BLAH LA LU CHEGU BARD!

>> 29 September 2011


Chegu Bard bolehlah dikatakan sebagai salah seorang Pak Angguk dalam PKR. Selepas ditipu hidup-hidup oleh Sam Ketot dalam pemilihan PKR yang lepas, Pak Angguk ini masih setia menabur bakti kepada bapa zina Malaysia, Anwar Ibrahim.

Selama ini Chegu Bard tak habis-habis buat kecoh dengan cincin Datin Seri Rosmah berharga RM 24 juta. Chegu Bard juga menyatakan mempunyai bukti yang kukuh untuk mengesahkan cincin itu milik Datin Seri Rosmah. Bila disuruh tunjuk bukti, sampai sekarang habuk pun tarak.

Sudahlah tidak terpilih sebagai MP Rembau, si Pak Angguk ni kalau bercakap mengalahkan PM. Ke sana ke mari mencari salah BN. Baru-baru ini si Pak Angguk ini mempertikaikan masalah hospital Rembau yang setakat ada batu asas sahaja. Pak Angguk ini lupa agaknya yang kerajaan memotong banyak peruntukan selepas 2008 akibat ekonomi gawat.

Habis dicanangnya segala keburukan kerajaan Negeri Sembilan di negeri lain. Macam la PKR banyak sangat jasa kat Negeri Sembilan ni (memang takde jasa pun!). Itu pun dia celup daripada isu yang blogger Pakatan Haram bawa. Kalau nak harap isu yang dia bawa sendiri memang isu sampah la. Contohnya isu cincin. Belum sampai 2 hari dah kantoi.

Saya bukannya apa, saya cuma hendak menasihatkan Chegu Bard, kalau hendak berpolitik, ikutlah landasan yang betul. Mula-mula sekali Chegu Bard perlu pertikaikan dulu isu pemilihan PKR yang lalu. Selepas itu barulah boleh nak cakap banyak. Ini diri sendiri pun tak lepas ada hati nak hentam orang lain.

Agaknya Chegu Bard ni masih belum faham lagi. Anwar Ibrahim pun tak ingin kat dia. Sebab tu Sam Ketot boleh menang. Itu pun dia sanggup jadi Pak Angguk Anwar lagi.

0 comments:

Post a Comment





  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP