SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN

>> 31 August 2011


Selamat menyambut Hari Kemerdekaan. Semoga negara Malaysia yang murni sentiasa dilimpahi rahmat. Dirgahayu negaraku.

Salam kemerdekaan,
Tauke Ikan

Read more...

DAP SERAP ANUTAN REPUBLIK DALAM ROH PERJUANGAN PAS

SEANTERO dunia tahu DAP, atau nama panjangnya Democratic Action Party saudara kembar seiras PAP, People’s Action Party.

Agenda dan dasar perjuangan DAP dan PAP sama – mahukan sebuah kerajaan republik, kononnya semuanya sama rata sama rasa, sesuai dengan ideologi demokrasi acuan dan anutan mereka.

Kembarnya berjaya di Singapura. Impian itu juga mesti menjadi realiti di Malaysia. Namun begitu sistem republik tidak boleh dilaksanakan di Malaysia atas sebab-sebab tertentu demi menjaga kedaulatan Islam, institusi raja-raja dan martabat melayu.

DAP menyusun pelbagai rancangan sekiranya Malaysia berjaya dikuasai oleh pembangkang.
Sebenarnya DAP tidak peduli untuk martabatkan agama islam dan adat istiadat raja-raja Melayu.

Dasar republik ciptaan DAP adalah sama rata sama rasa. Ini akan membuatkan kuasa para Sultan dan raja-raja di negeri akan hilang.

Telah banyak contoh sistem republik yang sudah pun menghilangkan kuasa raja-raja di negara lain.

Ideologi republik yang diperjuangkan oleh DAP wajib ditolak oleh umat Islam dan masyarakat melayu khususnya.

Mantan Perdana Menteri Singapura, Lee Kwan Yew pernah menyeru umat Islam negara itu melonggarkan pegangan agama Islam kerana dianggap punca kemerosotan taraf hidup masyarakat Singapura.

Kini rakan sekongkol DAP, iaitu Pas pun berbuat demikian. Pas korbankan perjuangan negara Islam.

Hakikatnya pakatan pembangkang sudah lama mengamalkan dasar republik dibantu secara tidak sedar oleh Pas.

Cuma DAP menunggu masa PRU 13 untuk menterjemahkannya.
Nauzubillah min zalikk!

HAJI Z
KUALA LUMPUR


sumber: umno online

Read more...

SALAM AIDILFITRI

>> 30 August 2011


Saya sebagai pemunya blog mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada seluruh warga Malaysia yang menyambut perayaan ini. Di hari yang baik ini juga saya memohon maaf zahir dan batin.

Salam ikhlas,
tauke ikan dan keluarga

Read more...

ORANG YANG LUPA INGATAN MAHU SAMAN UTUSAN

>> 29 August 2011


Presiden Syiah Malaysia, Mohamad Sabu akan menyaman Utusan atas berita yang didakwa palsu.

Persoalannya, bagaimana Mat Sabu mahu menyaman Utusan sedangkan dia sendiri mengakui tidak ingat apa yang diucapkannya di ceramah Tasek Gelugor?

Rakaman video mengenai ceramah "menghina wira negara" juga telah disebarkan oleh para blogger pro kerajaan. Utusan menulis berita itu berdasarkan video yang dikeluarkan. Bukti telah cukup untuk mengatakan Mat Sabu menghina pejuang negara. Apakah yang mahu dipusing lagi oleh Mat Sabu?

Di akhir artikel haprakah ini juga masih menghina tokoh negara.

"Selain itu, Utusan melaporkan, timbalan presiden PAS itu, dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu, turut mendakwa Datuk Onn dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana menganggap mereka sebagai pegawai British."

Seharusnya Mat Sabu membaca buku teks sejarah sekolah menengah untuk membaca mengenai sejarah kemerdekaan negara. Ternyata pengetahuan Mat Sabu mengenai sejarah kemerdekaan negara ini diambil dari sumber-sumber yang tidak diiktiraf seperti komunis dan DAP.

Tahniah Mat Sabu kerana berjaya membuka pekung anda sendiri sebagai seorang yang berfahaman bintang tiga seperti Nizar Jamaludin.

Read more...

APAKAH PERLU SYARAT DILONGGARKAN?


KUALA LUMPUR, 26 Ogos – Kementerian Pelajaran menggubal syarat baru kelayakan minimum kemasukan tingkatan satu ke Sekolah Berasrama Penuh (SBP) iaitu keputusan Ujian Peperiksaan Sekolah Rendah (UPSR) 3A 2B bagi murid daripada keluarga miskin dan 4A 1B bagi murid luar bandar, mulai tahun depan.

Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata syarat baru itu bertujuan membantu dua kategori murid itu mendapat pembelajaran yang lebih sempurna dan memberi peluang kepada mereka untuk ke SBP.

“Matlamat utama adalah supaya murid-murid ini akan mendapat kelulusan pada peringkat tertinggi dan mampu untuk merubah taraf hidup keluarga mereka ke arah kehidupan yang lebih berkualiti,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Antara kriteria pemilihan murid ke SBP sebelum ini ialah keputusan 5A dalam UPSR dan aktif dalam kegiatan kokurikulum.

Muhyiddin berkata kementerian sedar murid-murid daripada keluarga miskin dan murid dari sekolah luar bandar ramai yang ketinggalan dan kurang mampu untuk mendapatkan bantuan seperti kelas tambahan berbayar selain ada yang tidak dapat menumpukan kepada masa pembelajaran yang sempurna kerana hidup keluarga yang susah.

“Kementerian juga mendapati pendedahan kelompok ini kepada pembelajaran am dan dunia luar amat terhad disebabkan oleh kedudukan rumah, sekolah dan keluarga mereka yang kurang mampu,” katanya.

Muhyiddin berkata Kementerian Pelajaran sentiasa memikirkan dan mengambil langkah untuk membantu para pelajar yang tidak berkemampuan dan yang ketinggalan seperti pelajar miskin dan pelajar di luar bandar.

Menurut kenyataan itu, pelajar miskin dikategorikan berdasarkan pendapatan keluarga yang merujuk kepada ketetapan Pendapatan Garis Kemiskinan (PGK) Mengikut Wilayah 2007 iaitu sebanyak RM720 sebulan bagi Semenanjung Malaysia, RM960 sebulan bagi Sabah dan Labuan serta RM830 sebulan bagi Sarawak.

Menurut data lokasi sekolah Kementerian Pelajaran, sebanyak 4,319 sekolah rendah dikategorikan sebagai lokasi luar bandar manakala 830 buah lokasi pedalaman.

Secara jujurnya, apakah perlu KPM melonggarkan syarat kemasukan ke SBP? Saya merasakan tidak perlu kerana memang diketahui selama ini SBP sememangnya mengutamakan pelajar-pelajar yang berasal dari keluarga yang berpendapan rendah.

Tambahan pula sekarang ini jumlah murid cemerlang yang tidak mendapat tawaran juga sungguh ramai. Saya menggesa KPM agar menkaji dahulu isu ini dengan lebih mendalam untuk menjaga kualiti pencapaian SBP.

Saya juga berasal  dari SBP dan saya amat faham dengan selok-belok pelajar SBP. Bantuan sememangnya sentiasa disediakan. Tawaran biasiswa melimpah-limpah di SBP seperti biasiswa Petronas, Telekom dan sebagainya. Malah di zaman saya, ada pelajar yang mendapat biasiswa daripada pihak luar seperti Tiger Woods Foundation dan Shell-Exxon.

Sekiranya kualiti tidak dijaga, saya percaya pihak-pihak yang menyumbang biasiswa di SBP kemungkinan akan menarik diri. Inilah kerisauan saya supaya boleh dibincangkan oleh KPM.

Read more...

SIFAT-SIFAT MUNAFIK ORANG ISLAM PAKATAN

>> 28 August 2011

“Empat sifat, siapa yang bersifat dengannya bererti ia seorang munafik yang nyata, dan siapa yang mempunyai salah satu dari sifat-sifat itu bererti ia mempunyai satu sifat munafik sehingga ia meninggalkan sifat itu iaitu : Apabila bercakap ia dusta, apabila berjanji ia mungkiri, apabila ia mematerikan perjanjian ia cabuli perjanjian itu dan apabila berbalah (bertengkar) ia sentiasa ingin menang.” (Riwayat oleh al’Syaikhan dari Ibn ‘Amr)

1. Apabila bercakap ia dusta



2. Apabila berjanji ia mungkiri

3. Apabila ia mematerikan perjanjian ia cabuli perjanjian itu



4. Apabila berbalah (bertengkar) ia sentiasa ingin menang


Tidak cukupkah untuk mengatakan PR itu munafik?

Read more...

BILA SI BEBAL MENGAKU PAKAR EKONOMI...


Si Mahfus sekali lagi mengakui kehebatan dirinya dalam ekonomi. Sijil ekonomi yang diperolehi dari Khawarij and Bebal University of Kedah benar-benar menonjolkan ketokohannya.

Pertamanya, pertuduhan Mahfus ini tidak langsung berasas.

"Lesen-lesen monopoli seperti beras, gula, permit import (AP) kereta, konsesi tol lebuhraya dan lain-lain diberikan kepada kroni-kroni Umno dan BN."

Mengapa PR begitu biadap sekali menunduh dan menfitnah BN? Apakah itu sahajakah kemampuan mereka selain melanggan pelacur dan sapu bini orang?

Adakah si Mahfus ini benar-benar pasti yang Robert Kwok raja gula Malaysia seorang yang pro BN? Mahfus tidak takut dosa fitnahkah? Mahfus ingin menyertai Mat Sabu sebagai MaharajaFitnah Malaysiakah?

Lagi satu, kajian mana yang menyatakan dasar monopoli akan menjurus kepada inflasi? Apakah si Mahfus ini pernah belajar konsep "piscal policy" dan "monetary policy" dalam ekonomi?

Saya seorang yang berjurusan perniagaan. Sepanjang pembelajaran saya, belum pernah lagi ada isu monopoli yang menyebabkan inflasi. Ini kerana kedua isu ini tidak berkait langsung! Saya hairan dimanakah Mahfus mempelajari polisi baru ini.

Keduanya, kenyataan Mahfus ini dari fakta mana?

"Pertama, kenaikan harga makanan di negara ini berkali ganda lebih tinggi dari kenaikan harga di peringkat global seperti yang dibuktikan oleh angka-angka Pertubuhan Makanan dan Pertanian, Bangsa-bangsa Bersatu (FAO).

Kedua, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Bank Dunia telah menjangkakan perkara itu sejak dua tiga tahun yang lalu dan sudah cukup amaran yang diberikan, mengapa kerajaan Umno BN tidak mengambil langkah pembaikan yang sewajarnya?" Mahfuz mempersoalkan."

Ini kenyataan yang diputarbelitkan oleh Mahfus. Harga barang makanan masih terkawal dan tidak memberikan banyak kesan kepada negara. Penggunaan dalam negara adalah mencukupi dengan kita banyak mengimport makanan daripada negara jiran seperti Thailand dan Indonesia untuk menngimbang tahap kegunaan dan penghasilan.

Statistik yang dikeluarkan oleh FAO sendiri menyatakan tahap penggunaan makanan di Malaysia adalah lebih rendah di antara negara Asia Pasifik yang lain (klik sini). Jadi secara lahiriah ekonominya, bagaimana akan ada kenaikan harga yang tinggi sekiranya tahap penggunaan yang rendah? Sila jawap Mahfus. Mengapa kenyataan anda bertentangan dengan konsep asas ekonomi? Adakah angka-angka yang dilihat di laman web FAO itu adalah satu lagi konspirasi UMNO seperti yang pernah didakwa Anwar Ibrahim tehadap kes liwatnya?

Saya masih tertanya-tanya. Inikah calon pakar ekonomi yang mampu ditawarkan PR kepada rakyat Malaysia? Jika Mahfus menjadi menteri kewangan, saya percaya Malaysia akan muflis tidak sampai setahun. Dan yang paling penting, Mahfus diminta untuk mengkaji dahulu sebelum mengeluarkan pendapat supaya tidak menjadi bebal.

Read more...

MAT SABU , LU JANGAN NAK KURANG AJAR!



Kenyataan Mat Sabu amat kurang ajar sekali. Tindakan Mat Sabu memperlekehkan pejuang negara sangat dikesali.

Saya sendiri berasa amat marah. Pengkhianat negara dijulang tetapi wira kemerdekaan dicerca? Inikah semangat patriotisme seorang pemimpin PAS?

Saya berasa marah kerana ramai dikalangan ahli keluarga saya yang menerima akibat daripada keganasan komunis.

Pak cik saya ASP Zambry, pengasas skuad VAT 69. Beliau gugur di perbatasan untuk mempertahankan negara akibat tembakan komunis. Bapa saya sendiri sehingga kini tempang kerana terpijak jerangkap samar komunis di Bentong, Pahang. Bapa saya tidak pernah menerima apa-apa bantuan semenjak pencen melainkan wang pencen yang hanya RM 300.

Saya menyuarakan kepada bapa kenapa tidak meminta bantuan? Bapa saya menyatakan tidak perlu kerana kita sudah menikmati hidup yang baik. Wang yang ada itu berilah kepada orang yang lebih memerlukan. Inilah kenyataan seorang pejuang sebenar. Bukannya seperti Mat Sabu yang bercakap hanya untuk meraih undi.

Saya percaya betapa kesalnya golongan seperti bapa saya kerana mereka bermati-matian mempertahankan rakyat Malaysia di waktu dahulu tetapi sayangnya, orang seperti Mat Sabu ini tidak tahu langsung menghargainya.

Seharusnya Mat Sabu ini perlu diajar kerana mengeluarkan kenyataan ini. Inilah petualang negara yang sebenar.

Read more...

BAB INI PALING DISUKAI UMNO

>> 27 August 2011

PAS mengadakan munajat pilihanraya di Stadium Sultan Mohammad Ke IV, Kelantan.


Antara isi munajat itu ialah memohon petunjuk Allah bagi menghadapi kekotoran pilihanraya yang didakwa didalangi BN.

"Menurutnya, hanya doa sebagai senjata akhir bagi orang Islam ketika berdepan dengan kegentingan bagi menghadapi pilihan raya bila mana pihak lawan cuba menggunakan pelbagai taktik kotor untuk mengekalkan kuasa."

Apakah PAS masih belum mempelajari apa-apa dari munajat mereka yang lepas? Solat hajat telah banyak kali dilakukan, tetapi golongan khawarij ini masih tidak mahu mengambil pengajaran.

BN dituduh dengan pelbagai pertuduhan oleh PAS. Apabila Allah mengabulkan dengan menunjukkan kebenaran, mereka menepis pula kebenaran itu. Jika tidak, masakan ada ayat "video itu besi" yang dikeluarkan presiden PAS?

Ternyatalah orang PAS ini hanya bertopengkan agama. Bukankah itu sifat orang munafik.

Saya amat bersetuju apabila PAS mengadakan munajat seperti solat hajat dan doa beramai-ramai. Ini kerana semakin banyak penipuan PR yang akan ditunjukkan oleh Allah.

Kadang-kala yang merasa kasihan melihat ahli PAS yang terlalu taksub kepada politik sehinggakan ada yang sanggup mati kerana parti itu seperti Ibrahim Libya.

Saya mendoakan agar Allah menunjukkan kita ke jalan kebenaran. Bongkarkan lagi penipuan PR dan mereka yang degil itu ternyatalah di dalam golongan yang sesat.

Read more...

LAWAK PETANG

Seorang lebai dalam perjalanan pulang dari rumah sahabatnya. Di tengah jalan, dia terjumpa seorang rakannya, Seman.

Seman: Dari mana Lebai?

Lebai: Dari rumah Siva.

Seman: Buat apa kat rumah Siva? Ada makan-makan ke?

Lebai: Saje sembang-sembang. Lepas tu bini Siva masak untuk kami makan. Sedap juga.

Seman: Masak ape?

Lebai: Kari biawak.

Seman: Habis tu, lebai makan ke?

Lebai: Aku tak makan kari tu, aku makan kentangnya je.

Seman: Hah!??

Cerita di atas adalah sindiran untuk kerajaan negeri Selangor menangani isu murtad. Saya hairan, bukankah menentang murtad itu adalah jihad? Tetapi mengapa masih ada wakil dalam kerajaan negeri Selangor yang masih mempertahankan gereja tersebut? Islam versi apakah itu?

Read more...

APAKAH MASIH ADA HARAPAN UNTUK PKR?

Apakah masih ada harapan untuk PKR? Persoalan ini semakin hari semakin jelas. Saya percaya rakyat mempunyai jawapan yang tersendiri.

Pemasalahan sentiasa melanda pucuk pimpinan parti tersebut. Antaranya:

1. Adun Sri Muda menghadapi tuduhan mahkamah kerana menghina sultan.
2. Tuduhan liwat Anwar Ibrahim dan video klip bersama China Doll.
3. Saman akan dikemukakan kepada Zuraida mak lampir.
4. Khalid Ibrahim dalam terkapai-kapai dalam isu gereja DUMC dan menghadapi tindakan kerana menggunakan nama sultan.
5. Fuziah reaktor yang terkantoi menipu selepas pendedahan daripada ahli parlimen PAS.
6. Tian Chua yang menipu kerana mendakwa diserang polis.

Ini hanya sedikit sahaja daripada permasalahan yang ada. Ini belum lagi dikira ahli yang lompat parti seperti Zahrain dan Gobalakrishnan. Tambahan pula saya mendengar banyak juga desas-desus yang mengatakan ahli-ahli PKR di Seremban yang akan lompat parti. Masalah cawangan tak perlu cerita la. Setiap kali mesyuarat cawangan ada sahaja cerita ahli yang bertegang leher.

Bagaimana PKR hendak menghadapi PRU sekiranya mereka sudah tewas sebelum bertempur? Ini yang dikatakan persiapan?

Saya percaya PKR hanya menanti masa untuk tutup kedai. Anwar Ibrahim sendiri gagal untuk menyelamatkan parti ini.

Saya juga percaya dengan bungkusnya PKR, PAS dan DAP akan menyambut gembira kerana mereka akan memperolehi lebih kerusi tetapi pada masa yang sama, pertelingkahan lama akan berulang kerana parti yang menghubungkan mereka ini telah lingkup.

Saya percaya PAS dan DAP dalam dilema politik. PAS dan DAP memerlukan PKR untuk menyatukan dua parti yang berlainan ideologi tetapi PKR juga liabiliti kepada mereka. Calon yang akan dipertandingkan oleh PKR belum tentu menjamin kemenangan kepada mereka.

Tetapi PAS dan DAP dilihat masih baik melakonkan bagaimana mereka menyokong PKR. Jika benar mereka menyokong PKR, mengapa setiap usul yang dikeluarkan PKR perlu dikaji dahulu oleh PAS dan DAP dan mereka mengeluarkan kenyataan dengan penuh hati-hati? Ini menandakan mereka sendiri hilang kepercayaan kepada PKR terutamanya Anwar Ibrahim.

Setelah pembongkaran penipuan 16 September, semain ramai yang hilang kepercayaan terhadap PKR. Ini secara tidak langsung menghentam Pakatan Rakyat yang turut dianggotai PAS dan PKR.

Saya menyeru jentera BN, gunalah peluang ini sebaik mungkin. Kuburkan satu-persatu musuh kita. Lenyapkan petualang negara ini secepat mungkin.

MAJULAH BARISAN NASIONAL UNTUK RAKYAT MALAYSIA.

Masih adakah manusia yang mempercayai penipuan ini?


Read more...

MALAYSIAN INSIDER DISAMAN! PADAN MUKA LU!

>> 26 August 2011

Bekas pengerusi MAS, Tan Sri Tajudin Ramli memfailkan saman RM200 juta terhadap Malaysian Insider minggu lalu atas dakwaan memfitnah beliau dalam satu artikel yang disiarkan oleh portal berita tersebut.Tajudin menamakan ketua eksekutif yang juga editor portal berita tersebut, Jahabar Sadiq serta wartawannya Shazwan Mustafa Kamal sebagai defenden.

Ia ekoran penyiaran satu artikel pada 31 Mei 2011 yang bertajuk ‘MACC clears AG of graft allegation’.
  
Tarikh 19 September ditetapkan untuk pengurusan kes tersebut di hadapan Hakim Harminder Singh Dhaliwal.Menerusi pernyataan tuntutan, Tajudin mendakwa portal berita itu menerbitkan kata-kata fitnah dalam sebuah artikel pada 31 Mei 2011.


Beliau turut mendakwa bahawa portal terbabit mengulang beberapa kata-kata fitnah menerusi artikel lain walaupun telah dipohon menerusi surat supaya tidak berbuat demikian dan pengulangan itu menunjukkan portal terbabit berniat jahat.


Tajudin berkata The Malaysian Insider membalas suratnya dengan penegasan bahawa kata-kata di dalam artikel itu bukan fitnah dan ia mempunyai pelbagai sumber maklumat.-KL Today


Malaysian Insider dah kena, bila MalaysiaKini nak kena pulak? Alang-alang biar semua portal pembohong ni bungkus.

Read more...

BRIAN McDONALDS BUAT LAWAK


Keterangan di mahkamah hari ini agak kelakar. Brian McDonalds, pakar DNA Anwar menyatakan kemungkinan terdapat sperma Saiful dalam duburnya sendiri.

Tidak disangka kenyataan bodoh ini dikeluarkan oleh seorang pakar. Apakah Anwar ingin bergantung kepada orang yang mengeluarkan kenyataan bodoh seperti ini? Jika begini makin gelaplah masa depan Anwar ibrahim. Semakin bodoh kenyataan pakar-pakar upahannya.

Dr McDonalds kemudiannya mempertikaikan kebenaran mengenai keadaan sperma yang masih baik walaupun sampel diambil selama lebih 100 jam.

Pakar-pakar Anwar tidak habis-habis melawan fakta sains.

Biar saya terangkan daripada mata pelajaran biologi tingkatan 5.

Sperma mampu bertahan di suatu kawasan lembab secara purata lebih 4 hari. Kelembapan ini membantu sperma untuk hidup kerana apabila sampel air mani kering, sperma akan turut mati. Lubang dubur sememangnya diketahui menghasilkan kelembapan secara neutral dan keadaan itulah yang menjaga kelembapan dan keadaan sperma yang berada dalam keadaan baik. Kerana itu tidak hairan mengapa sampel yang diambil dari dubur Saiful tidak tercemar walaupun selepas 100 jam.

Nampaknya hujah McDonalds masih tidak mampu menyangkal fakta. Semakin dekatlah Anwar ke Sungai Buloh nampaknya. Muahahahaha....

Read more...

MEMANG KELAKAR LA! UNTUNG LA LU GOMO


Apa cerita la pulak si Khalid ni. Khabarnya nak saman sangat si Papagomo, saman je la. Tunggu apa lagi?

Nak saman papagomo tapi takde maklumat? Muahahaha....

“... bagi memulakan ‘perjuangan’ ini, saya ingin memohon supaya Papa Gomo menyatakan nama penuh, nombor kad pengenalan dan alamat penuhnya supaya dapat saya minta peguam saya untuk menyaman beliau dalam isu ini.

“Maka saya berharap agar rakannya yang membaca blog saya boleh menyampaikan permohonan saya ini kepadanya,”


Paling kelakar pasal si Khalid ni, dia mintak nama penuh dan no IC si gomo. Tak kelakar ke tu? Lu yang nak saman, lu la yang carik sendiri. Bukannya si Gomo nak saman lu, lu yang nak saman Gomo! Apa punya bebal da...

Hoi Khalid, apa guna si Latifah Koya tu kalau maklumat Gomo pun tak dapat cari? Dia peguam yang tak payah kerja ke?

Bukan main ramai lagi wakil PR yang ada masa buat report hari tu, tak kan seorang pun tak de maklumat si Gomo ni? Kalau macam tu macam mana nak saman?

Hai la Gomo, untung la nasib kau dapat orang macam ni yang nak saman kau. Muahahaha...

Read more...

BRIAN McDONALDS VS FAKTA

>> 25 August 2011

Semalam, barisan pakar upahan Anwar yang diketuai Dr Brian McDonalds mempertikaikan mengenai ketelusan dan piawaian makmal DNA Jabatan Kimia Malaysia.

Sankara Nair yang peguam Anwar menyatakan bahawa pemeriksaan dari pihak pembelaan mendapati ujian yang dilakukan okleh pihak makmal tidak akan diterima di mahkamah kerana tidak mendapat pengiktirafan antarabangsa.


Hari ini lain pula ceritanya. Surat yang menunjukkan pengiktirafan antarabangsa kepada makmal DNA tersebut diserahkan mahkamah.



Nampaknya isu pengiktirafan tidak timbul lagi. Nampaknya barisan pembela Anwar perlu memikirkan taktik baru.

Taktik terbaru pihak pembelaan ialah mendakwa pihak pendakwaraya membawa bukti yang tidak lengkap dan diubahsuai.

Dr Brian McDonalds mempertikaikan kaedah eksperimen yang digunapakai dalam menguji DNA yang diambil dari dubur Saiful Bukhari. Dr McDonalds mengatakan kemungkinan pendakwaraya mengubahsuai bahan bukti tetapi apabila ditanya bagaimana, dia menjawab tidak tahu.

Pertuduhan McDonalds ini agak berat kerana akan menentukan bukti diterima atau tidak di mahkamah. Tetapi, persoalan yang paling besar, bagaimana Dr McDonalds mengetahui prosiding eksperiman tersebut sedangkan dia bukannya seorang daripada panel pakar yang mengambil DNA dari dubur Saiful? Apakah dakwaan McDonalds ini mempunyai asas atau sekadar temberang kedai kopi macam ahli PAS?

Hari ini dah kantoi, esok pun mau kantoi ka?
Hujah akan disambung esok.

Semalam pusing lain, hari pusing lain. Pusing-pusing tapi kat situ jugak. Pusinglah macam mana pun nuar, kau tetap kantoi punya. Suruhlah Sankara berhujah lagi 300 jam pun, makin lama kes ni makin dekat kau ke Sungai Buloh. Muahahahaha......

Read more...

INIKAH TAHAP PATRIOTISME AHLI PKR?


Hishamudin Rais mengeluarkan kenyataan bangsat ini di suara keadilan online.

Kenyataan Isham mencerminkan sikap bodoh beliau yang dijangkiti daripada Anwar Ibrahim. Kenyataan Isham juga hanya mencerminkan pendapat dia sahaja tetapi tidak mewakili pendapat seluruh rakyat Malaysia.

Apakah Isham tidak pernah menikmati kebaikan daripada kemerdekaan? Apakah selama negara ini merdeka, keadaan Isham bertambah buruk dari sebelum merdeka?

Isham, ini nasihat saya kepada anda dan seluruh ahli PKR.

Tuhan memberikan kamu kebijaksanaan untuk membantu sesama manusia, bukannya memecah-belahkan manusia lalu mengajak mereka kufur nikmat ke atas kurniaan Ilahi.

Apakah anda pernah hidup dan berpolitik semasa era sebelum merdeka? Saya percaya anda tidak pernah melakukannya. Politik pada zaman itu memerlukan nyawa dan kebijaksanaan. Pada bila-bila masa rumah-rumah ahli politik akan diserbu dan nyawa mereka akan diancam. Maka apabila tiada nyawa, kebijaksanaan tidak berguna lagi.

Pada zaman ini, anda bebas berpolitik tanpa mengira siang dan malam. selagi anda tidak mengganggu orang lain, tindakan anda tidak akan dikawal. Sedangkan semasa anda menyampaikan ucap politik anda di pentas, terdapat pihak polis yang mengawal anda kerana ditakuti terdapat apa-apa musibah yang menimpa anda. Tidak bersyukurkah anda dengan kurniaan ini?

Sebelum merdeka, segala keputusan anda adalah terbatas. Untuk membuka lampu diwaktu malam sekalipun anda perlu meminta izin daripada balai polis terdekat kerana perintah berkurung bergelap dikuatkuasakan.

Hari ini anda yang menentukan apa yang mahu anda lakukan. Jika anda mahu tidur, tidur shaja tanpa meminta izin. Apakah ini yang dimaksudkan kamu kegelapan kemerdekaan?

Saya menyarankan kamu agar belajar daripada sejarah kemerdekaan Republik Ireland sekiranya kamu masih tidak mensyukuri kemerdekaan negara ini dari British. Lihatlah bagaimana perjuangan tokoh mereka seperti Michael Collins dan Éamon de Valera  yang lebih susah daripada kemerdekaan negara ini.

Saya berharap agar janganlah sesiapa yang mempertikaikan kemerdekaan negara ini. Jika ada, ternyatalah mereka seorang bodoh kerana kemerdekaan negara itu ialah sejarah dan sejarah tidak boleh diubah-ubah. Sesungguhnya Isham tergolonglah dalam golongan manusia yang kufur nikmat.

Read more...

LAGI MAU TUDUH ORANG LAIN KA?


PAS masih lagi menuding jari atas peristiwa pemeriksaan JAIS di DUMC. Tuduhan ini bagaimanapun tidak dapat menutup tembelang PAS yang masih lagi tidak mengeluarkan pendirian mengenai isu DUMC tempoh hari.

Tuduhan UMNO tidak berusaha membanteras murtad itu meleset sekali. Bukankah pada masa ini UMNO sedaya upaya menangani isu ini? Para blogger dan media massa bertungkus-lumus untuk menyelamatkan golongan yang akan dimurtadkan tetapi inikah yang dinyatakan PAS?

Dapatkah Selangor di bawah PR membanteras gejala murtad? Bukankah Selangor yang huru-hara sekarang ini akibat daripada peristiwa pemeriksaan Jais? Tidak malukah PAS akibat peristiwa itu?

Kebabalan PAS lebih terserlah apabila PAS sepatutnya menyelesaikan masalah itu tanpa mencampurinya dengan urusan politik. Tetapi sayangnya isu murtad ini dipolitikkan dengan menyalahkan UMNO untuk meraih undi.

Sehingga kini rakyat masih tidak tahu apakah nasib 12 orang golongan yang hendak dimurtadkan. Apakah ini tindakan kerajaan Selangor ini yand dipanggil "usaha" membanteras murtad oleh PAS?

Tindakan PAS yang tidak habis-habis menuding jari ke atas orang lain ini semestinya akan dibalas oleh rakyat kelak. Saya berpesan kepada PAS supaya cerminlah diri dahulu sebelum menuding jari kepada orang lain.Dan yang paling penting, PAS masih gagal menjawab tohmahan "PAS menjual agama demi undi" sehingga ke hari ini.

Read more...

DAVID WELLS VS FAKTA

>> 24 August 2011


Keterangan Dr Wells hari ini di mahkamah agak memeranjatkan. Selama ini Anwar menafikan dia meliwat Saiful Bukhari tetapi doktor upahan Anwar sendiri mengakui berlaku penetrasi di dalam dubur Saiful. Bukankah ini secara tidak langsung menyatakan Anwar meliwat Saiful?

Dr Wells juga menyatakan bahawa air mani manusia hanya mampu bertahan di dalam dubur hanya 36 jam sahaja. Dr. Wells juga menyatakan bahawa sampel air mani yang diambil dari dubur Saiful pula selepas 48 jam berlakunya penetrasi. Fakta Dr Wells ini amat bertentangan dengan fakta sains yang menyatakan bahawa air mani boleh bertahan di dalam badan manusia selama 5 hari secara purata.

Pendakwaraya menyatakan terdapat kes liwat di England di mana air mani yang dijumpai di dalam dubur mangsa liwat boleh bertahan selepas lebih 3 hari. Sampel air mani itu diterima di mahkamah.

Persoalannya mengapa Dr Wells tidak tampil memberi keterangan semasa Anwar diarahkan untuk menyerahkan DNAnya? Mengapa baru hari ini Dr Wells tampil untuk memberi penerangan?

Yang bertambah pelik, kenyataan Dr Wells ini bertentangan dengan fakta sains. Apakah dia tidak takut memberi keterangan dan hujah palsu di mahkamah? Sumber manakah yang diambil untuk mengatakan sampel air mani mampu bertahan hanya 36 jam? Apakah ada mana-mana ujian yang diiktiraf untuk menyatakan dakwaannya itu?

Sekiranya benar dengan apa yang didakwa Dr Wells, maka dia boleh dicalonkan untuk memenangi hadiah nobel tahun ini. Sekiranya dakwaannya salah, Anwar akan dipenjarakan di Sungai Buloh dan Dr Wells sendiri akan didakwa kerana memberi keterangan palsu di mahkamah.

Pusinglah macam mana pun wahai Anwar, anda pasti ke Sungai Buloh. Upahlah 300 lagi orang saksi pun, tiada seorang pun yang mampu melawan fakta. Muahahaha....

Read more...

THE UNSUNG MALAY HERO

Manusia ini tidak pernah menjadi kaya walaupun karyanya amat digemari hampir 50 tahun. Siapakah manusia ini? Tonton video di bawah untuk melihat karya "masterpiece" beliau.


Hebat bukan?

Read more...

TOK MAT AKAN KE PARLIMEN?


Khabar angin bertiup kencang di waktu ini mengatakan Tok Mat (Datuk Seri Mohamad Hassan) yang sekarang ini menteri besar Negeri Sembilan akan ke parlimen selepas PRU ke 13.

Tok Mat dikhabarkan akan bertanding di parlimen di dalam negeri Negeri Sembilan. Khabar angin ini juga turut disahkan oleh beberapa blog pembangkang.

Sebelum ini Tok Mat bertanding di DUN Rantau dan menang menewaskan calon dari PAS. Persoalannya, di kawasan manakah Tok Mat akan bertanding pada PRU ke 13 nanti?

Adakah Tok Mat akan bertanding di Tampin, Jelebu, Jempol, Kuala Pilah atau Rembau. Pemilihan kawasan bagi Tok Mat juga agak sukar. Ini kerana Ahli parlimen di kawasan tersebut adalah dari calon yang "heavyweight" dan "winable candidate". Malah ada di antara mereka diberi kepercayaan oleh Najib untuk ke kabinet seperti Datuk Seri Shaziman Mansor (menteri kerja raya) dan Tan Sri Rais Yatim (menteri penerangan).

Saya percaya Tok Mat akan melobi kerusi parlimen di Seremban. Tetapi bukankah kerusi parlimen Seremban diperuntukkan kepada MCA?

Saya percaya pada tahun ini parlimen Seremban akan terbahagi kepada dua. Ini kerana di parlimen Seremban terdapat 6 dun. UMNO bahagian Seremban telah memohon kepada SPR supaya parlimen Seremban di pecahkan kepada 2 kerana jumlah pengundi dan dun yang terlalu banyak. Kemungkinan SPR akan meluluskan dengan membahagikan kawasan dun seperti berikut: Lobak, Temiang dan Nilai 1 parlimen manakala Ampangan, Lenggeng dan Sikamat 1 parlimen.

Sekiranya permohonan ke SPR ini diluluskan, maka Tok Mat akan melobi di kawasan parlimen yang baru dan akan ke kabinet, Insyaallah.

Saya mendoakan Tok Mat dan Barisan Nasional Negeri Sembilan agar memperoleh kejayaan pada PRU ke 13 nanti.

Read more...

SI BANGSAT INI HARUS DI AJAR! SEBARKAN!

Semasa saya melayari internet dan membaca cerita-cerita dari blogger luar negara, saya terkejut apabila menjumpai seseuatu yang agak memeranjatkan.

Saya telah menjumpai sebuah blog yang secara terang-terangan menghina dan memerangi Islam. Blog anti-Islam dari Malaysia itu dipromosikan oleh sebuah blog luar negara yang sememangnya diketahui berhaluan pro-Kristian dan anti-Islam.

Saya pun melayari dan juga amat terkejut kerana mendapati blog ini digerakkan secara aktif malah menentang dasar dan perlembagaan negara secara terang-terangan. Blog ini juga mempunyai rangkaian dengan blog anti-Islam yang lain di Malaysia.

Blog bangsat ini mencontohi blog-blog luar negara yang memerangi Islam dan menuduh Islam dengan pelbagai tuduhan negatif. Saya sebagai umat Islam berasa amat marah dan kesal  kerana terdapat golongan seperti ini yang yang cuba memburukkan nama Islam yang disanjung tinggi.

Sesengguhnya kafir di Malaysia ini sudah amat melampaui batas. Saya amat berharap agar KDN segera menyiasat dan menggunakan akta ISA secepat mungkin kerana jika perkara ini dibiarkan, maka akan berlakulah rusuhan agama seperti di negara arab. Di sini saya sertakan alamat blog tersebut.

malaysian defence league

Saya berharap agar kerajaan dan NGO mengambil tindakan secepat mungkin kerana tindakan berkumpulan akan lebih memberikan kesan daripada tindakan individu.

Read more...

STOP TALKING CRAP!!!

>> 23 August 2011


Lim Kit Siang talking the crap matter again. He was mentioned that the BN government should obey the demand from BERSIH 2.0.

For me, this is ridiculous. BERSIH is the illegal unity that used to spin their statement regarding the main objective of the rally on 9th July. So why the government should listen to the demand of the BERSIH unity?

And the fact, BERSIH only represent less than 0.001% voices of the citizen of Malaysia. So, the goverment should listen to the majority, not the minority. And of course BERSIH represent the tiny sound of minority.

The citizen start to feels annoy with the oppositions political way. The oppositions keep to spinning the BERSIH issue as their way of their campaign.

I am surely say, at the becoming General Election, oppositions will face more cost than they can bear because of the BERSIH issue.

The silent majority will stand up and scream out loud to crumbling the oppositions party because of this issue.

Read more...

ANWAR PASTI KE SUNGAI BULOH!


Kenyataan Anwar Ibrahim hari ini di kandang saksi ibarat monyet, makan pisang tapi tak tahu apa itu pisang.

Anwar tidak sudah-sudah menyalahkan si polan dan si polan. Akhirnya wajah sebenar Anwar terpampang di khalayak mahkamah. Anwar seorang yang tiada kredibiliti untuk menegakkan prinsipnya, malah tidak bijak dalam menghadapi situasi genting untuk mempertahankan dirinya.

Sejak semalam saya sudah menjangkakan yang perkara ini akan berlaku. Kerana itu Anwar tidak mahu mengangkat sumpah di mahkamah. Tujuannya ialah untuk berpidato tanpa halangan tetapi ternyata itu langkah yang bodoh.

Karier politik Anwar dihancurkan oleh dirinya sendiri tetapi dalam waktu kritikal yang akan menentukan masa depannya, dia masih menyalahkan orang lain.

Saya hanya membuat satu kesimpulan sahaja dari perbicaraan hari ini. Anwar hanyalah tin kosong sahaja. Cakapnya indah didengar tetapi tiada apa kebaikan yang boleh diambil.

Saya percaya pemergian Anwar ke Sungai Buloh akan disambut gembira oleh para ulama' PAS tetapi ditangisi oleh DAP dan golongan Anwarinas.

Hujah Anwar yang seperti monyet itu akan menjadi tiket kepadanya untuk ke Sungai Buloh. Malah tiket syurga Nik Aziz sendiri tidak mampu untuk menyelamatkan Anwar.

Read more...

BILA SI BEBAL MAHU BICARA PASAL EKONOMI


Akhirnya Mahfuz mempunyai seorang protege yang juga bebal pasal ekonomi sepertinya.

"Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda PAS Pusat, Mohd Nazri Chik berkata, tindakan kerajaan yang membenarkan sesebuah bank menjalankan dua sistem seperti itu merupakan satu langkah yang silap kerana ia boleh mengelirukan orang ramai."

Si Nazri Chik membuat kenyataan bebal untuk menyerang kerajaan.

Apakah si Nazri ini buta ekonomi? Tujuan kerajaan menjalankan dua sistem dalam sesebuah bank ialah untuk mempelbagaikan sistem supaya memberi banyak pilihan untuk rakyat.

Dua sistem ini juga dijanakan untuk mengembangkan ekonomi dengan lebih pesat. Mustahil untuk terdapat kekeliruan kepada rakyat untuk memilih kerana sebelum rakyat memilih, pihak bank akan menerangkan dan mengesyorkan sistem yang terbaik buat rakyat. Kerana itulah pihak bank melantik pegawai perunding.

Kerajaan dan pihak bank tidak pernah memaksa mana-mana pengguna untuk mengambil sistem perbankan konvensional. Bukankah ini sesuatu yang baik kepada rakyat kerana mempunyai suatu sistem perbankan yang pelbagai?

Sistem perbankan yang diperkenalkan oleh Tun Mahathir inilah antara penjana utama ekonomi Islam dan diiktiraf oleh OIC.

Mungkin si Nazri ini mahukan sistem perbankan khawarij kot. Kalau nak buat sistem sendiri, buka bank sendiri. Tuduhan Nazri bahawa sistem ekonomi Islam tidak berkembang bawah BN amat bebal sekali kerana negeri yang diperintah BN lebih maju dari negeri diperintah PAS iaitu Kelantan dan Kedah. ADA FAHAM?

kepada Nazri, bila ingin mengeluarkan sesuatu kenyataan biarlah penuh ilmiah. Dan satu lagi, tolong nasihatkan kawan baik anda si kafir harbi di Pulau Pinang itu supaya jangan hendak mencabar segala hak orang Islam. Dah banyak sangat gerai peniaga Islam kena roboh. Tak mau keluar kenyataan ke?

Read more...

ANWAR YANG TERSEPIT

Anwar semalam menyatakan bahawa perbicaraan mahkamah yang dijalaninya sebagai konspirasi untuk menjatuhkannya.

Anwar menyatakan bahawa konspirasi ini didalangi Najib untuk menyekat karier politiknya.

Anwar juga mendakwa perbicaraannya sebagai bukan perbicaraan jenayah.

Kenyataan di atas adalah kenyataan yang paling bodoh dan tidak sepadann dengan Anwar sebagai ketua pembangkang.

Bolehkah Anwar membuktikan di manakah yang dikatakan konspirasi itu?

Yang main belakang, Anwar.
DNA dalam lorong kunyit, Anwar punya.
Yang kena bicara, semestinya Anwar.

Hai lah nuar wei, kalau anda tak main jubo, saya percaya anda tidak akan dibicarakan. Sesungguhnya anda bernasib baik ALLAH telah memberikan petunjuk kepada kamu di dunia ini. Sesungguhnya kamu amat riak dan tidak mahu menginsafi diri kamu sendiri.

Kamu adalah orang-orang yang rugi seperti yang dinyatakan di dalam al-Quran. Pintu taubat sentiasa terbuka tetapi kamu memilih untuk menutup pintu itu sendiri.

Semoga rakyat Malaysia dapat mengambil iktibar daripada kisah Anwar Ibrahim. Anwar akan terus dikenali dalam sejarah Malaysia sebagai pemimpin Islam yang mempunyai tabiat seperti umat Nabi Luth.

Read more...

BLOGGER PRO KERAJAAN

>> 22 August 2011


Salam kepada semua blogger pro kerajaan.


Satu senarai blog-blog pro kerajaan telah pun dukeluarkan oleh blogger my massa. Klik link di bawah untuk melihat senarai blog-blog tersebut.

Senarai blog-blog pro kerajaan.

Saya menyeru para blogger pro kerajaan marilah mengenali satu sama lain dengan lebih dekat dan bersama-sama kita merapatkan saf perjuangan sesama kita untuk merempuh kubu pembangkang pada PRU yang akan datang. Maafkanlah dan lupakanlah salah dan silap di antara kita. Bersama-samalah kita membuka lembaran baru pada hari ini. Saya mengucapkan selamat berjuang dan selamat maju jaya kepada anda semua.

Saya mengucapkan tahniah ke atas blogger my massa yang aktif mengumpul maklumat. Data anda amat membantu.

Read more...

BEBAL VS ANTI BEBAL

>> 21 August 2011

Haprakah hari ini mengutarakan soalan bodoh lagi mengenai pemeriksaan JAIS ke atas gereja DUMC.

PAS mempersoalkan pendirian UMNO dan MCA dalam isu serbuan tersebut.

Tuan Ibrahim terus menyerang BN dan menyatakan "sehingga ke hari ini rakyat masih tidak tahu apakah pendirian BN dalam isu tersebut".

Bukankan itu kenyataan bodoh namanya?

Semalam lagi Najib sudah mengumumkan kenyataan ini:

"Dari segi pendirian UMNO,ia berdasarkan Perlembagaan, maknanya agama Islam agama Persekutuan dan tidak ada siapa yang boleh menodai kesucian agama Islam termasuk untuk memaksa ataupun untuk cuba mengajak melakukan[I] conversion [/I] (penukaran agama) kepada mana-mana rakyat Malaysia beragama Islam.Dalam pada itu agama lain, bebas diamalkan di mana-mana kawasan di dalam negara,"

Adakah Tuan Ibrahim seorang yang tidak peka kepada isu semasa? Pertanyaannya telah pun dijawab sebelum dia bertanya lagi.

Dan yang menghairankan apa pula kena mengena MCA dalam hal ini sehingga dipaksa oleh Haprakah untuk memberi kenyataan?

Yang belum menyatakan apa-apa pendirian sehingga ke hari ini ialah PAS dan PR. Sebaliknya mereka masih bermain tarik tali dan menuding jari ke arah UMNO dan BN. Itulah yang dinamakan kerana nak jaga undi agama tergadai.

Bukankah kenyataan PAS ini macam orang bebal?

Read more...

CABARAN UNTUK MAT SABU

Siapa yang tidak kenal dengan Mat Sabu? Orang ini baru sahaja dilantik sebagai timbalan presiden PAS tahun ini kerana dikatakan kemampuannya untuk menggegar kerajaan Barisan Nasional oleh puak khawarij.

Apakah benar seperti yang dikhabarkan puak khawarij itu atau pun sekadar temberang kedai kopi?

Kita sedia maklum bahawa Mat Sabu pernah mencabar Anwar Ibrahim di Permatang Pauh kerana ingin menunjukkan kejantanannya kepada PAS. Mat Sabu tewas dalam pertandingan tersebut kerana diwaktu itu pertandingan itu dilihat sebagai berat sebelah. Anwar pada waktu itu adalah peninju heavyweight manakala Mat Sabu sekadar lightweight.

Hari ini semuanya sudah berubah. Mat Sabu dikatakan oleh puak khawarij sebagai calon heavyweight yang tidak mampu dikalahkan oleh mana-mana pesaing. Sehinggakan Mat Sabu diangkat sebagai oleh pendemo BERSIH sebagai wira.

Oleh itu saya mencabar Mat Sabu bertanding menentang Zulkifli Nordin yang hanya seorang calon bebas dan pernah dipecat dari PKR di Kulim-Bandar Baru bagi menunjukkan kejantanannya sekali lagi pada PrU ke 13.

Kita boleh lihat adakah Mat Sabu sekadar beromong kosong atau pun sememangnya layak untuk menjawat jawatan timbalan presiden PAS. Saya pasti ramai di antara pembangkang dan kerajaan yang akan setuju dengan cadangan ini.


Mat Sabu

VS

Zulkifli Nordin

Siapakah yang akan menang sekiranya ditakdirkan tuhan akan terjadi pertembungan ini?

Read more...

KENYATAAN PAS BENAR-BENAR SEPERTI ORANG BANGANG!

>> 20 August 2011


Kenyataan PAS mengenai isu pilihanraya yang tidak bersih benar-benar mencerminkan sikap kebebalan yang tidak boleh diajar.

Mereka mendakwa pilihanraya yang diamalkan kini penuh dengan korupsi dan sabotaj daripada kerajaan Barisan Nasional. Yang menghairankan, sehingga kini mereka gagal untuk membuktikan dimanakah yang dikatakan korup itu.

Saya percaya rakyat bukannya buta. Setelah segala isu pembohongan mengenai ketidaktelusan pilihanraya seperti isu mismah 71 dan undi pos yang didakwa diselewengkan terbongkar, kini mereka tanpa segan silu masih lagi menjaja kisah yang tiada logiknya.

Saya percaya hanya pengikut PAS dan PR sahaja yang percaya dan mempertikaikan isu ketidaktelusan SPR dalam menerajui sistem pilihanraya yang sedia ada.

Pernahkah anda terfikir mengapa diwaktu kemenangan diumumkan kepada PR dalam sesuatu pilihanraya dahulu, mereka tidak langsung mengutarakan hal-hal protes kepada SPR? Mengapa diwaktu mereka kalah sahaja mereka akan mengajukan pelbagai alasan seperti undi hantu dan penyelewengan? Adilkah itu?

Saya mencabar seluruh barisan kepimpinan PR khususnya PAS. Sekiranya anda merasakan pilihanraya di Malaysia ini dijalankan secara tidak adil, bubarkan kerajaan negeri yang diperintah anda dan jalankan pilihanraya di masa terdekat. Beranikah PR menyahut cabaran ini.

Para pemerhati politik sudah muak dengan permainan PAS yang mengulang-ulangi isu yang sama. Semua isu yang dibawa oleh PAS mengenai ketidaktelusan SPR dalam menjalankan pilihanraya masih gagal dibuktikan oleh mana-mana wakil PR malah Ambiga sendiri. Retorik kempen berbaur fitnah ini sudah sampai ke tahap yang tidak boleh diterima rakyat.

Saya menyeru jentera Barisan Nasional, marilah kita menguburkan PR di PRU yang akan datang supaya tiada lagi suara-suara sumbang ini. Lenyapkan mereka ini yang hanya tahu mempertikai tetapi tidak tahu menyelesai.

Wahai PAS, sejarah telah menyatakan tentang sikap orang yang suka bercakap kosong. Napoleon sendiri pernah menyatakan "biarkan mereka makan kek. Suatu hari nanti mereka akan termakan dengan kata-kata mereka sendiri". Janganlah berlagak angkuh dengan jumlah kerusi yang anda dapati sekarang ini.

Read more...

BUKTI MALAYSIAKINI PORTAL RASIS!!! - 3

Hari ini saya sekali lagi akan mendedahkan taktik halus MalaysiaKini menanam perasaan benci dan rasis terhadap bangsa cina. Sebelum ini 2 siri pendedahan saya boleh dilayari dengan klik kepada butang "artikel terdahulu" di sebelah kanan.

Sememangnya diketahui ramai bahawa MalaysiaKini sememangnya hebat dalam menanamkan perasaan rasis bagi masyarakat cina. Mereka menyebarkan berita-berita dan diselitkan sekali perasaan benci terhadap melayu, kerajaan dan mana-mana institusi melayu yang terdapat di Malaysia. Jarang sekali kita mendengar mereka menyiarkan berita baik mengenai kerajaan dan orang melayu.

Hari ini saya akan mendedahkan bagaimana perasaan benci itu diterapkan.

Sememangnya diketahui orang melayu yang boleh bertutur bahasa cina tidak sampai 1%. Manakala orang cina pula sememangnya diketahui memang ramai di antara mereka fasih berbahasa cina hasil didikan sekolah rasis (smjk) dan amat sedikit bilangannya yang boleh bertutur dalam bahasa melayu dengan baik. Fakta ini dimanupulasi MalaysiaKini sepenuhnya untuk menyebarkan ideologi rasis dalam portal berita versi bahasa cina.

Ini adalah portal daripada MalaysiaKini dan saya akan menterjemahkan untuk anda:

1. BERSIH: PSC tiada makna apabila parlimen dibubarkan
2. Suruhanjaya hendaklah bertanggungjawab terhadap parti politik yang mengecam tentera
3. Skim kad pengenalan dan daftar pengundi, pembangkang menyatakan Suruhanjaya Khas gagal.


1. Perarakan kuning. 20 ahli mengedarkan risalah perarakan.
2. Najib menafikan hal ehwal agama islam mempunyai kaitan dengan umno
3. Pembangunan MRT mengancam bangunan sejarah di Petaling Street, Kuala Lumpur.
4. PM: Pilihanraya boleh diadakan bila-bila masa. Jawatankuasa khas tidak mempunyai kuasa menentukan pilihanraya.

Lihat terjemahan saya. Adakah mana-mana terjemahan menunjukkan mereka memuji dan menyanjung kerajaan dan mana-mana orang melayu?

Saya pasti anda akan menjawab tanda merah bernombor 2 bukan?

Kenyataan itu dikeluarkan oleh Mat Sabu dan juga wakil PAS merangkap penjilatr tegar DAP. Maka tidak hairanlah tiba-tiba akan ada sesuatu isu baik mengenai orang melayu dan kerajaan akan dikeluarkan di versi bahasa cina sekiranya isu itu dikeluarkan oleh wakil pembangkang melayu.

Kalau hendak dikatakan isu versi bahasa cina itu tidak memandang rendah mana-mana institusi kerajaan dan melayu, saya katakan itu agak mustahil. Mungkin ada tetapi saya tidak perasan kerana terlalu banyak berita versi bahasa cina MalaysiaKini menjurus kepada menghentam melayu dan kerajaan.

Satu lagi bukti yang mungkin ada yang perasan dan ada yang tidak. Pernahkah anda perhatikan ini?

Dalam kotak bewarna merah itu, anda akan dapat melihat bagaimana pemimpin-pemimpin pembangkang menggunakan tweeter dan di promosikan di web MalaysiaKini. Antara yang paling kerap menggunakannya ialah Anwar Ibrahim kaki lorong belakang, Khalid Gereja, Eli Wong the Pornstar, Nik Nazmi mangkuk, Tony Pua bintang 3 dan ramai lagi pemimpin pembangkang. Pemimpin kerajaan yang menggunakan tweeter di MalaysiaKini boleh dikira dengan jari sahaja. Bukankah itu dinamakan kempen politik? Belum apa-apahal dah start kempen?

Tadi masa saya menjenguk tadi pun Anwar tengah syok online siap tulis "OMG! tiba-tiba air mata menitis". Saya perasan yang tu je sebab OMG tu saya tertafsir OMEGA pada mulanya. Rupa-rupanya bukan da... Muahahaha....

Saya telah mendedahkan siri rasis MalaysiaKini ini sebanyak 3 artikel dan KDN masih belum mengambil apa-apa tindakan atau siasatan. Nak tunggu sampai bila ni menteri KDN?!

Read more...

INILAH YANG DINAMAKAN TAKSUB BODOH!


Kenyataan haprakah supaya memakai baju melayu kuning sempena sambutan hari raya yang akan menjelang tidak lama lagi benar-benar mencerminkan sikap taksub bodoh.

Sememangnya ahli PAS amat terkenal dengan sikap taksub. Kalau tidak taksub, masakan mereka sanggup berguling-guling di atas jalan dan disembur dengan air kerana memperjuangkan Ambiga?

"...Cadangan Badrul Amin itu selaras dengan kempen Bersih 2.0 yang menuntut lapan perkara untuk memastikan pilihan raya di Malaysia bersih dan adil..."
Para blogger dah lama menyatakan ketaksuban puak pakatan haram ini mengenai warna kuning. Sebab itu ada blogger yang mengatakan jangan hairan sekiranyan puak pakatan haram ini sanggup untuk memakai seluar dalam warna kuning untuk menyatakan sokongan mereka yang tidak berbelah bagi terhadap ambiga pejuang murtad.

Ke mana perginya warna hijau yang dilaung-laungkan PAS dulu. Bukankah dulu puak PAS sendiri mengatakan warna hijau itu warna rasmi mereka dan melambangkan Islam? Mana perginya semua itu?

Sebenarnya ini lebih kepada retorik perpecahan umat Islam dii pagi hari raya. Semua orang mengetahui pada 1 Syawal, Kita akan memakai baju melayu lalu pergi menunaikan solat sunat Aidilfitri. Dan mengapa sungguh jahat orang-orang PAS ingin melakukan pengasingan yang melalui warna baju melayu.

Bayangkan perpecahan yang akan berlaku di pagi Syawal nanti. Bukankah di pagi itu kita akan meminta maaf sesama Islam dan segala dosa kita akan lebur di tapak tangan? Akan leburkah dosa di tapak tangan nanti?

Sampaikan warna baju melayu pun nak dipolitikkan. Apakah PAS ini dah tiada modal sangatkah?

Read more...

BACALAH KISAH INI DAN SEBARKANLAH

Kisah Farhan (Kisah Perjalanannya Masuk Islam) Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya dilahirkan dibumi Sabah dalam keluarga Kristian. Bapa saya seorang ketua Paderi yang menjaga 15 buah gereja disatu kawasan di Sabah. Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi. Sejak mula PBS bawah Datuk Joseph Pairin Kitinggan usaha kami mendapat sokongan penuh kerajaan negeri.

Kumpulan saya masuk ke kampong dalam berbagai program. Selalunya program khidmat masyarakat. Pihak gereja selalunya membekalkan wang tunai sekitar RM50,000/=. Berbagai aturcara dibuat untuk membantu orang kampong. Kami ziarah rumah kerumah. tanya masalah mereka dan bantu mereka. berbagai masalah diluahkan. Ada kami bantu dengan duit secara spontan. Ada kami hantar keperluan harian,pakaian dan buku sekolah dsn.

Dengan cara ini kami mendekati mereka. Hasilnya dengan beberapa kali kunjungan susulan,kami berjaya mengkristiankan mereka. Paling berbaloi kami mengkristian remaja Islam,tambah berbaloi dari kalangan intelek.Hasilnya kami dapat RM3,000/= setiap seorang Islam yang dimurtadkan. Bayangkan pendapatan saya ketika masih dialam persekolahan.

Sewaktu Tingkatan 3 saya dan beberapa rakan mengambil m/pelajaran Agama Islam yang boleh dipilih dengan lukisan(betapa hinanya m/pelajaran ini setanding dengan lukisan). Saya mendapat A-3. Sewaktu tingkatan 4 saya belajar di sekolah asrama penuh. Saya terus ambil pelajaran Agama Islam.

Tujuan saya untuk tahu mengenai Islam dan memudahkan saya menyebarkan agama kristian. Saya mempunyai beberapa soalan yang saya kira tidak mampu dihuraikan oleh orang Islam. Pada suatu hari sewaktu tingkatan Enam bawah, saya bersemuka dengan Ustaz yang mengajar saya (saya panggil > cikgu). “cikgu saya ada beberapa soalan, tapi saya rasa tak sesuai dikelas ini, boleh ke saya kerumah cikgu…”

Ustaz itu bersedia. Lalu saya bersama beberapa rakan kerumah ustaz itu.
Saya katakan “cikgu saya mahu berdialog secara ilmiah, bukan atas nama Islam,agama cikgu dan bukan atas nama Kristian,agama saya”. saya kemukakan beberapa persoalan, antaranya;- - Mengapa orang Islam sembah kaabah -Sebenarnya semua agama sama sahaja. Nasrani, Yahudi, Kristian dan Islam adalah agama langit. -Mengapa diakhir zaman, Nabi Isa akan turun bersama Iman Mahadi membebaskan kezaliman dan kekacauan dan bukannya Nabi Muhammad.

Mengapa dalam sejarah dan hingga kini orang Islam suka peperangan.Injil sekarang dikatakan diseleweng.Kalau begitu mana yang asalnya. Yang menghairankan ustaz ini dapat menjawab pertanyaan saya dan kawan -kawan dengan begitu ilmiah. Saya dan kawan -kawan mati akal.
Kemudian saya dibebani dengan 3 persoalan yang tidak mampu saya menjawab secara tepat.
Apakah boleh manusia(paderi) mengampunkan dosa manusia lain. -
Persoalan ketuhanan 3 dalam 1 dan 1 dalam 3 -
konsep ketuhanan Jesus.

Saya mengatur pertemuan ustaz saya dengan beberapa orang paderi, kawan-kawan bapa saya. tetapi mereka enggan. Lalu saya bawa ustaz itu kerumah saya dan bertemu bapa saya seorang ketua paderi. Ternyata bapa saya juga tidak mampu menjawab persoalan yang dibawa oleh ustaz itu. Sebaik ustaz itu pulang, bapa saya memarahi saya kerana bawa ‘orang malaya’ datang ke rumah.

Sejak itu beberapa kali saya tidur rumah ustaz itu. Disamping mengulangkaji saya gemar berdialog dengan ustaz itu. saya memerhatikan kehidupan ustaz tu,saya mengagumi cara hidupnya.

Suatu malam saya bermimpi didatangi 3 orang berjubah. Seorang berjubah hitam membawa salib. Seorang berjubah putih membawa bendera bertulisan jawi. Dan seorang berjubah hijau yang meminta saya membuat pilihan.Yang berjubah hitam dan berjubah putih saling menarik saya mengikuti mereka.

Saya meronta-ronta.Disamping itu saya dapati yang berjubah hitam semakin tengelam dan yang berjubah putih semakin tinggi. Sedang saya meronta-ronta, saya terjaga. Saya mendengar suara azan dan ustaz tadi berada ditepi saya dan berkata,” mengapa Johanis….awak mengigau….”

Saya pegang tangan ustaz itu, saya katakan,”Cikgu Islamkan saya………”.Ustaz itu minta saya bersabar untuk dia uruskan dengan pihak tertentu. Tidak lama selepas itu saya pun di Islamkan oleh Ustaz itu.

Selesai pengIslaman saya, saya pulang ke rumah. Sampai di rumah, saya lihat pakaian saya bertabur diluar rumah. Rupanya bapa saya telah tahu.Sebaik melihat saya, bapa bergegas masuk dan keluar semula dengan mengacu senapang ke arah saya. Tiba-tiba emak menerkam dan peluru senapang meletup keatas.

Saya segera meninggalkan rumah sehelai sepinggang. Tinggalkan keluarga saya. Tinggalkan sekolah. Saya bersembunyi sekejap rumah ustaz sebelum saya dibawa oleh ustaz pulang ke semenanjung sebaik habis kontrak mengajar di Sabah .

Saya diserahkan kepada PERKIM di Kuala Lumpur. Secara kebetulan rakan saya Nazri,vokalis kumpulan Raihan juga memeluk Islam, tetapi mengikuti kumpulan Ar-Arqam. 2 lagu dalam album pertama kumpulan Raihan adalah saduran lagu koir yang kami nyanyikan dalam gereja sewaktu di Sabah dulu..6 tahun saya di PERKIM. Saya masuk pula Maahad Tahfiz. Alhamdulillah saya dapat sijil Al-Hafiz selepas 3 tahun. Kemudian saya bekerja dengan Jabatan Agama Islam. Saya banyak masuk kawasan di Negeri Sembilan, Melaka dan Pahang. Tak sampai setahun saya letak jawatan.Saya sedih kerana ramai pendakwah ini nak berdakwah pun merungut duit over time.Saya rasa tiada keiklasan. Biarlah saya jadi pendakwah bebas. Saya Ingin membilas dosa lalu. Saya telah ramai memurtadkan orang..kini saya mahu berjuang untuk mengIslamkan seramai mungkin dengan kualiti bukan kuantiti saja.
Berbalik kisah keluarga saya. Selepas meninggalkan rumah dan belajar di PERKIM saya selalu telefon ayah,emak dan adik beradik saya. Saya katakan jangan bencikan saya. Saya sayang ayah.saya sayang emak.saya sayang adik beradik saya. Ayah dan emak tetap ayah emak dunia dan akhirat.

Walaupun ayah menyambut dingin suara saya, saya hantarkan buku-buku Yang sesuai menerangkan tentang Islam. 7 tahun saya telefon. 7 tahun saya hantar surat dan buku-buku. saya menangis kerana rindukan ayah,emak dan adik beradik. Akhirnya, sewaktu saya di Maahad Tahfiz, bagaikan halilintar saya mendapat berita…….. Ayah saya menganut Agama Islam.

Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Saya menangis dan menangis. Saya ambil wuduk dan sujud syukur. Air mata saya menjadi terlalu murah….saya terus menangis…saya pejamkan mata…saya bayangkan ayah dihadapan…saya peluk erat tubuh ayah dan kami menangis bersama……..Ya Allah betapa agungnya kekuasaanMu….

Peristiwa yang saya alami sewaktu memeluk Islam turut dirasai oleh ayah saya. Dia dihalau dari rumah yang diberi oleh pihak gereja. Kini saya pendakwah bebas. Saya sedih melihat umat Islam hari ini berpecah.Kita berpecah kerana kita meninggalkan Quran dan sunnah Rasul. Kita ambil sebahagian dan kita tinggalkan sebahagian.

Kita ambil contah pelaksanaan hukum Hudud dan Qisas. Mengapa kita cari jalan nak menentang pelaksanaanya. Sepatutnya kita cari jalan supaya dapat dilaksanakan. Inilah sikap umat Islam. Saya pernah berdialog dengan beberapa orang pensyarah universiti tentang isu Hudud & Qisas.Dia boleh sergah saya,”You apa tahu… Islam pun baru setahun jagung…..”

Saya sedih dengan sergahan pensyarah itu. Kalau ini sikap pendakwah Saya tak akan masuk Islam. Tapi saya pilih Islam kerana saya tahu Apa itu Islam. kerana itu saya ajak menghayati Islam.Saya kumpulkan semula kawan-ka wan masa Kristian dulu. Saya berdialog tentang Islam. Saya kumpulkan derma untuk tujuan dakwah ini,untuk bergerak perlukan wang. Saya diancam oleh puak Kristian. saya juga diancam oleh umat Islam.

Apa tauliah awak ,mana kebenaran Jabatan Agama,mana permit polis,sapa benarkan pungut derma dll. Saya tak gentar berdialog dengan puak Kristian,kerana saya ada pengalaman tapi sukarnya bila Umat Islam sendiri menyulitkan saya.

Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usaha yang agak ketara ialah Di IPT. Pendakyah ini mendekati kaum muslimah,pura-pura nak belajar Islam….jatuh cinta…lalu dimurtadkan…ada yang pura-pura masuk Islam….dan dimurtadkan.

Saya sudah pergi banyak IPT. Saya paling bimbang di Universiti Putra Malaysia . Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam. Saya nak nasihatkan kalau ada saudara kita terminum ‘Holly Water’.

Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City . Dijampi oleh paderi Termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu. Kalau terminum, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 qul 1x, dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi.InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan. insyaAllah.
Tolong sebarkan… demi islam… demi agama yang tercinta Insyaallah…

Sumber : Islam Agama Ku

Saya berharap kisah ini dapat dibaca oleh sekalian umat Islam yang ingin murtad. Sesungguhnya sentiasalah kita mengingati satu sama lain. Rayuan saya kepada 12 orang yang ingin murtad di gereja DUMC, janganlah kamu meninggalkan agamamu kerana sesungguhnya agamamu adalah agama yang benar. Tiada yang benar selain Islam. Saya mendoakan anda semua balik ke  pangkal jalan. Insaflah selagi nafas masih menghela..

Read more...

TELAH DIDUGA. PAS MEMANG BEBAL!

>> 19 August 2011


Kenyataan Setiausaha Agung PAS bahawa UMNO mendalangi pemeriksaan JAIS ke atas gereja DUMC benar-benar mencerminkan kebebalan orang-orang PAS yang diwarisi sejak turun-temurun.

Sememangnya PAS dan Haprakah amat terkenal dengan sikap berak tengah jalan dan menuduh UMNO yang berak. Bila dah terkantoi mereka akan menggunakan berbagai alasan dan antara yang paling terkenal ialah "video itu besi". Muahahaha...

Saya agak hairan. Jika dilihat daripada kronologi pemerikasaan JAIS itu, tiada satu pun maklumat yang menghubungkaitkan UMNO dengan kejadian tersebut.

Serbuan diketuai Dr. Hasan Ali.

Anggota yang terlibat ialah JAIS dan semestinya menjadi tanggung jawab mereka untuk memeriksa setelah mendapat laporan.

Golongan yang hendak dimurtadkan itu tidak mengisytiharkan diri menganggotai mana-mana parti.

Paderi dan anggota gereja itu bukannya ahli UMNO sebab dia bukannya melayu.

Mungkinkah sebenarnya paderi itu ahli UMNO dan sister-sister di gereja itu puteri UMNO???!!! Muahahahaha.... tak masuk akal langsung.

Saya ingin mengingatkan orang PAS supaya janganlah anda tergolong dalam orang yang dinyatakan dalam al-Quran seperti di bawah ini.

Surah al-Qalam,

Yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk memecah belahkan orang ramai), (11)

Yang sering menghalangi amalan-amalan kebajikan, yang melanggar hukum-hukum ugama, lagi yang amat berdosa, (12)

Ingatlah orang PAS bahawasanya fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh. Jangan sebab nak sangat kuasa politik fitnah itu sudah menjadi makanan dan pakaian kamu.

Yang saya pasti apabila segala kepalsuan dapat dibuktikan, puak-puak khawari ini tidak akan sedikit pun akan meminta maaf kepada UMNO kerana itu sememangnya tradisi mereka yang amat terkenal dari dulu. Inilah sifat-sifat yang amat dibenci oleh Allah.

Read more...

BUKTI MALAYSIAKINI PORTAL RASIS!!! - 2

Pagi tadi saya telah mendedahkan sedikit mengenai semangat perkauman yang ditanam oleh MalaysiaKini di dalam artikel-artikel yang dihebahkan. Kini saya akan mendedahkan satu lagi kerja jahat MalaysiaKini dalam memeras wang orang melayu dalam portal mereka.

Sememangnya diketahui bahawa pengunjung atau pelayar internet harus membayar unutk membaca setiap artikel atau berita yang dikeluarkan MalaysiaKini. Tetapi tahukah anda segolongan orang tidak perlu membayar satu sen pun untuk membaca artikel MalaysiaKini? Malah golongan yang tidak membayar satu sen itu juga dihidangkan dengan berita yang lebih menarik dan lebih banyak.

Golongan yang tidak perlu membayar itu adalah golongan cina dan India kerana artikel yang ditulis selain daripada bahasa melayu dan inggeris langsung tidak dikenakan bayaran. Ini seolah-olah mencerminkan sikap mereka yang anti melayu yang diterapkan dalam portal tersebut.

Ini contoh artikel versi bahasa inggeris dan melayu:

bahasa Inggeris

bahasa melayu

Dan untuk membaca berita tersebut secara penuh anda dikehendaki membayar kepada kepada MalaysiaKini. Skrin di bawah akan terpapar menandakan anda perlu membayar.


Sebaliknya, untuk portal berita versi bahasa tamil dan cina, anda tidak perlu membayar untuk membaca keseluruhan mana-mana berita yang dipaparkan. Ini adalah contohnya:

bahasa cina

bahasa tamil


Jadi, inikah yang dinamakan keadilan? Sikap rasis sudah jelas. Mereka hanya mejaga kebajikan kaum cina dan india sahaja. Ini sikap rasis yang sungguh menyakitkan hati.

Saya percaya MalaysiaKini sedar hanya segelintir sahaja orang melayu yang fasih berbahasa cina dan tamil. Lalu sentimen seperti ini dimainkan. Dalam masa yang sama mereka memeras wang orang melayu melalui cara ini.

Selepas pendedahan ini, KDN seharusnya menyiasat agenda tersirat MalaysiaKini yang telahpun disedari oleh ramai pihak. Takkan nak tunggu lagi? Buta ke KDN ni?

Read more...

BUKTI MALAYSIAKINI PORTAL RASIS!!!

Tahukah anda mengapa sebahagian portal MalaysiaKini hanya ditulis di dalam bahasa cina dan tiada dalam bahasa melayu? Saya yang boleh bertutur dalam bahasa cina sikit-sikit akan mendedahkan sesuatu yang tidak pernah diketahui orang melayu dan bangsa lain.

Ini pendedahan saya

Kebanyakan berita yang ditulis MalaysiaKini dalam bahasa cina kebanyakannya menyebarkan ideologi rasis kepada kerajaan dan bangsa melayu. Ini boleh dilihat sendiri berdasarkan tajuk-tajuk dan berita yang dipaparkan.

Laporan dalam Malaysiakini dalam bahasa cina pada 18 Ogos 2011:


Terjemahan artikel ke dalam Bahasa Melayu:

"SURUHANJAYA MENJELASKAN MENGENAI KESALAHAN DALAM KOD "00". PELAYAR INTERNET MENDEDAHKAN 2 PENGUNDI MEMPUNYAI MASALAH YANG SAMA"

Pegawai Suruhanjaya menjelaskan, masalah pengundi-pengundi yang lahir dalam kod "00 berpunca daripada kesilapan kerani menginput maklumat. Pelayar internet kemudiannya mendedahkan dua lagi pengundi yang mempunyai masalah yang sama.

Lihatlah betapa halusnya mereka menanamkan perasaan benci terhadap institusi kerajaan kepada masyarakat cina. Kenapa berita ini tidak pernah ditulis atau dihebahkan ke dalam bahasa melayu?

Saya percaya sekiranya berita ini ditulis dalam bahasa melayu semestinya blogger-blogger pro kerajaan akan mencari kesahihan dan lalu menghentam dan memalukan mereka atas isu yang sengaja diada-adakan.

Bukankah ini bertujuan menghasut masyarakat cina untuk membenci kerajaan?

Satu lagi bukti bahawa MalaysiaKini adalah musuh utama kerajaan ialah apabila anda membuka portal MalaysiaKini dalam bahasa cina, anda akan melihat paparan iklan yang memaparkan blog-blog anti kerajaan yang tidak akan anda jumpa di dalam versi bahasa tamil, inggeris dan melayu. Ini contohnya:




Lihatlah bagaimana mereka menyokong BERSIH dan pembebasan tahanan PSM yang dikenakan ISA pada tempoh hari. Lihatlah betapa hebatnya mereka memesongkan pemikiran masyarakat cina. Tidak hairanlah golongan muda cina tidak mahu mempercayai Barisan Nasional lagi.

Apakah selepas pendedahan ini KDN di bawah hishamudin hanya mahu berdiam diri dan hanya memberi amaran sahaja? Apakah tidak cukup bukti ini untuk menghentikan operasi MalaysiaKini?

Read more...

SAIFUDDIN, JANGAN TERLALU TAKSUB DENGAN SEMANGAT MCOBA

>> 18 August 2011


Nampaknya UMNO mempunyai seorang lagi penyumbat gol sendiri. Penyumbat gol sendiri itu bukan calang-calang orang. Dia ialah seorang ahli majlis tertinggi UMNO, timbalan menteri serta ahli parlimen. Dia ialah Saifuddin Abdullah.

Sperti yang diketahui Saifuddin bersekolah di MCKK iaitu sekolah yang sama dituntut Anwar Ibrahim.

Bercakap mengenai sekolah-sekolah elit dan premier ini, saya juga bersekolah di sebuah sekolah yang setaraf dengan MCKK, Kolej Sultan Abdul Hamid, SDAR dan STAR Ipoh.

Perbezaan antara kami yang bersekolah premier ini ialah kami ditanamkan dengan semangat kekitaan dan setia kawan yang tinggi. Ini sememangnya budaya yang telah diajar berpuluh tahun lamanya dan diasuh menggunakan seniority oleh pelajar senior kepada pelajar junior.

Keakraban sesama kami sungguh kuat ibarat air dicincang tak kan putus. Tambahan pula MCKK mempunyai sekolah yang kesemua pelajarnya adalah lelaki maka amalan senior dan junior ini adalah lebih mudah dipraktikkan.

Berbalik semula kepada Saifuddin. Saya tidak hairan sekiranya Saifuddin Abdullah menyatakan sesuatu isu itu condong ke arah Anwar Ibrahim. Sememangnya dia mempunyai pertalian yang kuat dengan Anwar iaitu pertalian MCOBA (Malay College Old Boys Association.

Saya tidak hairan sekiranya Saifuddin lebih gemar menjaringkan gol sendiri kerana semangat kepercayaan yang diterapkan di antara ahli MCOBA adalah amat tinggi berbanding dengan orang luar.

Lihatlah sahaja siapa yang melobi kempen-kempen politik seorang bekas ahli sekolah elit. Dahulu, saya dan hampir kesemua ahli SDARA (Sekolah Dato' Abdul Razak Alumni) juga membantu untuk kempen pilihanraya bagi Dr Abdul Latiff Ahmad, timbalan menteri pertahanan kerana dia seorang SDARA.

Bukankah ini menunjukkan pertalian yang cukup kuat mengatakan mengapa Saifuddin Abdullah lebih gemar menyumbat gol sendiri?

Read more...

UNDI HANTU: DESPERADO PR UNTUK MERAIH SOKONGAN

PR semakin terdesak untuk meraih undi dari rakyat. Selepas dakyah-dakyah pembohongan mereka terbuka satu persatu, kini isu yang dimainkan sejak pilihanraya 2004 iaitu pengundi hantu dimainkan semula. Kali ini lebih aktif dan lebih agresif mereka memainkan isu ini untuk menarik sokongan rakyat.


Kini selepas isu Mismah ic 71 yang terkantoi besar, mereka memainkan isu bekas tentera memangkah undi pos untuk mewakili tentera yang lain.

"...Seorang bekas tentera, Mohamed Nasir Ahmad, 50, mengakui pernah memangkah 400 kertas undi pos bagi pihak anggota tentera lain pada pilihanraya umum tahun 1986 lalu ketika bertugas di Sabah...."

"...Seorang lagi bekas anggota tentera, Kamarulzaman Ibrahim, 53, mengakui telah memangkah ribuan kertas undi pos selama 3 hari sehingga lenguh. Perbuatan tersebut dilakukan setelah menerima arahan dari pegawai atasannya pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-7 pada tahun 1986 lalu ketika sedang bertugas di Kem Terendak, Melaka..."

"...Sementara itu, Mejar (B) Risman Mastor, 64, pula mengakui turut diarahkan memangkah puluhan kertas undi pos ketika bertugas di Kem Kampung Sawah, Port Dickson, Negeri Sembilan pada PRU tahun 1978 lalu..."


Wahai mangkok-mangkok yang membuat pengakuan seperti di atas, mengapa selepas berpuluh tahun anda melakukan kerja haram baru tahun ini iaitu 2011 baru anda mahu mempertikaikan isu tersebut?

Lihatlah tahun-tahun dimana mereka mendakwa memangkah undi pos. Logikkan itu?

Saya percaya sekiranya pada 1986 pesara tentera ini menghebahkan berita ini lalu melaporkan kepada pihak berwajib maka semestinya PAS akan menang di mana-mana kawasan yang ditandingi. Persoalannya mengapa mereka tidak membuat laporan kepada mana-mana pihak berwajib? boleh pakai ke cerita ini atau pun semata-mata temberang di kedai kopi?

Paling kelakar seorang dari pesara tentera mendakwa menggunaka 3 batang pen untuk menanda kertas undi.

Takkan lah orang bodoh sangat nak percaya yang pesara ni guna 3 batang pen nak tanda kertas undi? Saya masa sekolah dulu hari-hari menulis pakai pen tapi pen saya mampu tahan selama 2 minggu. Paling kelakar nak pecah perut ialah orang mengundi pakai pensel tapi pesara in pakai pen. Muahahahaha.... kantoi la beb.

Read more...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP