TERJEMAHAN VIDEO CINA BANGSAT MEMPERMAINKAN AZAN

>> 26 September 2011

video

Cerita pasal waktu kecil saya, rumah saya buka restoran, bapak menjual mi pada pagi. Setiap kali waktu awal bangun, saya pergi makan mi. Di depan kedai ada sebuah masjid setiap pukul 5 pagi akan bising bising sembahyang. Pada suatu hari apabila saya sedang makan mi saya dah terfikir, terfikir apa yang azan cakap sebenarnya melayu suka makan wantan lepas makan wan tan, bila dia jemu wantan , dia mau makan pau. Contoh al-quran, “ tauke a...” kena ada tone tau tak? “tauke a... , bagi satu mangkuk wantan” “mangkuk besar” “tak mahu pedas”. Lepas sembahyang awak kena belajar nada dia buat macam ni “wala wala hari ini saya tak mau makan wantan“ “Allah hari ini saya mahu makan pau”.

Nota: ada sebahagian perkataan tidak difahami kerana menggunakan bahasa Hokkien.

Cukup bangsat perkataan yang dikeluarkan oleh cina dalam video ini.

6 comments:

Anonymous,  September 26, 2011 at 9:04 PM  

bangsat betul la cina dalam video tuh. cina rasis.

dinturtle September 26, 2011 at 11:51 PM  
This comment has been removed by the author.
dinturtle September 27, 2011 at 2:44 AM  
This comment has been removed by the author.
dinturtle September 27, 2011 at 7:33 AM  

OK bro, saya akan tolong sebarkan.

Anonymous,  September 27, 2011 at 7:58 AM  

Assalam semua;

dalam hal2 semacam ini, kita harus banyak2 beristigafar. Siapa lah kita untuk menghukum mereka, kita serah saja pada Allah yang berhak menghukum mereka. Lagi pun kita tak stress. Fikir2 kan lah.

Anonymous,  September 29, 2011 at 4:11 PM  

Apa ka bodoh byk2 istighfar. Woi, org permainkan agama kita. Kau tau apa hukum x pertahankan Islam? Siapa la kita? Bangsat. Tu la Melayu, sabar..sabar..sabar..makin lama makin org pijak pale kita sume.

Post a Comment

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP