

Ini amat berbeza dengan Manoharan yang mengeluarkan kenyataan untuk menukar bendera Malaysia pada beberapa minggu lepas. Manoharan dikenakan tindakan gantung selama 6 bulan oleh majlis tatatertib DAP. Tindakan tatatertib yang dikenakan ke atas Manoharan mengambil masa tidak sampai satu minggu selepas dia mengeluarkan kenyataan itu.

Bezanya disini, Lim Guan Eng telah pun mengeluarkan kenyataan ini lebih daripada masa seminggu. Tiada tindakan tatatertib dikenakan. Apakah kerana Lim Guan Eng seorang ketua menteri dia dilepaskan dari tindakan undang-undang? Jika begitu, DAP sememangnya mengamalkan sikap "double standard" dalam parti. Yang terpentingnya, Lim Guan Eng sendiri yang mengatakan konon-kononnya parti itu adalah sangat telus hanyalah bercerita kosong.

Sememangnya terbukti ketelusan DAP tidak merangkumi keseluruhan parti sebaliknya hanya merangkumi sebahagian parti.

Read more...

ISU HUDUD: PAS MASIH MENYALAHKAN UMNO


PAS memperakui perlunya bidang kuasa mahkamah syariah diangkat bagi menepati tuntutan syarak dalam pelaksanaan sistem perundangan ini. Namun, ruang dan bidang kuasa kerajaan negeri yang telah meluluskan enakmen ini juga perlu diperakui dan diiktiraf.

Situasi ini amat berbeza dengan Umno yang beragama Islam dan mempunyai kewajipan syarak dalam melaksanakannya.

Tambahan pula, Umno, yang mengaku dirinya Islam dan telah diberi kuasa pemerintahan selama lebih 54 tahun sepatutnya mesti bersedia memikul tanggungjawab ini untuk menyediakan negara ke arah kesediaan untuk melaksanakan hukum Allah.

Ini bukan. Umno masih mengatakan negara masih belum mampu melaksanakannya. Ini jelas mencerminkan kegagalan Umno dalam memastikan pelaksanaan syariat Allah di negara ini.

Keputusan yang dibuat PR ternyata jauh lebih baik dari pendirian Umno yang terus menolak hukum hudud sebagaimana kenyataan perdana menteri dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak.

Sebagai damage control ekoran kenyataan presiden mereka, ramai pemimpin Umno bergesa-gesa berkata mereka secara dasarnya menyokong hudud tapi menyalahkan keadaan tidak sesuai untuk melaksanakan hukum Allah ini.

54 tahun memerintah tapi dalam keadaan kononya menyokong hudud, Umno masih menyalahkan keadaan tidak sesuai untuk melaksanakan hukum hudud. Jadi jelaslah selama ini, merekalah penghalang sebenar daripada pelaksanaan hukum Allah.

Pendirian orang bukan Islam “tidak menyokong” dan orang Islam yang “menghalang” amat beza darjatnya dalam isu pelaksanaan hukum hudud ini.


Kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man ialah taktik biasa yang diamalkan PR. PAS measih menuding jari kepada UMNO kerana tidak melaksanakan hudud.

Saya menyokong kenyataan TPM dimana UMNO menyokong hudud tetapi masih belum mampu untuk melaksanakannya. TPM juga menyatakan mungkin kita akan melaksanakan hudud di masa hadapan.

Saya tidak faham mengapa Tuan Ibrahim masih menyalahkan UMNO. PM pernah menyatakan bahawa Kelantan bebas untuk melaksanakan hukum hudud tetapi mengapa tidak dilaksanakan oleh PAS? Takut dengan DAP? Ini bukankah bukti yang cukup kuat UMNO tidak menghalang PAS dari melaksanakan hukum hudud?

Itulah persoalannya sekarang. Kerajaan pusat tidak mampu untuk melaksanakan tetapi PAS yang terpekik-pekik mahu melaksanakan hanya sekadar cakap kosong. Sehinggakan PAS sanggup untuk menggelar orang UMNO kafir kerana tidak melaksanakan hudud. Kesudahannya PAS sendiri tidak mampu melaksanakannya. Mengapa perlu menyalahkan UMNO dalam isu ini?

Lagi satu, kerajaan pusat hanya akan melaksanakan hukum hudud berdasarkan syariat Islam di masa hadapan sedangkan PAS berusaha melaksanakan hukum hudud acuan PAS. Tujuan hukum hudud dilaksanakan berdasarkan keadilan tetapi dimanakah terletaknya keadilan sekiranya hukum hudud PAS yang akan dilaksanakan di Kelantan hanya merangkumi umat Islam sahaja? Fikir-fikirlah sendiri wahai PAS sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan.

Read more...

AMANAT HAJI HADI AWANG KATA PAS DAH KAFIR?


"...Kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku."

Jika berdasarkan amanat Haji Hadi Awang ini, PAS sudah pun menjadi kafir kerana menolak hukum hudud demi DAP dan PKR yang secara tidak langsung meletakkan politik suku agama suku. Bukankah begitu?

Read more...

SEDIH MELIHAT CARA UMNO NEGERI SEMBILAN

>> 29 September 2011


Seorang rakan saya menceritakan kepada saya cara UMNO Negeri Sembilan mengendalikan laman web UMNO negeri. Rakan saya bercerita dengan nada sedih kerana ketidakprihatinan UMNO Negeri Sembilan dalam menguruskannya. Rakan saya juga telah beberapa kali menyuarakan perkara ini kepada orang-orang tertentu tetapi masih tiada maklum balas yang sepatutnya.

Lalu saya membuka laman web tersebut. Ternyata betul sama sekali. Laman web tersebut hanya dikemaskini dua bulan sekali. Lihat kotak merah dalam gambar diatas. Dua jarak tarikh yang amat jauh sama sekali.

Saya disini ingin menasihatkan UMNO Negeri Sembilan. Saya berharap agar UMNO Negeri Sembilan Lebih serius dalam menggunakan media internet sebagai bahan kempen. Janganlah diabaikan media internet kerana ianya merupakan tanda aras untuk menunjukkan samada kita serius atau tidak untuk mencari 2/3 kembali di dalam Negeri Sembilan. Oleh itu, silalah tangani masalah ini dengan segera.

Read more...

SI HARAMJADAH SEKADAR MINTA MAAF DALAM BAHASA CINA. MALU NAK BERTUTUR BAHASA MELAYU?


Si haramjadah telah mengeluarkan permohonan maaf di dalam web MalaysiaKini portal rasis semalam. Si haramjadah ini juga mengatakan bahawa dia akan memadam video klip murahan yang menghina Utusan Malaysia itu tepat jam 12 malam.

Haramjadah ini juga menyatakan bahawa video klip itu bertujuan untuk tatapan rakan-rakan dan keluarga sahaja. Kepala bapak dia untuk keluarga dan rakan-rakan. Habis tu kenapa video klip murahan itu di uploadkan di youtube? Bodoh sangat agaknya si haramjadah ni sampai tak boleh berfikir youtube satu dunia boleh tengok.


Yang menghairankan, mengapa MalaysiaKini portal rasis hanya menyiarkan permohonan maaf dalam bahasa cina sahaja? Dan si haramjadah ini pula mengapa meminta maaf dalam bahasa cina? Masa memaki  hamun Utusan boleh pulak bercakap bahasa melayu.

MalaysiaKini portal rasis ini pun satu hal. Yang dia maki surat khabar orang melayu. Yang portal rasis ni siarkan permohonan maaf dalam bahasa cina. Ada patut ke? Berapa ramai orang melayu yang boleh bercakap cina?

Selagi kerajaan terlalu berlembut kepada orang seperti haramjadah ini, semakin ramai la orang yang macam haramjadah ini akan tampil. Sedarlah sikit KDN!

Nota: Blog ini sesekali tidak akan menyebut nama si haramjadah ini kerana namanya tidak layak langsung untuk disebut disini. Menyebut namanya di blog ini akan menyebabkan blog ini tercemar dengan najis.

Read more...

HUDUD TIDAK DILAKSANAKAN. PAS TUNDUK LAGI


Pakatan Rakyat hari ini sebulat suara menyatakan mereka tidak akan melaksanakan hukum hudud samada di Kelantan atau mana-mana negeri pimpinan Pakatan Rakyat. Kelembikan PAS ini sememangnya telah pun diramalkan oleh ramai pihak kerana sebelum ini juga PAS sememangnya sentiasa tunduk kepada PKR dan DAP dalam man-mana keputusan Pakatan Rakyat.

Maka dengan ini terbuktilah bahawa PAS sekadar gemar bercakap kosong. Nik Aziz pernah mengeluarkan kenyataan bahawa DAP perlu keluar dari Pakatan Rakyat sekiranya tidak menyokong hudud. Tetapi hari ini suara-suara lantang Pas berjaya dijinakkan oleh DAP.

Nampaknya PAS tidak boleh lagi berkempen bermodalkan hukum hudud untuk menarik undi dan sokongan orang-orang melayu pada PRU akan datang. Maka dengan ini terbuktilah bahawa PAS SEMEMANGNYA BACUL DAN PENAKUT DENGAN DAP.

Read more...

BLAH LA LU CHEGU BARD!


Chegu Bard bolehlah dikatakan sebagai salah seorang Pak Angguk dalam PKR. Selepas ditipu hidup-hidup oleh Sam Ketot dalam pemilihan PKR yang lepas, Pak Angguk ini masih setia menabur bakti kepada bapa zina Malaysia, Anwar Ibrahim.

Selama ini Chegu Bard tak habis-habis buat kecoh dengan cincin Datin Seri Rosmah berharga RM 24 juta. Chegu Bard juga menyatakan mempunyai bukti yang kukuh untuk mengesahkan cincin itu milik Datin Seri Rosmah. Bila disuruh tunjuk bukti, sampai sekarang habuk pun tarak.

Sudahlah tidak terpilih sebagai MP Rembau, si Pak Angguk ni kalau bercakap mengalahkan PM. Ke sana ke mari mencari salah BN. Baru-baru ini si Pak Angguk ini mempertikaikan masalah hospital Rembau yang setakat ada batu asas sahaja. Pak Angguk ini lupa agaknya yang kerajaan memotong banyak peruntukan selepas 2008 akibat ekonomi gawat.

Habis dicanangnya segala keburukan kerajaan Negeri Sembilan di negeri lain. Macam la PKR banyak sangat jasa kat Negeri Sembilan ni (memang takde jasa pun!). Itu pun dia celup daripada isu yang blogger Pakatan Haram bawa. Kalau nak harap isu yang dia bawa sendiri memang isu sampah la. Contohnya isu cincin. Belum sampai 2 hari dah kantoi.

Saya bukannya apa, saya cuma hendak menasihatkan Chegu Bard, kalau hendak berpolitik, ikutlah landasan yang betul. Mula-mula sekali Chegu Bard perlu pertikaikan dulu isu pemilihan PKR yang lalu. Selepas itu barulah boleh nak cakap banyak. Ini diri sendiri pun tak lepas ada hati nak hentam orang lain.

Agaknya Chegu Bard ni masih belum faham lagi. Anwar Ibrahim pun tak ingin kat dia. Sebab tu Sam Ketot boleh menang. Itu pun dia sanggup jadi Pak Angguk Anwar lagi.

Read more...

THE FULL LIST OF 2011 SARAWAK CABINET

>> 28 September 2011

Chief Minister: Tan Sri Abdul Taib Mahmud
Deputy Chief Minister: Tan Sri Alfred Jabu


Ministry of Welfare, Women & Family Development
Minister: Datuk Fatimah Abdullah
Assistant ministers:
Rober Lawson Chuat (welfare)
Rosey Yunus (Early Childhood Education & Family Development)

Ministry of Industrial Development
Minister: Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan
Assistant Ministers:
Datuk Peter Nansian (Industrial Estate Development)
Julaihi Narawi (Investment & Promotion)

Ministry of Infrastructure Development & Communications
Minister: Datuk Seri Michael Manyin
Assistant Ministers:
Datuk Daud Abdul Rahman (Infrastructure Development)
Datuk Lee Kim Shin (Communication)

Ministry of Public Utilities
Minister: Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan
Assistant Ministers:
Datuk Dr Stephen Rundi (Electricity & Telecommunications)
Datuk Sylvester Entri (Public Utilities)

Ministry of Social Development
Senior Minister: Tan Sri William Mawan
Assistant Ministers:
Datuk Lee Kim Shin (Sports)
Abdul Karim Rahman Hamzah (Youth Development)
Liwan Lagang (Culture & Heritage)

Ministry of Rural Development
Minister: Tan Sri Alfred Jabu
Assistant Ministers:
Datuk Francis Harden
Julaihi Narawi

Ministry of Resource Planning & Environment
Minister: Tan Sri Abdul Taib Mahmud
Second Minister- Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan
Assistant Ministers:
Datuk Mohd Naroden Majais (Resource Planning)
Datuk Len Talif Salleh (Environment)

Mnistry of Chief Minister's Office
Minister in Chief Minister's Office & Minister of Special Functions: Datuk Amar Adenan Satem
Datuk Daud Abdul Rahman (Islamic Affairs)
Assistant Ministers:
Datuk Mohd Naroden Majais (Bumiputera Entrepreneur Development)
Datuk John Sikie (Native Adat & Penan Affairs)
Datuk Len Talif Salleh (Promotion of Technical Education)

Ministry of Finance
Minister: Tan Sri Abdul Taib Mahmud
Second Minister – Senior Minister Datuk Seri Wong Soon Koh

Ministry of Modernisation of Agriculture
Minister: Tan Sri Alfred Jabu
Assistant Ministers:
Datuk Mong Dagang (Research & Marketing)
Datuk Sylvester Entri (Farmer's organisation)

Ministry of Land Development
Senior Minister Tan Sri Dr James Masing
Assistant Ministers:
Datuk Gramong Juna
Datuk Abdul Wahab Aziz

Ministry of Government & Community Development
Senior Minister: Datuk Seri Wong Soon Koh
Assistant Ministers:
Datuk Peter Nansian (Community Services)
Datuk John Sikie (Local Government)
Dr Jerip Susil (Public Health)

Ministry of Housing
Minister: Datuk Amar Abang Johari Openg
Assistant Ministers:
Abdul Karim Rahman Hamzah
Datuk Francis Hardin

Ministry of Tourism
Minister: Datuk Amar Abang Johari Openg
Assistant Ministers:
Datuk Talip Zulpilip (Tourism)
Datuk Gramong Juna (Local Events & Products)

Read more...

KES STATUS ANAK. CERITA PANAS...

Petikan Nyanyang Siang Pau 20 Sept 2011


Untuk yang tidak faham bahasa cina, saya akan ceritakan kisah ini dari mula.

Kisahnya seorang penuntut dari University of Western Sidney baru tamat belajar meminta kerja di sebuah hospital. Penuntut ini baru sahaja mendapat master dalam bidang forensik. Malangnya permohonan kerjanya ditolak oleh pihak hospital. Alasan yang diberikan ialah "you are chinese, we only accept Malay".

Lalu ibu kepada penuntut ini pun menghebahkan perkara ini kepada media. Cerita mengenai status penuntut ini, bapanya ialah melayu dan ibunya ialah cina. Selepas berkahwin, ibu bapanya bercerai. Dia lalu dibela oleh ibunya. Pihak hospital mengiktiraf dirinya sebagai cina kerana dia tinggal bersama ibunya yang berbangsa cina, bukan bapanya yang berbangsa melayu.

Selepas itu gagal dalam permohonan kerja, penuntut ini menyambung pelajarannya di peringkat Phd di Queensland University of Technology. Malangnya sekarang ini permohonan biasiswa untuk penuntut ini ditolak oleh JPA.

Kisah ini telah pun dilaporkan kepada Chua Soi Lek, Hospital Kuala Lumpur dan PM.

Ini pandangan saya. Sepatutnya penuntut ini mengemukakan surat beranaknya untuk mengesahkan identitinya sebagai Melayu atau Cina.


Lihat gambar ini. Sijil kelahiran ada menyatakan dengan jelas mengenai status keturunan anak. Di dalam gambar di atas sekali pun penuntut itu sekadar menunjukkan kad pengenalannya. Jika kad pengenalan itu menyatakan nama Islam dan agama Islam, ianya tidak cukup untuk menentukan keturunan pemegangnya sebagai melayu atau bukan.

Memang kebiasaannya keturunan anak megikut keturunan bapa tetapi ada seseparuh kes di mana keturunan anak mengikut keturunan ibu. Kes yang paling baru ialah kes Hannah Teoh yang mendaftar anaknya berketurunan cina walaupun bapanya India.

Jadi kemungkinan besar sebenarnya keturunan penuntut ini ialah cina kerana dia masih gagal menunjukkan sebarang bukti yang sah mengatakan dia adalah seorang melayu. Jadi, ibu penuntut ini tidak perlu terpekik sana sini kerana anaknya sendiri masih belum membuktikan status keturunannya yang sebenar.

Read more...

ASTAGFIRULLAH...


Daripada Ibn Abbas, Nabi saw bersabda bermaksud: “Allah melaknat golongan perempuan yg menyerupai lelaki, dan lelaki yg menyerupai perempuan”. (Hadis riwayat al-Bukhari, Abu Daud, al-tirmizi, Ibn Majah, & Ahmad)

Bukan niat untuk mengaib, tetapi niat untuk memberi pengajaran kepada yang masih hidup.

Read more...

NASIB SEKOLAH TAHFIZ DAN SJK

Sejak akhir-akhir ini, permintaan sekolah-sekolah jenis kebangsaan dilihat semakin banyak dan melampau. Mula-mula mereka meminta peruntukan. Kemudian mereka meminta sekolah baru. Yang terbaru mereka meminta lebih banyak peruntukan daripada dahulu. Paling menyakitkan hati apabila mereka meminta kerajaan mengkaji kelemahan penguasaan bahasa Melayu di kalangan pelajar mereka.

Permintaan ini seolah-olah semakin melampau dan memualkan. Dalam mana-mana perbahasan Dewan Undangan Negeri pun, isu sekolah jenis kebangsaan pasti berbangkit. Di Negeri Sembilan sendiri isu mengenai Sekolah Menengah Chan Wa belum lagi selesai.

Mula-mula sekolah ini meminta sekolah baru kerana sekolah yang sedia ada mempunyai kapasiti pelajar yang berlebihan. Kerajaan lalu memberikan tanah baru untuk SM Chan Wa membuka sekolah yang baru. Selepas ada dua buah sekolah, mereka meminta tapak baru lagi untuk sekolah mereka. Tidak melampaukah ini?

Yang menghairankan, mengapa penduduk setempat dan wakil rakyat lobak tidak meminta kerajaan agar mendirikan sahaja sebuah sekolah baru di kawasan tersebut? Mengapa perlu sekolah Chan Wa ini dipindah-pindah? Apakah ini penyelesaian yang bijak?

Saya melihat disini, kelemahan kerajaan ialah terlalu berlembut dalam mentadbir sekolah SJK. Masalah kepadatan di SJK dapat diselesaikan sekiranya sikap rasis ibu bapa pelajar tersebut dikikis atau dibuang. Di Seremban, sekolah kebangsaan yang mempunyai kepadatan yang tinggi hanya dua buah sahaja iaitu Sekolah Menengah Seri Ampangan dan Sekolah Menengah Bukit Mewah.

Kepadatan ini tidak dapat dielakkan kerana kawasan sekolah tersebut mempunyai jumlah penduduk yang banyak dan jarak sekolah lain yang terdekat dengan sekolah  tersebut amat jauh. Seharusnya ibu bapa kepada pelajar ini menghantar anak mereka ke sekolah-sekolah kebangsaan disediakan kerajaan tetapi akibat sikap rasis itu, mereka akan tetap menghantar anak-anak mereka ke sekolah jenis kebangsaan.

Berbalik kepada isu asal, permintaan SJK yang melampau ini sememangnya semakin melampau dari hari ke hari. Di sini, cuba kita buat satu perbandingan.

Sekolah-sekolah tahfiz atau aliran agama samada bantuan kerajaan atau bukan dilihat amat berbeza. Jika hendak dikatakan sekolah mereka mewah, tidak juga. Jika mewah, masakan sekolah-sekolah tahfiz ini sanggup meminta derma di pasar-pasar malam? Bukankah ini sikap yang jauh amat berbeza dengan sikap SJK?

Gaji guru sekolah Tahfiz juga amat berbeza tetapi mereka sanggup melakukan kerja mereka. Mampukah ciri-ciri sekolah tahfiz ini diikuti oleh SJK?

Ini contoh perbezaan antara SJK dan sekolah tahfiz.

SJK

Sekolah Tahfiz


Sebuah Pusat Tahfiz yang sudah beroperasi hampir setahun di Nilai N9 hampir akan ditutup kerana tunggakan sewa dan bil2 utiliti,jadi bantuan berbentuk sumbangan diharapkan dari penderma2 supaya sekolah yang mempunyai pelajar seramai 40 orang ini tidak terus terkubur. Sekolah swasta ini dibangunkan secara sukarela oleh sekumpulan guru2 dari kelulusan Timur Tengah,tidak menerima sebarang bantuan dari kerajaan atau mana2 pihak. Sekolah ini menempatkan pelajar2 miskin dan tidak berkemampuan serta anak yatim maka yuran persekolahan tidak dapat dipenuhi oleh mereka.  (sumber: lowyat.net)

Inilah yang dikatakan dua mentaliti yang berbeza. Saya percaya, sekiranya mana-mana SJK mempunyai masalah yang sama seperti sekolah tahfiz itu, maka akan bangkitlah mana-mana wakil mereka terpekik sana sini menyalahkan kerajaan. Sebaliknya sekolah tahfiz ini dilihat lebih bermuhasabah dan bersabar. Walaupun mereka tidak menerima bantuan kerajaan, mereka tidak terpekik telolong menyalahkan kerajaan atas ketidaprihatinan.

Saya percaya bukan sahaja sekolah tahfiz swasta, malah banyak lagi sekolah tahfiz bantuan kerajaan yang juga mengalami masalah yang sama. Yang paling ketara sekali tentulah taraf gaji dan elaun yang diberikan kerajaan kepada kedua-dua jenis sekolah yang jauh berbeza. Walaupun mereka ini tidak menerima peruntukan dan bantuan sehebat SJK, tetapi mereka tidaklah terlalu mudah terpekik sana sini menghentam kerajaan. Persoalannya, mampukah sikap sekolah tahfiz ini ditiru oleh SJK yang amat manja ini?

Read more...

HUDUD: MAJLIS FATWA SUDAH MENGELUARKAN KENYATAAN.

>> 27 September 2011


Majlis Fatwa Kebangsaan telah mengeluarkan kenyataan. Mengapa masih ada dikalangan kita yang berdegil mahu melaksanakannya? Akurlah kepada arahan pemimpin kita kerana ianya termakstub dalam syariat Islam.

Read more...

ISU MISMAH DIPUTAR KEMBALI. PAS MULA MEREKA-REKA FAKTA


Petikan Haprakah,

Pengerusi Pemulihan Demokrasi & Mobilisasi Pemuda PAS Malaysia, Suhaizan Kaiat juga memohon agar Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara, Datin Jariah Mohd Said memberi jawapan kepada rakyat Malaysia bagaimana Mismah yang mendapat status PR daripada Jabatan Imigresen tidak sampai satu tahun boleh diterima sebagai warganegara Malaysia pada 31 Januari 2011.

Mula-mula saya amat berbesar hati untuk menerima bola tanggung dari wakil PAS. Tidak disangka bahawa PAS melantik pemimpin-pemimpin mereka di kalangan yang bebal-bebal belaka. Yang terkini ialah kebebalan Suhaizan Kaiat yang menyatakan Mismah mendapat status warganegara dalam masa tidak sampai 1 tahun selepas memegang PR.

Saya ulangi lagi "status warganegara dalam masa tidak sampai 1 tahun selepas memegang PR"

Saya hairan daripada manakah wakil PAS ini mendapat maklumat mengatakan Mismah memegang PR tidak sampai satu tahun? Bilakah masanya Datin Jariah Mohd Said mengeluarkan kenyataan itu?

Satu Malaysia pun tahu Datin Jariah menyatakan Mismah mendapat PR pada 1994. Bagaimana pula pembangkang mendapat maklumat yang sangat hebat mengatakan Mismah memegang PR tidak sampai satu tahun? Apakah mereka ini tidak dapat mengira angka yang sangat mudah ini?

Nampaknya wakil PAS ini yang cuba untuk menjadi popular akhirnya bertukar bencana kerana seluruh Malaysia dapat melihat kebebalannya.

Untuk maklumat lanjut sila ke web my news hub untuk penerangan mengenai Mismah.

Read more...

NGO CINA BANYAK TIDUR DARI TERJAGA

NGO cina dilihat lebih banyak tidur dari bekerja. NGO ialah mata kepada kerajaan. Segala kesalahan dan kelemahan yang ditonjolkan oleh kerajaan akan dinasihati dan dikritik oleh NGO. Inilah yang dilakukan oleh NGO melayu seperti Perkasa, Pekida, JMM dan banyak lagi.

Tetapi sayangnya. NGO cina hanya lebih gemar menguruskan agenda mereka sendiri. Ini dapat dilihat sendiri apabila pembentangan belanjawan negara, NGO cina jarang sekali untuk menyatakan usul kepada kerajaan.

Tindakan mereka ini seolah-olah segala keperluan mereka telah cukup. Tetapi apabila waktu mengundi, mereka inilah yang akan mengundi pembangkang. Bagaimana kerajaan mahu memenuhi keperluan masyarakat cina sekiranya NGO cina tidak pernah meminta apa-apa?

Kali terakhir mereka meminta kerajaan mengkaji cara memperkasakan penguasaan Bahasa Melayu di sekolah-sekolah rendah jenis kebangsaan. Mereka datang dengan cara menyerang dan menyalahkan kerajaan kerana kurang prihatin terhadap isu tersebut. Saya hanya mampu mengatakan mengapa waktu dahulu tidak dicadangkan isu ini dengan baik? Mengapa di waktu terlalu genting baru mereka mahu bersuara.

NGO cina juga gagal untuk menerapkan ideologi kerajaan ke dalam masyarakat cina. Lihat sahajalah ideologi 1Malaysia yang dibawa PM. Mengapa mereka ini tidak mengetengahkan idea tersebut ke dalam institusi dan masyarakat cina? Selama ini mereka mendokong ideologi apa selain ideologi kerajaan?

Seharusnya NGO cina perlu lebih menekankan aspek kerjasama dengan kerajaan. Inilah yang dipanggil hubungan dua hala. Di waktu ini hubungan kerajaan dan NGO cina seolah-olah terputus akibat daripada sikap mereka sendiri.

Tetapi, saya tidak menyalahkan NGO cina seratus peratus. Di pihak kerajaan juga dapat dilihat MCA yang sepatutnya menjaga kepentingan masyarakat cina juga turut gagal untuk mendekati NGO cina ini dengan baik.

Jamuan makan malam dan memberi sumbangan sahaja tidak cukup untuk mendekati NGO cina. Seharusnya MCA duduk semeja dengan NGO cina ini dan berbincang mengenai permasalahan dan pendapat untuk menyelesaikan segala masalah masyarakat cina dan kerajaan.

Jika perkara ini dapat dilaksanakan, saya percaya MCA akan menang dengan majoriti yang baik pada PRU yang akan datang. Sekiranya MCA masih membenarkan NGO cina tidur, maka MCA juga akan sentiasa tidur bersama mereka.

Read more...

CINA RASIS MEMUKUL KANAK-KANAK KERANA PERBEZAAN KAUM

>> 26 September 2011


Terbayang-bayang di fikiran... Adakah situasi ini akan turut berlaku di Malaysia sekiranya Cina memerintah?

Read more...

TERJEMAHAN VIDEO CINA BANGSAT MEMPERMAINKAN AZAN

video

Cerita pasal waktu kecil saya, rumah saya buka restoran, bapak menjual mi pada pagi. Setiap kali waktu awal bangun, saya pergi makan mi. Di depan kedai ada sebuah masjid setiap pukul 5 pagi akan bising bising sembahyang. Pada suatu hari apabila saya sedang makan mi saya dah terfikir, terfikir apa yang azan cakap sebenarnya melayu suka makan wantan lepas makan wan tan, bila dia jemu wantan , dia mau makan pau. Contoh al-quran, “ tauke a...” kena ada tone tau tak? “tauke a... , bagi satu mangkuk wantan” “mangkuk besar” “tak mahu pedas”. Lepas sembahyang awak kena belajar nada dia buat macam ni “wala wala hari ini saya tak mau makan wantan“ “Allah hari ini saya mahu makan pau”.

Nota: ada sebahagian perkataan tidak difahami kerana menggunakan bahasa Hokkien.

Cukup bangsat perkataan yang dikeluarkan oleh cina dalam video ini.

Read more...

CERAMAH MAT SABU DI AMPANGAN TIDAK SAMPAI 800 ORANG. MALAYSIAKINI TIPU LAGI.

Seperti yang dijanjikan semalam, saya akan membuat laporan mengenai ceramah Mat Sabu di Ampangan.

Keadaan sebelum ceramah juga sudah bermula tegang. Puak khawarij dan Perkasa telah mula berperang mulut. Di waktu sempadan yang memisahkan puak khawarij dan Perkasa hanyalah sebatang jalan yang sibuk

Laporan MalaysiaKini menyatakan bahawa jumlah yang hadir ialah seramai 800 orang. Itu adalah penipuan!

Jumlah yang hadir hanyalah sekitar 500 ke 600 orang termasuk orang UMNO yang menyamar sebagai ahli PAS dan Perkasa.



Ini adalah gambar tapak ceramah malam tadi. Ruang pengunjung adalah sangat sempit. Ruang semacam ini mampu menampung 800 orang?! Fikir logik la wahai MalaysiaKini... Kanopi yang disediakan pun hanya 4 sahaja dan kapasiti sebuah kanopi sekitar 50 orang. Takkan la boleh jadi sampai 800 orang?

Yang berdiri ini pun sebab kerusi yang disediakan tidak mencukupi. Dalam gambar pun masih nampak dengan jelas banyak lagi ruang kosong sedangkan ruang penonton untuk ceramah Mat Sabu amatlah kecil sekali. Diharap MalaysiaKini lebih jujur menyiarkan laporan ceramah pembangkang. Jangan asyik menipu!

Saya percaya suku daripada jumlah penonton yang hadir adalah ahli UMNO sendiri yang menyamar sebagai makhluk PAS. Mereka ini buat-buat berlakon konon-kononnya menyokong PAS sedangkan mereka ini berjawatan dalam bahagian dan cawangan. Mereka datang untuk mendapat maklumat mendengar sendiri ceramah komunis Mat Sabu tetapi sayangnya, sampai ke sudah Mat Sabu tak berani nak angkat komunis. Mungkin goyang dengan Perkasa kot?


Di dalam gambar ini adalah pemuda dari cawangan Desa Rhu, Sikamat yang menyamar jadi ahli PAS. Mereka ini hadir kerana menjadi spy seperti saya.

Saya ingin bercakap mengenai satu perkara yang masih puak khawarij PAS belum sedar walaupun dah ditegur berkali-kali. Mengapa setiap kali ceramah Mat Sabu, puak-puak ini akan membawa anak kecil mereka? Apakah ini didikan dan asuhan yang baik untuk anak? Sedangkan Mat Sabu sendiri gemar mencarut dalam ceramah. Malah semasa ceramah itu juga Mat Sabu mengatakan "UMNO parti celaka". Apakah ini ajaran bahasa yang diterapkan oleh puak-puak khawarij kepada anak-anak mereka?


Lihat gambar di atas. Kanak-kanak berbaju kuning ini pun pening kepala memikirkan apa yang sedang berlaku. Inikah didikan anak-anak orang PAS?

Saya amat memuji Perkasa yang dipimpin oleh Datuk Yusof. Mereka langsung tidak membawa kanak-kanak ke majlis ceramah ini. Saya sempat bersembang dengan Datuk Yusof. Beliau berkata "kami hanya membenarkan orang muda sahaja ke perhimpunan protes ini kerana kanak-kenak tidak mengerti apa itu politik". Saya amat bersetuju sekali dengan pandangan Datuk Yusof ini.

Kemudian berlakulah peristiwa tolak-menolak diantara Perkasa dan puak hampas. Yang ini saya kurang berminat untuk melaporkan kerana saya agak malu melihat melayu sesama melayu bergaduh.  Saya tidak sempat mengambil gambar kerana keadaan agak kecoh dan tidak terkawal. Saya hanya melihat dari jauh sahaja.

Berikut adalah foto di tapak ceramah.


Datuk Yusof sedang perang mulut.

Puak khawarij pun perang mulut.


Read more...

CERAMAH MAT SABU DI JALAN JELEBU

>> 24 September 2011


Ceramah Mat Sabu sedang berlangsung sekarang ini. Nanti saya akan menyiarkan laporan dalam masa terdekat. Biar kita lihat apa yang blog-blog pembangkang mahu kencing mengenai ceramah ini.

Read more...

CINA BANGSAT MEMPERMAINKAN AZAN. SEBARKAN!

>> 23 September 2011

video

Panas hati gua bai tengok video ni. Cina bangsat memainkan azan. Kepada yang tak faham bahasa cina tu, sila la mintak teman-teman korang yang tahu berbahasa cina tu translitkan. Kalau aku jumpa cina dalam video ni, memang aku tumbuk muka dia!

Read more...

BUKTI PAS TIDAK IKHLAS MELAKSANAKAN HUDUD

Kenyataan Nik Aziz mahu membangkitkan isu hudud hanya retorik politik sahaja. Selepas kehabisan modal, PAS cuba membawa isu basi sebagai modal ubat kuat mereka.


Sebenarnya tidak salah jika PAS benar-benar mahu melakukan hudud tetapi masalahnya PAS menjadikan ini hanya sekadar modal politik sahaja. Dengan kata lainnya, hukum hudud dijaja untuk kepentingan kuasa PAS.

Selama 20 tahun PAS memerintah Kelantan, hanya beberapa kali sahaja isu hudud diungkitkan iaitu apabila menjelang pilihanraya umum. Hukum hudud yang diusul PAS pada 1993 di tolak oleh Dr. Mahathir (mantan perdana menteri) kerana hudud yang dibawa PAS tidak berlandaskan syarak sebaliknya hudud yang diusulkan ialah versi PAS.

Surat Dr. Mahathir kepada kerajaan Kelantan terang-terangan menyatakan jika hendak melaksanakan hudud, mengapa ianya hanya merangkumi umat Islam sahaja tetapi kaum kafir terikat dengan undang-undang sivil?

Hukum hudud yang dilaksanakan Islam merangkumi semua kaum dan agama sebaliknya PAS ingin melakukannya hanya sebahagian sahaja. Bukankah itu tidak adil? Itulah hukum hudud versi PAS.

Dan jangan dilupakan mengenai DAP yang terang-terangan menentang hukum hudud. Karpal menyatakan "over my dead body". Dah lupakah PAS mengenai perkara ini?


Dan sebenarnya, PAS memang terkenal dengan isu putar belit. Disini disertakan bukti bahawa PAS sebenarnya kaki pembelit dan tidak ikhlas melaksanakan hudud.


Apakah PAS sudah lupa dengan keratan akhbar ini? Inilah parti yang menjual ajaran Allah demi kepentingan politik. Cukuplah segala penipuan PAS.

Read more...

MALAYSIAKINI KURANG AJAR!

>> 22 September 2011


MalaysiaKini semakin kurang ajar. Tanpa segan silu, MalaysiaKini menyiarkan kartun yang dilukis oleh seorang kartunis dari PR iaitu Zunar.

Penghinaan yang seperti ini sepatutnya tidak boleh disiarkan di arus media perdana. Saya percaya sekiranya BN yang melakukan perkara yang sama, maka akan berpusu-pusulah ahli PR mahu menyaman BN.

Seharusnya mereka ini perlu meminya maaf dan dikenakan tindakan  yang setimpal!

Read more...

PAS NS MEMANG TAK SEDAR DIRI!




Apakah persamaan poster-poster di atas? Cuba lihat tempat di yang dinyatakan di dalam kesemua poster di atas. Semuanya di sebuah tempat di Gedung Lalang. Tempat itu ialah sebuah surau yang dipanggil Surau Hitam.

Surau Hitam ini ialah surau yang didirikan oleh kerajaan negeri semasa di bawah pentadbiran Tan Sri Isa Samad. Tetapi puak-puak tak tahu malu ini sesuka hati menjadikan Surau Hitam ini sebagai medan politik.

Surau ialah tempat umat Islam menyusun saf menyembah tuhan yang satu tetapi bangsat-bangsat PAS ini menjadikan surau tempat menghasut dan memecah-belahkan umat Islam.

Tambah menyedihkan, Surau Hitam ini dilabelkan oleh penduduk setempat sebagai markas PAS. Apabila ada label seperti itu, semestinya golongan pro kerajaan atau bukan politik takut atau tidak sedap hati hendak ke surau itu lagi.

Tan Sri Isa Samad pernah mengadakan ceramah di surau ini pada tahun 2008. Beliau menyatakan "jangan sekali-kali hendak mempolitikkan surau ini. Surau ini surau untuk semua, bukan untuk orang PAS sahaja". Tetapi ternyata PAS amat degil.

PAS menyatakan mereka tidak menggunakan surau sebaliknya hanya berdekatan dengan Surau Hitam. Penipuan puak PAS ini satu Negeri Sembilan pun tahu. Memanglah mereka tidak menggunakan kawasan dalam surau (ruang solat) tetapi mereka menggunakan kawasan halaman surau. Tidak samakah itu menggunakan surau?

Puak-puak tidak tahu malu ini sewenang-wenangnya menjadikan surau yang dibina oleh kerajaan negeri di bawah naungan BN ini milik mak bapak mereka. Dasar tak tahu malu! Kalau nak ceramah politik, buat surau sendiri! Jangan pakai surau wakaf!

Read more...

KEBODOHAN ANWAR IBRAHIM MAKIN TESERLAH


Kebodohan Anwar makin teserlah. Ini dapat disaksikan sendiri dalam mahkamah sejak 3 hari lepas dimana wakil pembelaannya dari Australia cuba memutar-belit fakta sains sedangkan wakilnya itu tidak tahu apa-apa.

Brian McDonalds iaitu wakil pembela Anwar sememangnya telah dikatakan bodoh oleh saya di dalam blog ini dalam artikel yang terdahulu. Mula-mulanya McDonalds mempertikaikan kaedah yang digunapakai oleh pakar DNA untuk menganalisis sampel DNA yang diambil dari dubur mangsa.

Kemudiaannya si bodoh ini mempertikaikan sijil pengiktirafan makmal yang juga terkantoi. Hari ini dia mengakui yang dia bukan pakar DNA? Jadi selama ini McDonald duduk dikandang saksi sebagai apa? Jika begini segala hujah McDonalds hanyalah membuang masa kerana akan ditolak mentah-mentah oleh mahkamah.

Kebodohan Anwar ialah dia meletakkan nasib dan masa depannya di tangan orang bodoh seperti McDonalds. Ingatkan bila Anwar pergi sampai Australia nak cari saksi bolehlah dapat yang hebat-hebat. Rupa-rupanya bodoh juga. Tak sangka Anwar sanggup berbelanja besar sampai ke Australia semata-mata untuk mencari si bodoh seperti ini.

Kesimpulannya, lain kali Anwar tidak perlu ke Australia untuk mencari "pakar" yang mengeluarkan kenyataan seperti ini kerana Mahfuz dan Sam ketot pun boleh buat.

Saya tersangat gembira sekiranya sekadar inilah tahap yang pembelaan yang mampu dilakukan oleh wakil-wakil Anwar, semakin cepatlah Anwar ke Sungai Buloh. 

Read more...

ZAID IBRAHIM: LEBIH RAMAI AHLI KITA MENGKRITIK

>> 21 September 2011

Selepas Zaid Ibrahim memecat tiga ahlinya tanpa melakukan prosedur yang betul, seorang ahli KITA Mohd Zahrein Zakariah memaklumkan kepada Bernama bahawa parti itu akan mengadakan satu mesyuarat luar biasa.

Mesyuarat itu akan membincangkan cara untuk Zaid Ibrahim mengundurkan diri secara terhormat.

Ahli yang dipecat ialah:
1. Setiausaha, Abdul Latif A. Tambi
2. Bendahari, Rashid Azan Khan
3. Ahli CEC, Mohd Firdaus Christopher

Yang terbaru, ahli CEC iaitu Dr. Rajaratnam Gopal Pillai menyatakan Zaid tidak mahu mendengar nasihat daripada ahli CEC.

Pemecatan ini ahli KITA ini dikatakan berpunca apabila Firdaus yang menentang belanjawan parti yang dipotong manakala Abdul Latif pula enggan memberikan "password" laman web Kita kepada presiden parti.

Read more...

APA MASALAH DENGAN MAT INDON NI?


Nampaknya Indonesia tak habis-habis nak cari gaduh dengan Malaysia. Selepas media mereka menuduh Malaysia mencuri hasil tangkapan laut dan minyak mereka, perang saraf seperti ini pula dimainkan.

Kita di Malaysia ini tak perlu lah untuk kecoh-kecoh mengenai isu ini. Kerana akhirnya dunia dapat melihat dengan jelas siapa di pihak yang benar. Contoh terbaiknya, rakyat Indon menggelar Malaysia sebagai Malingsia tetapi mereka tidak sedar 2 juta rakyat mereka bekerja disini. Kalau tak puas hati, pergi berambus balik Indon. Di Malaysia ini pun ramai yang masih menganggur.

Read more...

MCA OH MCA... 2


Bersambung perbincangan MCA.

Di waktu ini, masyarakat Cina enggan untuk mengundi MCA kerana banyak faktor. Antara faktor utamanya ialah hasutan DAP yang mengatakan MCA sebagai anjing belaan UMNO.

Permasalahan ini masih mempunyai jalan penyelesaian. Saya agak hairan kerana jalan penyelesaian ini telah pun diamalkan selama lebih ratusan tahun dalam apa jua bentuk peperangan tetapi MCA gagal untuk menafsirkan strategi ini dengan baik.

Caranya ialah MCA memerlukan seorang wira. Di waktu ini, MCA mencanangkan Chua Soi Lek sebagai wira tetapi berdasarkan apa yang rakyat dapat lihat, Chua Soi Lek hanyalah sekadar pejuang politik biasa. Ini kerana Chua sendiri pernah mengalami masalah moral. Ini kelemahan yang paling kronik untuk melantik seseorang sebagai pemimpin.

Ciri-ciri wira yang diperlukan ialah seorang yang bersuara lantang, berani mati dan juga sangat berkuasa. Inilah yang dilihat oleh masyarakat cina kepada Lim Guan Eng sekarang ini. Tidak hairanlah masyarakat cina menaruh harapan yang tinggi kepada DAP kerana wira mereka berada di dalam parti itu.

Seharusnya MCA telah lama mempraktikkan cara ini. Sebenarnya Lim Guan Eng bukanlah wira DAP atau wira masyarakat cina kerana Lim Guan Eng juga mempunyai banyak kelemahan yang ketara dalam banyak bidang. Sayangnya MCA gagal memanipulasi isu tersebut dengan baik. Apabila isu gagal dimanipulasi dengan baik, maka kita telah gagal sebelum berjuang.

Di waktu ini, MCA sepatutnya sudah boleh melahirkan pemimpin-pemimpin muda kerana dikalangan mereka inilah akan terlahirnya wira dalam bidang politik. Pemimpin muda di dalam MCA dilihat tidak cukup bilangannya. Mereka ini wajar diberikan lebih banyak peluang seperti mana DAP memberikan  peluang kepada muka-muka muda. Tidak cukup untuk MCA sekadar memberikan beberapa nama muda untuk dijulang.

Perlu diingatkan kepada MCA, sekiranya MCA masih gagal untuk menarik sokongan masyarakat cina pada PRU nanti, maka nasib MCA akan berada di awang-awangan selamanya.

Read more...

MENJAWAB TUDUHAN PKR. SIAPA YANG GUNA NASIHAT APCO?

>> 20 September 2011

Anwar memainkan isu lama dengan menuduh kerajaan menggunakan nasihat daripada APCO untuk memansuhkan ISA. Isu lama yang sudah dijawab ini dijadikan modal kempen mereka.


Inilah yang dikatakan dasar muka tak tahu malu. Penipuan mengenai APCO ini terang-terangan telah dibentangkan di Dewan Rakyat oleh Zulkifli Nordin. Anwar di hentam depan-depan semasa pembantangan itu. Apakah Anwar sudah lupa akan perkara itu?

Memang bodoh kepada sesiapa yang masih mempercayai pembohongan mengenai isu APCO ini. PKR sememangnya bodoh untuk memainkan isu APCO ini kerana mereka yang akan terkena sendiri. Video di bawah ada menjelaskan mengenai pembohongan Anwar mengenai isu APCO.


Bolehkah Anwar dan penjilat tegarnya membuktikan kebenaran isu APCO ini? Sampai sekarang pun mereka baling batu sembunyi tangan. Saya mencabar mana-mana blogger Pakatan Rakyat untuk membuktikan kesahihan dakwaan Anwar Ibrahim ini.

Read more...

SENARAI 10 ORANG PALING TERKENAL DI MALAYSIA

Semasa saya di universiti, saya pernah melakukan kaji selidik untuk bertanya mengenai 10 orang yang paling terkenal di Malaysia. Kaji selidik ini tidaklah secara menyeluruh tetapi cukuplah untuk sekadar menjadi pengetahuan am sahaja.

Kaji selidik ini merangkumi pelbagai jenis kaum dan peringkat umur (15 tahun ke atas). Inilah hasil kaji selidik kami.

1. Tun Dr. Mahathir (mantan perdana menteri)
2. Tan Sri P. Ramlee (penghibur)
3. Anak-anak Sidek (Misbun, Razif, Jailani dan Rashid) (ahli sukan)
4. Sudirman Hj. Arshad (penghibur)
5. Datuk Lee Chong Wei (ahli sukan)
6. Datuk Siti Nurhaliza (penghibur)
7. Tunku Abdul Rahman (mantan perdana menteri)
8. Mohanadas Nagappan dan M. Magendran (pendaki Gunung Everest)
9. Parameswara (raja kerajaan kuno)
10. Tan Sri Lee Lam Thye (ahli politik)

Nota: Senarai nama-nama di atas tidak mengikut turutan.

Read more...

ISU KG. BUAH PALA. LIM GUAN ENG PENIPU!

>> 19 September 2011


Masih ingatkah lagi tragedi Kg. Buah Pala di Pulau Pinang. Di waktu itu, Lim Guan Eng mengarahkan para gestapo belaannya mengusir penduduk dari rumah mereka sendiri. Alasan yang diberikan ialah untuk membangunkan tanah di Kg. Buah Pala.

Antara janji yang diberikan ialah penduduk Kg. Buah Pala akan mendapat kehidupan yang lebih baik kerana selepas perkara ini, kerajaan negeri akan menyediakan rumah yang mampu dimiliki kaum India di sekitar Kg. Buah Pala. Penduduk Kg. Buah Pala juga akan menikmati rumah yang  lebih tersusun daripada setinggan yang mereka diami sebelum ini.

Tetapi janji tinggal janji. Penduduk Kg. Buah Pala ditipu hidup-hidup oleh kerajaan Pulau Pinang di bawah regim Lim Guan Eng.


Projek perumahan yang dijalankan di Kg. Buah Pala sebenarnya bukanlah untuk penduduk berpendapatan rendah. Projek perumahan ini disediakan untuk mereka yang berpendapatan tinggi. Ini bermakna, penduduk asal Kg. Buah Pala sampai mati sekalipun tidak akan mampu memiliki rumah mereka yang baru.

Harga rumah yang paling rendah ditawarkan oleh syarikat pemaju ialah sekitar RM 320 000. Kesimpulannya, siapakah yang mampu memiliki rumah tersebut? Semestinyalah masyarakat berpendapatan tinggi.


Isu yang mula dipertikaikan ialah bagaimanakah dengan kuota bumiputera. Adakah kuota bumiputera telah dipenuhi ataupun pemaju hanya sekadar menutup mata? Inilah yang dikatakan kerajaan yang zalim! Menipu rakyat secara terang-terangan.

Akhirnya penduduk India yang mendiami Kg. Buah Pala selama lebih 100 tahu hanya tinggal sejarah. Kini mereka merempat di bumi mereka sendiri atas kekejaman regim Lim Guan Eng.

Read more...

PAS SUDAH MULA PUTAR ALAM PASAL KES TAULIAH JAIS

>> 18 September 2011


Kenyataan Haprakah yang memang haprak,

 "Menghalang ahli politik ataupun mereka yang dipilih oleh rakyat bercakap dan menyampaikan maklumat tentang agama adalah satu perkara yang tidak masuk akal, malah saya tidak setuju langsung," jelas Ahli Dewan Undangan Negeri Meru (Adun), Dr Abd Rani Othman.

Nampaknya PAS masih lagi tidak habis-habis mahu berdebat dalam isu ini. Mereka ini bolehlah dirungkaikan dengan satu pepatah Inggeris.

"Mereka sanggup menggali lubang sendiri untuk menunjukkan mereka sangat pandai menggunakan penyodok"

PAS semestinya tahu, tujuan JAIS menarik balik tauliah ahli PAS dari berceramah disebabkan ceramah mereka yang berbaur politik. Tidak salah untuk berceramah agama tetapi tidak perlulah dalam masa yang sama PAS menjual minyak kuat dalam ceramah.

Sudahkah anda lupa dengan amanat Haji Hadi Awang? Bukankah ceramah itu konon-kononnya berlandaskan agama? Kenapa pula kalau berlandaskan agama UMNO itu dituduh kafir dalam ceramah agama oleh wakil PAS?

Apakah PAS ini masih belum sedar yang parti PAS itu hanyalah sekadar parti Islam, bukannya agama? Islam itu adalah agama, bukannya PAS. Jadi tidak perlu timbul isu mengapa tauliah wakil PAS ini ditarik oleh JAIS.

Sepatutnya Dr Rani ini perlu bermuhasabah diri mencari kesilapan sendiri mengapa tauliahnya ditarik oleh JAIS. Tetapi sudah menjadi dasar ahli PAS... Mereka akan tetap mempertikaikan dan menuduh orang lain. Inikah tahap penceramah agama yang mampu diberikan oleh PAS?


Read more...

SI HARAMJADAH SUDAH GOYANG. TAKUT FILEM BODOHNYA DIHARAMKAN.


Si haramjadah ini sudah goyang. Haramjadah ini menyatakan pengharaman filem bodohnya ini berpunca daripada bantahan yang dilakukan di Perak.

Jika hendak dikatakan filem si haramjadah ini akan diharamkan sebab bantahan itu, si haramjadah ini memang betul. Bantahan akan terus dilakukan oleh masyarakat Islam khususnya sebab perangai si haramjadah ini yang memang haramjadah. Suka-suka dia nak menghina agama Islam.

Saya tidak sama sekali akan menyebut nama dan filem si haramjadah ini di blog ini. Ini kerana menulis nama dan nama filem si haramjadah akan menyebabkan blog ini tercemar dengan najis.

Si haramjadah ini sememangnya patut dapat balasan yang sedemikian rupa. Inilah akibat dari mulut lu yang serupa haramjadah.

"what goes around comes around"

Tetapi laporan MalaysiaKini ini hanya untuk menyejukkan hati orang Melayu sahaja. Sebenarnya inilah cara untuk MalaysiaKini rasis mempromosikan filem si haramjadah ini. Sebab itulah laporan dalam Bahasa Cina MalaysiaKini beria-ia mengangkat si haramjadah ini Jangan tertipu wahai Melayu yang bijaksana.

Yang meghairankan, ada jugak Melayu bangang yang pergi backing si haramjadah ni. Korang dah lupa ke korang agama apa?

Read more...

PANDAI JUGA PAS MELAWAK RUPANYA....


Inilah yang dikatakan mengeluarkan kenyataan tanpa berfikir. PAS mengatakan ada pihak cuba sabotaj sambutan Hari Malaysia. Orang itu siapa lagi kalau bukan Mat Sabu!

Bukankah Mat Sabu yang beria-ia menghina perjuangan polis Bukit Kepong? Mat Sabu juga yang mengeluarkan kenyataan bertentangan dengan pendirian PAS. Apakah orang PAS ini ibarat gajah depan mata tak nampak? Semuanya salah UMNO sahajakah?

Read more...

RUMAH TERBUKA PKR AMPANGAN YANG TIADA SAMBUTAN

>> 17 September 2011

Semasa saya mahu pergi beraya sebantar tadi, saya sempat singgah ke rumah terbuka PKR Ampangan/Gedung Lalang atas jemputan sahabat dalam PKR.

Jumlah hadirin yang hadir amat menyedihkan. Saya bertanya kepada rakan saya berapa ramai yang hadir? Kawan saya menjawab dengan spontan, "tak sampai 150 orang pun...".

Saya percaya jumlah hadirin itu semestinya terdiri daripada ahli Pakatan Rakyat yang lain iaitu PAS dan PKR. Sayangnya saya tidak membawa kamera untuk menunjukkan kepada anda suasana rumah terbuka tersebut.

Inilah tanda-tanda kehancuran PKR di Negeri Sembilan.

Malam ini juga, UMNO cawangan Ampangan mengadakan rumah terbuka di balairaya Ampangan (belakang rumah Undang Sungai Ujong). Suasana semasa saya singgah tadi cukup berbeza dengan sambutan rumah terbuka PKR. Hadirin telah pun memenuhi separuh dairpada ruang balairaya.

Jadi kepada saya menjemput anda sekalian untuk hadir ke majlis berkenaan.

Read more...

MCA OH MCA...

>> 16 September 2011


Di waktu ini, MCA dilihat amat lemah sekali. Setakat ini, kepimpinan MCA masih gagal untuk menyatakan sasaran mereka di dalam PRU yang akan datang.

MCA dilihat lebih gemar untuk mendiamkan diri dari berjuang untuk Barisan Nasional. Hanya kepimpinan parti mereka sahaja yang bertungkus-lumus untuk memperjuangkan parti.

Setakat ini, usaha yang dilakukan MCA untuk menambahbaikkan parti dilihat terlalu kabur. Sebilangan pemimpin mereka juga berada dalam keadaan terdesak.

Segala-galanya bermula apabila perebutan kerusi jawatan MCA. Selepas itu tiada tanda-tanda kebangkitan yang ditunjukkan MCA. Tambah parah, keadaan di dalam MCA sendiri dilihat bercelaru.

MCA sebenarnya kehilangan sokongan golongan muda cina. Ini kerana golongan muda cina lebih gemar menggunakan internet berbanding medium komunikasi lama seperti televisyen dan surat khabar.

Hal ini dimanipulasi dengan baik oleh DAP dengan mengeluarkan dakyah-dakyah parti mereka melalui saluran seperti MalaysiaKini dan RoketKini.

Seharusnya MCA juga mengambil jalan yang sama. Cara kempen mereka amat ketinggalan zaman. Sekiranya MCA tidak memperbaharui cara kempen mereka, mereka akan tetap gagal dalam PRU nanti.

Sehingga kini MCA masih gagal membersihkan imej mereka. MCA digelar DAP sebagai anjing UMNO dan macam-macam lagi. Tetapi rakyat tidak nampak cara MCA menyangkal dakwaan itu. Memang benar selama ini MCA lebih banyak memperjuangkan hak Cina seperti sekolah jenis Cina, Bahasa Cina tetapi sekarang ini kita di arus permodenan yang baru. Tunjukkan kepada rakyat hasil kerja kita supaya rakyat boleh nampak dan menilai kebaikan kita.

Oleh itu, barisan kepimpinan MCA perlu memberikan rawatan segera seperti mana UMNO memberikan rawatan kepada parti. Syukur kepada Allah dimana UMNO telah hampir pulih selepas rawatan. MCA juga memerlukan rawatan sedemikian rupa untuk memperbaiki imej parti yang sudah tercalar.

Read more...

PEMANSUHAN ISA YANG MENJADI TANDA TANYA


Malam tadi, PM mengumumkan pemansuhan akta ISA yang selama ini digunapakai untuk mempertahankan keselamatan negara.

Tidak perlu bercerita panjang mengenai pengumuman itu kerana satu Malaya mendengar dan terkejut dengan perkataan yang keluar dari mulut PM kita.

Mari berbincang kepada keadaan yang berlaku selepas pengumuman tersebut.

PM menyatakan di dalam ucapan beliau bahawa 2 akta baru akan digunapakai untuk menggantikan ISA. Rakyat masih tertanya-tanya akta apakah itu.

Di masa ini, pembangkang telah pun mendapat suntikan moral mengenai pengumuman itu. Dapat dilihat di media pro pembangakang bagaimana mereka meraikannya. Malah ada yang mendakwa tanpa segan silu bahawa mereka berjaya mendesak kerajaan untuk menggugurkan akta tersebut. Memang dasar tak tahu malu.

Di masa ini, saya percaya sekiranya dibincang di parlimen, PM akan mendapat sokongan mudah untuk menggugurkan akta ini. Tetapi, mudahkah bagi PM untuk mendapat sokongan 2/3 untuk melaksanakan 2 akta yang baru itu? Inilah perkara yang menjadi persoalan sekarang.

Di waktu ini saya percaya moral penyokong kerajaan berada di tahap yang rendah kerana mereka masih tertanya-tanya perkara apakah yang bakal menyusul selepas ini. Malah ada juga media pro kerajaan yang menghentam PM atas pengumuman itu.

Saya hanya mampu menyarankan kita di pihak kerajaan agar bersabar dan lihat dahulu arah tuju PM kita.

Marilah belajar dari sejarah. Masih ingatkah kita pada Tun M? Projek pembinaan jambatan Pulau Pinang ditentang hebat suatu masa dahulu. Malah sehinggakan ada ahli UMNO yang menyumbat gol sendiri tetapi akhirnya Jambatan Pulau Pinang diangkat sebagai mercu tanda Malaysia. Akhirnya siapakah yang mendapat penghargaan terhadap pencapaian tersebut? Mungkinkah PM mahu membawa cara yang sama yang diperkenalkan oleh Tun M?

Sejarah telah mencatatkan di mana kita di pihak kerajaan boleh bersabar selama 2 tahun untuk memberikan peluang kepada Pak Lah untuk memperbaiki UMNO. Di waktu itu kita berada pada tahap yang paling lemah. Pak Lah gagal lalu  kita kehilangan majoriti 2/3. Sekiranya kita boleh bersabar dengan Pak Lah, mengapa kita tidak boleh bersabar dengan PM yang baru mengumumkan pemansuhan ISA ini malam tadi?

Berilah peluang kepada PM kita. Kitalah yang mencorakkan hala tuju parti kita. Tidak perlulah menghentam mana-mana pihak di waktu ini kerana apa yang terbaik boleh dilakukan kita hanyalah bersabar. Insyaallah, kesabaran itu ada hikmahnya.

Read more...

JAWAPAN MAT SABU MENGENAI VIDEO SEKSNYA


Bukankah selama ini Mat Sabu amat hebat berbicara? Bukankah ucapannya benar-benar menghiburkan puak khawarij PAS? Kenapa bila kena batang hidung sendiri Mat Sabu hilang kepetahan bercakapnya? Kalau diam tandanya setuju. Bukankah begitu?

Semakin banyak aib Mat Sabu yang ditunjukkan oleh Allah. Apakah Mat Sabu masih belum insaf lagi? Mungkin inilah balasan yang Allah berikan terhadap mereka yang gemar mengata dan membuka aib orang lain. Siapa yang menggelar Anwar Ibrahim sebagai al-Juburi?

Masih ada harapan lagikah PAS sekiranyan orang yang rendah akhlaknya seperti Mat Sabu ini menjadi timbalan presiden? Fikir-fikirlah wahai orang PAS.

Read more...

SELAMAT MENYAMBUT HARI MALAYSIA DAN PESTA TANGLUNG

>> 15 September 2011


Saya mengucapkan kepada seluruh warga Malaysia selamat menyambut Hari Malaysia dan Pesta Tanglung kepada kaum Cina khususnya. Semoga perpaduan di antara kita semakin terjalin rapat.

Ikhlas daripada,
Tauke Ikan

Read more...

AKHIRNYA, PAS BAKAL BUNGKUS SEBELUM BERJUANG


PAS akan gulung tikar lebih awal dari PKR. Itulah yang mampu dikatakan setakat ini.

Akibat keceluparan Mustafa Ali, PAS menerima akibat. UMNO Selangor telah pun memfailkan saman sebanyak RM 10 juta berkaitan kenyataan Mustafa Ali yang mengatakan terdapat bukti UMNO mendalangi serbuan JAIS ke atas DUMC.

Sehingga kini Mustafa Ali masih gagal untuk membuktikan sebagai apa yang dikatakan "bukti" oleh dia sendiri. Nampaknya akibat terlebih pandai atau pandai-pandai, nasib PAS benar-benar di hujung tanduk.

Apakah PAS akan membiayai saman ini atau Musatafa Ali sendiri akan membiayainya? Mustahil untuk Mustafa Ali membiayai saman ini secara individu. Sekiranya PAS yang akan membiayai saman tersebut, dimanakah PAS mahu mencari duit? Caranya hanya satu sahaja. Lihat gambar di bawah untuk melihat cara PAS mencari duit sekelip mata.


Ya. Inilah cara PAS dari dahulu lagi untuk mendapatkan wang dengan sekelip mata. Di mana ada PAS, di situ ada derma. Jadi selepas ini, bersiap sedialah wahai AJK kutipan derma PAS kerana anda pasti perlu kerja lebih masa untuk mencari RM 10 juta.

Read more...

MEMANG BANGSAT! KAFIR MEMPERMAINKAN AZAN DI GEREJA!


KDN, sila siasat benda ini. Sungguh biadap sekali golongan ini. Apakah anda berasa gembira apabila agama anda dipermainkan oleh orang lain? Sesungguhnya mereka inilah syaitan yang bertopengkan manusia!

Read more...

SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KE 3 PUTRAJAYA

>> 14 September 2011

Hari Jumaat ini, genaplah penipuan Anwar Ibrahim mengenai penguasaan Pakatan Rakyat di Putrajaya. Sempena itu, saya mengucapkan selamat menyambut ulang tahun ke 3 kepada Pakatan Rakyat yang berjaya menguasai Putrajaya (dalam mimpi).

Seharusnya pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat perlu sedar, Anwar sebenarnya seorang ahli politik yang berlandaskan kepada penipuan.


Seharusnya ahli Pakatan Rakyat juga perlu sedar, mengapa terlalu banyak pemimpin-pemimpin pakatan seperti Ezam, zul Nordin, Nallakarupan dan ramai lagi meninggalkan pakatan.

Apakah tidak cukup jelas selama ini? Sampai bilakah mereka ini mahu dipelopori oleh segenap penipuan? Tidak cukupkah bukti yang ditunjukkan Allah keatas pemimpin pakatan ini?

Paling saya hairankan, mengapa ahli-ahli PAS hanya mehu mendiamkan diri? Apakah hukumnya menghalalkan kemungkaran di kalangan pakatan?

Tidak perlu bercerita panjang di sini. Saya masih berpegang kepada pendirian yang "hak pasti berdiri". Dahulunya saya amat tertarik dengan PAS sehinggakan hampir menyertai PAS kerana perjuangannya. Alhamdulillah, saya tidak menyertai PAS. Rupa-rupanya PAS tidak lebih dari sekadar gah pada nama. Perjuangannya hanya berkiblatkan kuasa, bukannya agama seperti yang dicanagkan pemimpin mereka.

Inilah yang dikatakan tentera "ahzab" di dalam al-Quran. Mereka ini juga penjual ayat tuhan dengan harga yang murah. Hancurlah PAS pada PRU nanti.

Berbalik kepada penipuan 16 Septamber, saya menyarankan kepada ahli Pakatan Rakyat, sudah sampai masanya anda meninggalkan pakatan yang penuh penipuan ini.

Read more...

SUDAH SAMPAI MASANYA KDN MENGGUNAKAN ISA


Kerajaan diugut sedemikian rupa? Apakah langkah terbaik untuk mereka ini  yang gemar mencetuskan huru-hara dalam negara?

Saya percaya jika di Amerika, apabila kerajaan pimpinan Barrack Obama dikecam melalui media seperti ini, maka dengan segeralah FBI akan menangkap mereka. Mereka akan disiasat habis-habisan dan peluang mereka untuk kembali ke landasan politik adalah amat tipis sekali.

Apakah KDN masih belum melihat? Di waktu kerajaan terlalu berlembut dengan perosak negara ini, mereka mengambil kesempatan untuk menghancurkan kedaulatan negara.

Sememangnya KDN perlu bertindak dengan lebih tegas kerana itu sememangnya tugas KDN. Tidak perlu untuk KDN menambah satu lagi isu yang gagal ditangani dengan baik.

Read more...

MARI LIHAT JASA PAKATAN RAKYAT YANG MEMBUATKAN BN TEWAS

>> 13 September 2011

Kejayaan Pakatan Rakyat sememangnya diakui hebat. Mereka benar-benar memperjuangkan hak rakyat. Pemimpin-pemimpin mereka juga adalah amat hebat sekali. Lihat sahaja apabila pemimpin Pakatan Rakyat berceramah. Kesemua permintaan mereka diusahakan atas nama "untuk rakyat" atau "selamatkan Malaysia". Malah lebih tepat lagi "perubahan baru".

Selama 3 penggal setengah ini, memang banyak yang diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat untuk rakyat. Di bawah ini ada dinyatakan mengenai jasa-jasa Pakatan Rakyat dan buktinya sekali yang pasti akan membuatkan BN kecut perut.

1. Menghalalkan zina untuk rakyat.


2. "Main belakang" bersama rakyat.

3. Sapu bini rakyat untuk .....rakyat ke pemimpin?

4. Menipu untuk rakyat.

5. "Putar alam" atau "poo-singh" untuk rakyat.
Dahulu begini

Sekarang begini

6. Mengkafir sesama Islam untuk rakyat.

7. Menyokong murtad untuk rakyat.

8. Menggalakkan maksiat untuk rakyat.

9. Penternakan babi di kawasan umat Islam untuk rakyat.

10. Menjual agama Allah untuk rakyat.

Surah Aura? Surah dari kitab manakah itu?

11. Mencetus huru-hara untuk rakyat.

12. Anti Islam untuk rakyat.


13. Tidak menghormati ketua agama Islam untuk rakyat.

14. Menyokong pluralisme untuk rakyat.

15. Rasuah untuk rakyat.

16. Kurang ajar dan biadap untuk rakyat.

Jadi, setelah dinyatakan di atas ini mengenai jasa Pakatan Rakyat, dapatlah disimpulkan bahawa mereka jelas amat baik dari BN. Barisan kepimpinan mereka amat kukuh dan berdisiplin. Saya percaya selepas membaca artikel ini, anda pastinya akan bertambah berminat untuk menyertai Pakatan Rakyat.

Oleh itu, anda boleh mendaftar sebagai ahli Pakatan Rakyat di www.pakatanrakyat/pergijahanam.com.my. Ahli UMNO dialu-alukan untuk menyertai Pakatan yang hebat ini. Sekian.

Read more...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP