ANWAR IBRAHIM: MELAYU YANG LUPA DARATAN?! KAH KAH KAH!!!

>> 26 November 2011


Sam Ketot menegaskan semalam dalam ucapan dasar Kongres Nasional PKR bahawa "PM mesti Melayu". Anwar pula menegaskan PM tidak semestinya Melayu. Alamak! Mana satu mahu percaya ni?

Pemuda DAP telah pun melancaukan Sam Ketot di media mereka yang berbahasa Cina kerana mengeluarkan kenyataan itu. Kenyataan Sam Ketot itu ada benarnya. Selama ini jika tidak boleh menjadi PM, orang Melayu di Malaysia ini masuk politik untuk apa? Kalau setakat hendak bantuan, jadi bukan Melayu pun boleh dapat. Kita memasuki arena politik kerana mahu menjadi tuan di tanah kita sendiri. Mengapa pula selama lebih beratus tahun kita ditindas kita sewenang-wenangnya mahu memberikan kuasa kepada kaum pendatang yang hanya tahu menjarah hasil bumi kita dan lalu berambus apabila hasil bumi sudah kering kontang?

Tetapi lain pula dengan Anwar. Al-maklumlah sebab takut dengan bos besar Pakatan Haram Lim Kit Siang maka terpaksalah Anwar mengeluarkan kenyataan menghentam puak sendiri. Ini sudah jadi retorik politik Hang Jebat ni. 

Kebodohan Anwar ialah kerana mahu jaga hati kaum minoriti, kaum majoriti amat terluka hati. Anwar sememangnya anak Melayu yang lupa daratan. Konon-kononnya dia sanggup melakukan apa sahaja untuk menolak ideologi perkauman. Tetapi jangan lupa wahai Nuar al-Juburi, Malaysian Malaysia hanya konsep palsu kerana mereka tetap menganggap diri mereka cina dan tujuan utama mereka mahu perkataan "Melayu" itu dihapuskan. Bak kata pepatah Melayu lama, "pelanduk selalu lupakan jerat tetapi jerat tidak lupakan pelanduk".

Penjilat-penjilat al-Juburi dan DAP, jangan jadi bodoh la!

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP